Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon stacjonarny w Rumunii, konsekwentnie realizując strategię ekspansji międzynarodowej. Nowy sklep mieści się w centrum handlowym Fashion House Outlet Militari w zachodniej części Bukaresztu. Nowy sklep ma powierzchnię 119 mkw.. Został stworzony w oparciu o modułowy koncept.
Lokalizacja w Fashion House Outlet Militari w zachodniej części Bukaresztu wpisuje się w strategiczną obecność marki w miejscach o wysokim potencjale zakupowym.
Rozwój marki Wittchen w Rumunii jest kolejnym krokiem w realizacji trzyetapowej strategii wejścia na nowe rynki, obejmującej sprzedaż poprzez platformy typu marketplace, uruchomienie lokalnego e-sklepu oraz otwieranie salonów stacjonarnych w kluczowych lokalizacjach. Pierwszy salon Wittchen w Rumunii został otwarty w grudniu 2023 roku w ParkLake Shopping Center, a drugi w lipcu 2024 roku w Fashion House Outlet Pallady. Nowa lokalizacja w Fashion House Outlet Militari umacnia obecność marki Wittchen w Bukareszcie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie produktami premium w regionie.
“Pozytywnie oceniamy efekty naszych dotychczasowych działań na rynku rumuńskim. Produkty marki Wittchen zostały dobrze przyjęte przez tamtejszych klientów.
Rumunia to perspektywiczny rynek, gdzie dynamicznie rozwijająca się gospodarka sprzyja popytowi na produkty klasy premium. Mamy przekonanie, że nasza obecność w centrum handlowym w dzielnicy Militari w Bukareszcie przyczyni się do dalszego wzrostu popularności marki Wittchen wśród rumuńskich konsumentów” – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen S.A.
Nowy sklep ma powierzchnię 119 mkw. i – podobnie jak dwa wcześniejsze sklepy w Bukareszcie – został stworzony w oparciu o modułowy koncept, który umożliwia elastyczne wyznaczanie stref oraz prezentację różnorodnego asortymentu. Nowy model salonów Wittchen, wprowadzony w 2024 roku, pozwala na redukcję kosztów aranżacji i późniejszego utrzymania w porównaniu do placówek otwieranych we wcześniejszych latach.
Centrum handlowe Fashion House Outlet Militari w Bukareszcie, zlokalizowane w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Militari, przyciąga klientów z dużego obszaru o populacji wynoszącej ponad 1 milion mieszkańców, w promieniu 30 minut jazdy samochodem.
Kompleks oferuje ok. 15 000 mkw. powierzchni handlowej i mieści ponad 60 sklepów, w tym popularnych marek międzynarodowych. Strategiczne położenie centrum przy głównym zachodnim szlaku komunikacyjnym Bukaresztu (przy drodze E81 i autostradzie A1) czyni je dogodnym miejscem dla lokalnych klientów oraz turystów odwiedzających stolicę Rumunii.
Zgodnie z najnowszymi danymi sprzedaż detaliczna w Rumunii kontynuuje imponujący wzrost, co wyróżnia ten rynek na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według ostatnich raportów lokalnego urzędu statystycznego, sprzedaż detaliczna w Rumunii w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku wzrosła o 8,1% rok do roku, zaś sprzedaż towarów niespożywczych (z wyłączeniem pojazdów) wzrosła o 13,7% rok do roku. Szybko rosnący rynek rumuński jest obecnie jednym z kluczowych obszarów ekspansji Grupy Wittchen, która dostrzega w nim potencjał dalszego rozwoju i wzrostu sprzedaży.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Z ponad 100. salonami
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.