JYSK kontynuuje inwestycje w nowe sklepy i modernizację istniejących

Obroty sieci JYSK wzrosły o 7,6%, osiągając 41,4 mld DKK (5,6 mld EUR) w roku finansowym 2023/24. W tym samym czasie liczba nowych klientów wzrosła o 11,9 miliona. Sieć kontynuowała ekspansję i otworzyła 137 nowych sklepów.

Chociaż globalna niepewność i niepokoje utrzymywały się w roku finansowym 2023/24 (FY24), JYSK zainwestował w obniżenie i tak już konkurencyjnych cen ponad połowy swoich popularnych produktów wysokiej jakości i włączenie jeszcze większej liczby produktów do asortymentu „Everyday Low Price”. Zaowocowało to wzrostem liczby sprzedanych jednostek o 11 procent.

JYSK ustanowił również nowy rekord liczby klientów – 11,9 miliona nowych klientów dokonało zakupów w jednym z ponad 3400 sklepów JYSK w 48 krajach w porównaniu z rokiem poprzednim.

„Chciałbym podziękować naszym pracownikom za ich ciężką pracę i poświęcenie, a także za ich podejście do klienta. Początek roku finansowego był trudny ze względu na niską sprzedaż, ale dzięki skupieniu się na konkurencyjnych cenach i wysokiej jakości produktów udało nam się ustanowić kolejny rekord obrotów JYSK.

Znacząco zwiększyliśmy również liczbę klientów w naszych sklepach we wszystkich krajach oraz w sklepach internetowych, jednocześnie zdobywając udziały w rynku” – mówi Rami Jensen, President i CEO JYSK.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Nowe sklepy i nowy kraj

W FY24 JYSK kontynuował ekspansję i ogłosił plany otwarcia pierwszych sklepów w Maroku wiosną 2025 roku. JYSK otworzył również 137 nowych sklepów, a ponadto zainwestował w 489 sklepów, w tym w relokacje i powiększenia istniejących sklepów oraz aktualizacje do najnowszego konceptu sklepów 3.0.

Ponadto JYSK w Niemczech, naszym największym rynku, podwoił liczbę nowych klientów i odnotował wzrost obrotów, pomimo zamknięcia 21 sklepów w ramach finalizacji projektu One JYSK, który łączy JYSK Nordic i Dänisches Bettenlager w jeden JYSK. Zamknięte sklepy były albo zbyt małe do ich przebudowy w ramach popularnego konceptu 3.0, albo w pobliżu znajdował się inny sklep JYSK w formacie 3.0.

„Powtarzamy to często i nadal jest to prawdą: ekspansja jest integralną częścią naszego DNA, mimo że zamknęliśmy wiele sklepów w ramach finalizacji One JYSK. Chcemy mieć pewność, że nadal będziemy przynosić zyski, rozwijając się zarówno poza Europą, jak i w naszych obecnych krajach w Europie, aby osiągnąć nasz ogólny cel, jakim jest 5 000 sklepów ze wspaniałą skandynawską ofertą do spania i mieszkania. Jestem bardzo zadowolony, że liczba sklepów JYSK i klientów rośnie z roku na rok” – mówi Rami Jensen.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Inwestycje w rozwój są kontynuowane

Aby sprostać rosnącej liczbie klientów i sklepów JYSK, JYSK inwestuje w dwa nowe, najnowocześniejsze centra dystrybucyjne. Budowa pierwszego z nich w Lelystad w Holandii rozpoczęła się latem i będzie certyfikowana zgodnie z międzynarodowym standardem zrównoważonego rozwoju LEED.

Ma ono powierzchnię 147 000 metrów kwadratowych i dwa wysokie przęsła z miejscem na 166 000 palet. Centrum znajduje się w Lelystad, aby zmniejszyć odległość dojazdu do sklepów w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Irlandii, a kontenery mogą być dostarczane barką znajdującą się w pobliżu.

Drugie nowoczesne centrum dystrybucyjne powstanie w Almenara w południowej Hiszpanii i zastąpi obecne centrum dystrybucyjne w pobliżu Walencji. Nowe centrum dystrybucyjne JYSK będzie bardzo podobne do tego w Holandii i będzie obsługiwać ponad 150 sklepów w Hiszpanii, Portugalii i Maroku.

„Dzięki naszym dwóm nowym centrom dystrybucyjnym będziemy w stanie jeszcze bardziej wzmocnić naszą globalną logistykę, dzięki czemu będziemy mogli nadal dostarczać świetne oferty skandynawskich produktów do spania i mieszkania rosnącej liczbie naszych klientów oraz podczas ekspansji do nowych krajów” – mówi Rami Jensen, President i CEO JYSK.