Należąca do hiszpańskiej grupy La Casa de Las Carcasas marka Kamalion działa już rok na polskim rynku. Otworzyła 16 sklepów na terenie całego kraju – od Gdańska po Zakopane. Kamalion nie zwalnia tempa i planuje zakończenie 2024 roku z ponad 20 lokalizacjami w Polsce.
Marka jest już na etapie finalizacji pierwszych umów najmu na rok 2025, co świadczy o jej długofalowej strategii ekspansji. Co ważne, Kamalion nie ogranicza się tylko do największych miast – na mapie rozwoju znajdują się również mniejsze miejscowości, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.
Firma rozważa również obecność w centrach outletowych oraz rozwój sieci stoisk – jednym z nich jest kiosk Kamalion w Zakopanem, w Centrum Krupówki 40.
„Naszym celem jest dostarczanie wysokiej jakości produktów jak najszerszemu gronu klientów oraz konsekwentne budowanie rozpoznawalności i świadomości marki wśród polskich konsumentów” – mówi Łukasz Kurzawa, prezes zarządu Kamalion w Polsce, który dołączył do firmy w pierwszej połowie bieżącego roku.
„Na ekspansję patrzymy wielotorowo – interesują nas zarówno klasyczne, jak i bardziej innowacyjne lokalizacje, które w nadchodzących miesiącach mogą zaskoczyć niejednego znawcę branży.”
Nowe struktury, nowe możliwości
Jednym z kluczowych elementów rozwoju marki jest wewnętrzna strukturyzacja. Kamalion wprowadził pierwszy podział na regiony – północny oraz południowy – co ma przełożenie na dynamikę zarządzania rosnącą siecią sklepów. Nowo wyznaczeni area managerowie, odpowiedzialni za poszczególne regiony, są kluczowymi osobami w procesie dalszego rozwoju firmy.
Shopping Center Forum
Kamalion aktywnie uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach branżowych, takich jak jesienna edycja Shopping Center Forum, gdzie przedstawiciele firmy odbyli spotkania i rozmowy na temat dalszej ekspansji oraz nowych, innowacyjnych lokalizacji, które wkrótce mogą stać się ważnymi punktami na handlowej mapie Polski.
Z hiszpańskimi korzeniami
La Casa de las Carcasas to dynamiczna hiszpańska marka, która specjalizuje się w sprzedaży stylowych i funkcjonalnych akcesoriów do telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Firma szybko zdobyła popularność, łącząc praktyczność z modnym designem, oferując szeroką gamę produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Jej historia sięga 2012 roku, kiedy to Ismael Villalobos De Matías założył firmę w Jaraíz de la Vera.
Obecnie jej główna siedziba znajduje się w Madrycie, a Grupa La Casa De Las Carcasas działa już w 10 krajach, prowadząc blisko 800 sklepów. Najwięcej z nich znajduje się w Hiszpanii (278), ale marka obecna jest również w Portugalii (71), Włoszech (155), Francji (74), Meksyku (148), Polsce (16), Rumunii (11), Chile (19), Kolumbii (13) oraz Czechach (3).