Grupa InPost płaci rekordowo wysokie podatki do polskiego budżetu. W 2023 r. firma zapłaciła ponad 250 mln zł, a w 2022 r. 190 mln zł podatku dochodowego (CIT). To kolejny rok, gdy Grupa InPost płaci większy podatek niż cała branża logistyczna. Wszystkie firmy kurierskie działające w Polsce za 2023 roku w sumie zapłaciły CIT na poziomie – 97 882 847 zł. InPost jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 25-26 września tego roku.
„InPost, kolejny rok z rzędu płaci rekordowy podatek CIT. Tym razem jest to ponad dwu i półkrotnie więcej niż cała konkurencja razem wzięta. Jesteśmy polską firmą i czujemy się zobowiązani do płacenia podatków w naszym kraju, ponieważ są to środki, które wspierają budżet – w tym rozwój infrastruktury, bezpieczeństwo oraz wydatki na obronność.
InPost jest jednym z większych płatników do budżetu państwa pośród polskich firm, a największym wśród firm logistycznych. Warto podkreślić, że zdecydowana większość podmiotów – zwłaszcza zagranicznych – nie wykazuje zysków w Polsce lub deklaruje je na minimalnym poziomie.
Międzynarodowe koncerny działające w Polsce korzystają z tej samej infrastruktury, sfinansowanej m.in. z podatków płaconych przez InPost oraz inne firmy, które poważnie i odpowiedzialnie traktują swoje obowiązki podatkowe. Płacenie podatków w Polsce jest wyrazem odpowiedzialności za nasze wspólne dobro, jakim jest Polska” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Za 2023 roku InPost zapłacił ponad 250 mln zł podatku, a cała jego konkurencja w sumie jedynie 97 882 847 zł.
PARTNER PORTALU
Grupa InPost zapłaciła za 2023 rok w postaci podatku CIT 4,7% przychodów podczas gdy średni poziom podatku w stosunku do przychodów dla branży wyniosła 0,7% przychodów. Dla poszczególnych firm ten odsetek wyniósł odpowiednio: GLS – 2,55%, UPS – 0,9%, DPD – 0,8%, FedEx – 0,70%, Shenker – 0,17%, Ruch – 0,07%, DHL – 0,03%.
Z ponad 40 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat
InPost (AEX: INPST), założony przez Rafała Brzoskę, InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec II kwartału 2024 roku dysponowała ponad 72 000 punktów out-of-home, w tym ponad 40 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat i 33 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.