Krzysztof Bajołek, Answear.com: ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu

Answear.com w III kw. br. wg wstępnych wyników uzyskał przychody ze sprzedaży na poziomie 344 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. Wypracowana dynamika wskazuje na udany powrót spółki na ścieżkę wysokich wzrostów sprzedaży. Dobre wyniki sprzedażowe to efekt m.in. dobrze wykorzystanego okresu letnich wyprzedaży oraz szerokozasięgowej kampanii marketingowej.

“Za nami dobry sprzedażowo kwartał. Cieszymy się, że ponownie wkroczyliśmy na drogę dynamicznego wzrostu sprzedaży, co wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala nam zająć pozycją jednego z najszybciej rozwijających się fashion e-commerce w Europie. Dobrze wykorzystaliśmy okres letnich wyprzedaży, także odpowiednio dobraliśmy kolekcję jesienną, co znacząco wpłynęło na nasze wyniki w III kwartale bieżącego roku” – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Sprzedaż Answear.com wyraźnie przyśpieszyła. W I kw. br. dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 6 proc. rdr., natomiast w II kw. br. zwiększyła się do 20 proc. rdr. Obecnie sięga już 26 proc. rdr. Jest to zasługa m.in. intensywnych działań marketingowych, konsekwentnej premiumizacji oferty, wzmocnienia marki oraz stopniowej poprawy siły nabywczej konsumentów.

Nowa kampanie marketingowe

Answear.com przeprowadził kampanię marketingową „Ubierz życie w to co cenne”. Projekt rozpoczął się w maju br. i jest kontynuowany w obecnym sezonie. Miniona kampania była realizowana na 11 rynkach, jej przekaz był obecny w telewizji, kinach, radio, OOH, DOOH oraz szeroko w digitalu.

“Dynamika sprzedaży w minionym kwartale nas zadowala. Warto jednak pamiętać, że III kwartał to w naszej branży tradycyjny czas wyprzedaży, co naturalnie wpływa na obniżenie marż. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę solidne wyniki sprzedażowe, z optymizmem patrzymy na IV kwartał, który w naszej branży jest okresem najwyższych przychodów i wyższych marż. Dodatkowo, wydatki marketingowe nie będą tak znacząco obciążać wyniku, ze względu na większy wolumen przychodów osiągany w tym czasie” – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.

Z ofertą ponad 800. światowych marek

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych.

Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

High-endowa moda

Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing, a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Coperni, Ganni, JW. Anderson, Kenzo, Marine Serre, Martine Rose, MM6 Maison Margiela, Rick Owens, Undercover, Vetements.