Duże parki handlowe dają inną perspektywę i zdecydowanie większe możliwości zbudowania tenant-mixu szytego na miarę potrzeb lokalnej społeczności- w rozmowie z SCFNews | Retailnet.pl mówi Elżbieta Kutrasińska, Head of Leasing, Redkom Development. Firma jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w dniach 25-26 września w Warszawie.
Przed nami kolejna edycja targów SCF Fall. Redkom Development będzie obecny z własnym stoiskiem. Jak planujecie Państwo wykorzystać czas na targach?
To nasze drugie targi SCF. Pierwszy raz z własnym stoiskiem byliśmy obecni wiosną tego roku. Pracujemy nad tym, aby Redkom Development utrzymał silną pozycję w branży. Targi są okazją nie tylko do zaprezentowania budowanych przez nas parków handlowych, w których trwa lub za chwilę rozpocznie się proces komercjalizacji, ale również sprzyjającą okolicznością na ugruntowanie pozycji Redkom Development jako solidnego partnera.
Najbliższe wydarzenie będzie bardzo pracowitym czasem, z jednej strony liczne spotkania z przedstawicielami firm wynajmujących lokale w naszych obiektach, z drugiej strony możliwość poznania nas przez marki zastanawiające się nad wejściem do parków handlowych.
Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko wszystkich ciekawych Redkom Development. Będziemy silnym zespołem i na pewno sprostamy wszystkim wyzwaniom, a czas na targach wykorzystamy maksymalnie, budując trwałe relacje, które przełożą się na korzyści dla przyszłych najemców obiektów handlowych realizowanych przez Redkom Development.
PARTNER PORTALU
Jakie obiekty obecnie komercjalizujecie, czy zaskoczycie czymś na targach?
Specjalizujemy się w budowie i komercjalizacji dużych parków handlowych. Realizowane przez nas obiekty Park Glinianka (obecnie BIG Łubna) pod Warszawą oraz Ozimska Park w Opolu, to łącznie ponad 27 000 mkw. oddanych do użytku w 2023 roku.
Obecnie pracujemy nad kilkoma realizacjami równolegle. Najbardziej zaawansowanym projektem jest Comfy Park Bielik, park handlowy o powierzchni 17 000 mkw. Informowaliśmy o sprzedaży obiektu, obecnie należy on do portfela spółki Newgate Investment. Redkom Development nadal odpowiada za jego budowę i komercjalizację. W związku z planowanym otwarciem w czwartym kwartale tego roku, komercjalizacja jest na poziomie 98%. Pozostało nam kilka niewielkich lokali, doskonałych dla firm niewymagających dużego metrażu, jak lokalny biznes czy usługi.
Komercjalizujemy również Przystanek Karkonosze, park handlowy o GLA 16 000 mkw, którego budowa rusza w Miłkowie na przedmieściach Karpacza. Tutaj komercjalizacja jest również na zaawansowanym poziomie, przekraczającym 60%, a otwarcie planujemy maksymalnie w trzecim kwartale 2025 roku.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Równocześnie komercjalizujemy retail park Nowe Glinki w Bydgoszczy, z datą otwarcia – początek 2026 roku i również dużą powierzchnią handlu – 16 000 mkw.
W związku z tym, że cały czas pracujemy nad kolejnymi inwestycjami, to bez wchodzenia w szczegóły, na pewno zaskoczymy najemców nowościami zasługującymi na poważną analizę.
Rozpoczynamy rozmowy o czterech kolejnych projektach zlokalizowanych m. in. na Śląsku, Lubelszczyźnie, czy w województwach małopolskim i mazowieckim, o łącznej powierzchni handlu ponad 40 000 GLA. Obecnie wprowadzamy wspomniane realizacje w proces komercjalizacji i będzie to niemałe zaskoczenie dla branży.
Prezes Redkom Development, Pan Łukasz Komierowski, w udzielanych wywiadach podkreśla wyraźnie fakt, że Redkom buduje duże parki handlowe. Jak z Pani widzenia różnicuje to Państwa projekty od innych inwestycji z sektora parki handlowe?
Stanowimy mniejszość w pozytywnym znaczeniu. Zgodnie z raportem PRCH „Rynek Obiektów Handlowych w Polsce”, w 2023 r. pośród oddanych do użytku parków handlowych, aż 62% stanowiły małe i bardzo małe obiekty, o powierzchni do 10 tys. mkw. GLA.
Nasze realizacje plasują się pomiędzy 10 000 a 20 000 GLA. Duże parki handlowe dają inną perspektywę i zdecydowanie większe możliwości zbudowania tenant-mixu szytego na miarę potrzeb lokalnej społeczności.
Tworząc miejsce handlu dla 20-30 marek oraz dużego operatora spożywczego, możemy myśleć o wprowadzeniu marek wymagających większych powierzchni handlu. Oferujemy także przestrzeń na zaproszenie do współpracy tych firm, które wcześniej prowadziły sprzedaż wyłącznie w centrach handlowych czy typowych galeriach. Najemcy zdecydowanie preferują większe parki handlowe, dla których ciężko będzie stworzyć bezpośrednią konkurencję w najbliżej okolicy, a Klienci cenią różnorodność i większy wybór sklepów.
Chwilę temu ukazał się komunikat informujący o przyznaniu Redkom Development prestiżowej nagrody za Comfy Park Bielik budowany obecnie w Bielsku-Białej. Czy takie wyróżnienie pomaga w prowadzeniu biznesu, czy raczej podnosi poprzeczkę przy kolejnych realizacjach?
Każda nagroda w konkursie jest dużym wyróżnieniem i uznaniem dla jakości realizowanych przez nas obiektów. Dla branży to przekaz, że jesteśmy zaufanym i solidnym partnerem w biznesie. To dla nas bardzo ważne.
Wspomniał Pan o nagrodzie, którą otrzymaliśmy kilka dni temu. Wraz z obsługującym nas biurem architektonicznym PPIUI ALFA zdobyliśmy nagrodę w konkursie European Property Awards 2024. Nagroda została przyznana Comfy Park Bielik w kategorii Commercial Renovation/ Redevelopment for Poland. Ale to nie jest jedyna nagroda, zdobyliśmy nagrody w tym samym konkursie, rok wcześniej, dla Ozimska Park i Park Glinianka (BIG Łubna) oraz wiele nominacji.
W konkursie Ceeqa 2024 nasze realizacje Park Glinianka i Ozimska Park otrzymały nominację w kategorii Retail Development of the Year, tym samym znalazły się na tzw. short list, czyli w czołówce obiektów handlowych oddanych do użytku ostatnim roku. W tegorocznym konkursie Prime Property Awards otrzymaliśmy nominację w kategorii Deweloper Roku – handel, znajdując się w piątce wyróżnionych firm. Otrzymaliśmy również nominacje w CIJ Awards oraz CEE Retail Awards. Wyróżnienia to nie tylko satysfakcja, ale również zobowiązanie utrzymania wysokiej jakości prowadzonych projektów w przyszłości. Jesteśmy tego w pełni świadomi.
Na koniec wywiadu, życzę Redkom Development dalszych sukcesów, a przede wszystkich satysfakcji z udziału w SCF Fall i proszę o oficjalne zaproszenie na Państwa stoisko.
Bardzo dziękuję w imieniu całego zespołu Redkom Development i pozostaje mi zaprosić odwiedzających targi SCF Fall na nasze stoisko. Czekamy na Państwa blisko wejścia, stoisko numer 640. Jednocześnie skorzystam z okazji, aby poinformować, że w każdym dniu targów na naszym stoisku odbędzie się konkurs, gdzie do wygrania jest hulajnoga elektryczna. Więcej informacji na stoisku Redkom Development.
REDKOM Development to deweloper specjalizujący się w budowie dużych parków handlowych, zarówno inwestycji typu greenfield, jak i brownfield, zgodnie z wymogami nowoczesnego handlu, przy współpracy ze znanymi i sprawdzonymi partnerami. Realizuje także projekty logistyczne i mieszkaniowe. Firma działa na rynku polskim, rumuńskim i hiszpańskim.
W 2023 roku REDKOM Development oddał do użytku 27 tys. mkw. parków handlowych w Polsce, a w realizacji obecnie jest ponad 60 tys. mkw.