InPost liderem zarówno w dostawach do maszyn paczkowych, jak i door-to-door

Według najnowszego raportu Gemius 2024, konsumenci nadal preferują dostawę do automatów paczkowych przy zakupach online (81%), z wyraźną dominacją urządzeń Paczkomat (88% wskazań). W przypadku zwrotów również preferują automaty paczkowe (36%), a Paczkomat znajduje się na pierwszym miejscu z 82% wskazań.

InPost w tym roku po raz pierwszy zajął miejsce lidera, z wynikiem 45% również w odpowiedzi na pytanie: Z której z firm kurierskich korzystasz najczęściej decydując się na dostawę bezpośrednio do domu lub pracy? Dla porównania w 2023 roku InPost zajmował drugą lokatę z wynikiem 33%.

„Najnowszy raport Gemius pokazuje, że InPost ma mocno ugruntowaną pozycję wśród firm logistycznych na rynku polskim, pozostawiając konkurentów daleko w tyle. Jesteśmy prekursorem wszystkich usług, które dziś są tak kluczowe dla naszych klientów. Mamy najgęstszą sieć punktów – w Polsce jest już ponad 24 tysiące maszyn.

Jako pierwsi stworzyliśmy aplikację mobilną, którą dziś docenia ponad 13 mln użytkowników. Bezdotykowe otwieranie skrytek oraz nadawanie paczek bez etykiet także było naszą innowacją, a konkurencja teraz stara się kopiować nasze rozwiązania.

Wszystko to potwierdza pozycję lidera InPost nie tylko pod kątem skali działalności, ale przede wszystkim innowacji, którą mamy w swoim DNA. Nieustannie pracujemy nad kolejnymi innowacjami, które odpowiadają na potrzeby klientów i planety, dzięki czemu niezmiennie pozostajemy na pozycji lidera wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie” – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Ekologiczne podejscie

InPost jest doceniany też za wkład w ochronę środowiska i odpowiedzialne podejście do ekologii – 73% badanych uważa, że dostawa do automatu paczkowego jest ekologiczna. W obliczu kryzysu klimatycznego, firma rozumie swoje zadania w tym obszarze i dąży do zrównoważonego rozwoju. Strategia ESG Grupy InPost jest integralną częścią strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i zamierza osiągnąć poziom NET-ZERO do 2040 roku.

Wskaźnik NPS na poziomie aż 80 punktów

Trendy te potwierdzają badania Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Ponadto 82% badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 98% wskazań. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 80 punktów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Badani wskazują, że InPost używa nowoczesnych rozwiązań internetowych i mobilnych (80%), a także dostarcza przesyłki na czas (79%). Co więcej, 77% internautów deklaruje, że lubi markę InPost, a 76% uznaje ją za markę odnoszącą sukcesy na rynku.

Na koniec sierpnia 2024 roku InPost miał 78 000 punktów out-of-home, w tym ponad 43 000 urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO na 9 europejskich rynkach. W Wielkiej Brytanii InPost przekroczył poziom 8 000 maszyn Paczkomat – jest to najszybciej rozwijający się rynek, kluczowy w strategii wzrostu i ekspansji firmy. W Polsce sieć InPost obejmuje ponad 24 000 maszyn Paczkomat. Mondial Relay posiada we Francji 6 000 urządzeń Paczkomat. We Francji InPost jest liderem pod względem liczby maszyn – ich liczba w ciągu jednego roku wzrosła o 50%. Na Półwyspie Iberyjskim działa 1 700 urządzeń Paczkomat, a we Włoszech to już 2 700 maszyn. InPost oferuje dostawy międzynarodowe w ramach rynku między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu oraz Hiszpanią i Włochami.

Z ponad 43 tysiącami urządzeń Paczkomat

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost z końcem sierpnia 2024 roku dysponowała ponad 78 000 punktów out-of-home, w tym ponad 43 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.