Notino z rekordowymi wynikami dzięki modelowi omnichannel

Notino przekroczył w minionym roku finansowym rekordowy obrót w wysokości 1,1 miliarda euro. Do wzrostu znacząco przyczyniły się rozwój technologiczny, nowe centrum logistyczne i unikalne podejście do klienta.

Działając na 27 rynkach europejskich, Notino po raz kolejny przekroczyło rekordowy miliard euro obrotu w roku finansowym 2023 (od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r.). W porównaniu z poprzednim rokiem finansowym obroty wzrosły o prawie jedną trzecią, do 1,138 miliarda euro.

Sprzedaż wzrosła we wszystkich krajach. Najszybciej w Estonii (108%) i Szwajcarii (82%). Największym rynkiem zagranicznym jest Polska, która odpowiadała w analizowanym okresie za 15% całkowitego obrotu, tuż za nią uplasował się rynek czeski, który wygenerował 14% całkowitego obrotu.

„W ramach ekspansji Notino otworzyło w 2023 roku nowe, częściowo zautomatyzowane centrum dystrybucyjne w Mediolanie we Włoszech. „Włochy to jeden z naszych kluczowych rynków, który odpowiadał za 8,6% obrotu. Dzięki otwarciu tam nowego centrum dystrybucyjnego znacząco usprawniliśmy dostawy przesyłek nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach Europy Południowe”– mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino.

Notino wzmacnia również swoją pozycję na rynku polskim. W tym roku otworzyło kolejne centrum dystrybucyjne w Łodzi.

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Połączenie technologii i urody

Notino zna potrzeby swoich klientów i stale ulepsza oraz upraszcza proces zakupowy, wykorzystując najnowsze technologie ze świata zakupów online. W roku finansowym 2023 zaufanie do tego sklepu internetowego z kosmetykami pokładało ponad 29 milionów klientów, o czym świadczy długoterminowy wskaźnik NPS przekraczający 83%. Wizją Notino jest połączenie urody z technologią.

W ubiegłym roku firma jako pierwsza na rynku wprowadziła unikalną usługę My Discovery Box, która pozwala klientom wybrać spersonalizowany zestaw 5 próbek do wyboru. Dzięki tym pudełkom klienci mogą odkrywać nowe produkty bez konieczności kupowania pełnowymiarowych opakowań i najpierw sprawdzić, czy produkty im odpowiadają. My Discovery Box stanowi uzupełnienie innych usług dostępnych w aplikacji Notino, która znacznie upraszcza wybór i zakup produktów.

Za pomocą Wirtualnego Lusterka klientki mogą przymierzać odcienie kosmetyków kolorowych, Wyszukiwarka Zapachów pomoże im dobrać perfumy, a Diagnozwa Skóry w ciągu kilku minut opracuje dla nich spersonalizowaną pielęgnację skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Notino zaprezentowało te narzędzia również w kampaniach ambasadorskich, które wystartowały w tym roku w Czechach, Słowacji, Rumunii i Włoszech. Ewa Farna, Kristína Svarinská, Theo Rose i Bianca Balti wspólnie pokazują klientom połączenie świata urody i technologii.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Aby utrzymać ponadprzeciętną jakość swoich usług, Notino wprowadza innowacje i nowe technologie w logistyce i informatyce. Nowością w tym roku jest zautomatyzowany pojemnik na próbki, który segreguje próbki i dodaje je do przesyłek. Zautomatyzowane jest także pakowanie wszystkich zamówień.

„Do 40% wszystkich zamówień obsługujemy za pomocą automatycznej linii pakującej, co pozwala zaoszczędzić do 90% odpadów plastikowych dzięki zastosowaniu folii próżniowej i termokurczliwej. Opakowania są dzięki temu bardziej wydajne i zrównoważone” – powiedział Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki.

W roku finansowym 2023 Notino wysłało do klientów łącznie 26 milionów przesyłek – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Notino wysłało w sumie 75 milionów produktów rocznie. Celem Notino jest dalszy wzrost w sposób efektywny i przy zachowaniu jakości, do której przywykli klienci.

„Dostosowujemy się technologicznie, aby Notino było odporne i gotowe na ciągły wzrost. Musimy zdawać sobie sprawę, że wraz ze wzrostem liczby zamówień rośnie również presja na nasze wewnętrzne systemy informatyczne i logistykę. Ponieważ chcemy świadczyć klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy zawsze być o krok do przodu”– mówi Zbyněk Kocián, dyrektor generalny Notino.