Potrafimy przeanalizować konkretne lokalizacje i dobrać odpowiednie i dedykowane tym lokalizacjom stacje ładowania pojazdów elektrycznych – w rozmowie z SCF News | Retailnet.pl mówi Mateusz Wieczorek, Key Account Manager Electromobility Business, Ekoenergetyka. Firma jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września tego roku.
Rynek centrów handlowych stoi przed wyzwaniem stworzenia infrastruktury dla ładowania samochodów elektrycznych. Jaka jest Wasza oferta dla rynku centrów handlowych?
Rzeczywiście rynek centrów handlowych rzeczywiście stoi przed wyzwaniem dostosowania się do dynamicznie rosnącej liczby pojazdów elektrycznych. Ekoenergetyka oferuje kompleksowe rozwiązania, które idealnie wpisują się w potrzeby tej branży. Nasza oferta dla centrów handlowych obejmuje:
Mamy systemy ładowania dostosowane do potrzeb klientów. Oferujemy szeroki wybór stacji ładowania, od szybkich ładowarek DC o dużej mocy, po huby ładowania dedykowane wszystkim typom pojazdów elektrycznych.. Nasze rozwiązania są skalowalne, co pozwala na rozbudowę infrastruktury w miarę wzrostu zapotrzebowania.
Oferujemy także zintegrowane systemy zarządzania. Dzięki naszym zaawansowanym systemom, centra handlowe mogą łatwo monitorować i zarządzać siecią stacji ładowania. System umożliwia również integrację z istniejącymi rozwiązaniami płatności i aplikacjami mobilnymi.
PARTNER PORTALU
Nasze rozwiązania są ekologiczne i ekonomiczne. Nasze stacje ładowania są energooszczędne i mogą być zasilane energią odnawialną, co nie tylko wspiera zrównoważony rozwój, ale również obniża koszty eksploatacji.
Zapewniamy wsparcie techniczne i serwis. Zapewniamy pełne wsparcie na każdym etapie realizacji projektu – od doradztwa technicznego, przez instalację, aż po serwis i utrzymanie infrastruktury.
Wyobraźmy sobie, że jestem właścicielem parku czy galerii handlowej i stoję przed decyzją, czy wybrać operatora zewnętrznego, czy też stać się właścicielem stacji ładowania elektryków. To jest kluczowa decyzja biznesowa. Jakie argumenty przemawiają za każdą z tych opcji?
Wybierając operatora zewnętrznego podpisujemy umowę, która wiąże nas na dosyć spory okres. To jest zazwyczaj 10-15 lat. Jeśli chodzi o model właścicielski to takiej umowy nie mamy.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Minusem jest inwestycja kapitału, ale ten kapitał może nam się zwrócić, ponieważ sami sobie kreujemy politykę finansową na tych stacjach. Czyli sami sobie ustalamy stawki za kWh. Wiemy kiedy klienci oblegają nasz obiekt, wiemy kiedy ten obiekt raczej jest średnio wykorzystywany, więc możemy kreować taryfę pod naszych klientów.
Dodatkowym plusem jest możliwość uzyskania dodatkowych przychodów. Nasz najnowszy produkt, czyli stacja Axon Easy 400kW i SAT 400 posiada ekrany reklamowe, które możemy wykorzystać do dodatkowej komercjalizacji. Cały przychód trafia do właściciela obiektu.
Jako właściciel obiektu handlowego moją kompetencją jest zarządzanie tym obiektem. Do tych kompetencji nie należy zarządzanie stacją ładowania pojazdów elektrycznych. Pojawia się także kwestia serwisu.
Zapewniamy pełen serwis. Jako polski producent stacji ładowania samochodów elektrycznych mamy produkcję w Polsce. Nie ściągamy naszych stacji ładowania gdzieś z daleka i produkujemy je po prostu tutaj. Więc cały serwis mamy na miejscu. Standardowa gwarancja to jest dwadzieścia cztery miesiące. Możemy tę gwarancję rozszerzyć.
Stacje ładowania mają nasz autorski system backend. To jest nasz taki trochę wewnętrzny “rentgen”. Mamy wgląd do stacji ładowania, wiemy co się z nią dzieje, analizujemy i badamy sesje ładowania. Dzięki temu systemowi ponad 60% usterek jesteśmy w stanie naprawić zdalnie. Pozostałe 40% to przypadki, gdzie jest wymagana wizyta technika, który przyjedzie żeby naprawić, ewentualnie wymienić jakiś komponent,
Podjąłem decyzję, że będę właścicielem stacji ładowania elektryków i teraz stoją przed decyzją na poziomie technicznym, czyli co zainstalować. Rozumiem, że jesteście do mojej dyspozycji i to wspólnie decydujemy jakie urządzenia należy zainstalować?
Oczywiście. Rynek jest stosunkowo świeży, więc musimy czasami naszego klienta wyedukować. Proszę moich słów nie odebrać źle, ale z racji tego, że jesteśmy ekspertami, wiemy co dla państwa nieruchomości będzie najlepsze, które urządzenie najlepiej się sprawdzi. Potrafimy przeanalizować konkretne lokalizacje i dobrać odpowiednie i dedykowane tym lokalizacjom stacje ładowania.
W kwietniu tego roku Ekoenergetyka była wystawcą targów SCF 2024 Spring. Jak wyglądały Wasze rozmowy z potencjalnymi klientami?
Dla części osób ten temat jest nowy i tutaj pojawiał się ten element edukacji. Ale wiele osób, co mnie bardzo cieszy, jest już zaznajomiona z tematem i przychodzili do nas z gotowymi projektami, o których rozmawialiśmy na naszym stanowisku. Rozmowy były bardzo owocne, fajnie rokujące i mam nadzieję, że jak spotkamy się na wrześniowej edycji SCF, to będziemy mogli pochwalić się już częścią z tych projektów. Do zobaczenia na SCF 2024 Fall, gdzie również będziemy wystawcą.