W Wilczej Górze pod Warszawą rozpoczęła się budowa ultranowoczesnego, w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego Auchan Polska. Będzie ono wspierać obsługę klientów zmodernizowanej platformy e-commerce Auchan.
Inwestycja w znaczący sposób przełoży się na optymalizację procesów i skalowanie biznesu online Auchan na polskim rynku.
Budowa nowego centrum dystrybucyjnego Auchan to kolejny etap działań realizowanych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery.
Wcześniej, w kwietniu br., sieć uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego, także z wykorzystaniem rozwiązań Inteligentnej Platformy Ocado, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Wraz z uruchomieniem centrum dystrybucyjnego, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów automatyzacji i robotyzacji klienci e-sklepu Auchan będą mogli liczyć na kolejne korzyści.
Większa dostępność produktów i zapewnienie wysokiej jakości
Wprowadzone w magazynie rozwiązania pozwolą na przechowywanie większej ilości towarów, co przełoży się na szerszy wybór produktów dostępnych online – docelowo będzie to aż 40 tys. pozycji asortymentowych: artykułów świeżych i produktów spożywczych, a także innych towarów z kategorii niespożywczych. Dla zapewnienia najwyższej jakości i bezpieczeństwa sprzedawanej żywności na powierzchni 16 tys. mkw. centrum wydzielone zostaną strefy przeznaczone do magazynowania produktów świeżych i mrożonych wymagających specjalnych warunków przechowywania, z wykorzystaniem zaawansowanych systemów kontroli temperatury.
Szybsza realizacja dostaw
Nowe centrum będzie też lepiej zoptymalizowane pod kątem procesów realizacji zamówień on-line. Dostawy będą realizowane szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, rozszerzony zostanie też zakres oferty dostaw realizowanych tego samego dnia, co zwiększy komfort zakupów klientów ze szczególnymi wymaganiami w tym zakresie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Lepsza jakość obsługi zamówień
Nowoczesne systemy zarządzania magazynem pozwolą na kompletowanie zamówień z większą precyzją – zmniejszy to ryzyko wystąpienia ewentualnych pomyłek, przekładając się tym samym na wzrost satysfakcji klientów.
Z kolei automatyczne procesy magazynowe przełożą się na skalowalność w zakresie liczby obsługiwanych przez centrum zamówień. Pozwolą na sprawną realizację większej liczby zamówień także w okresach wzmożonego popytu (tzw. peaków sezonowych), dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani.
Rozwiązanie prośrodowiskowe
Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego Auchan uwzględnia też ważne aspekty środowiskowe. Wdrożony system umożliwi lepsze zarządzanie dostawami i konsolidowanie zamówień, co pozwoli na optymalizowanie tras dostaw pod kątem przejechanych kilometrów, a przez to ograniczenie emisji CO2.
Automatyczne systemy pakowania pozwolą natomiast na ograniczenie zużycia toreb i innych zabezpieczeń produktów dostarczanych do klientów. Budynek magazynu będzie posiadał certyfikację środowiskową BREEAM na poziomie excellent, przyznawaną obiektom wyjątkowo przyjaznym dla środowiska i oferującym najwyższy komfort użytkowania. Z punktu widzenia obsługującej centrum załogi będzie to także wyróżniające się miejsce pracy, oferujące ciekawą perspektywę rozwoju zawodowego.
“Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku – zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili” – komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska.
“Rozwój e-biznesu jest jednym ze strategicznych kierunków naszego rozwoju, dlatego inwestujemy w najbardziej innowacyjne dziś technologie naszej branży, stawiając na wykorzystanie rozwiązań oferowanych w ramach wprowadzanej przez nas systemowo Inteligentnej Platformy Ocado.
Przygotowanie i realizacja tak zaawansowanej technologicznie inwestycji wymaga wyboru partnerów o szczególnie wysokich kompetencjach i odpowiednim doświadczeniu. Z prawdziwą satysfakcją możemy potwierdzić, że właśnie takich partnerów udało nam się pozyskać do współpracy” – dodaje Piotr Dopierała.
W zakresie wyboru lokalizacji, a także wsparcia przy zakupie i zarządzaniu inwestycją sieć Auchan postawiła na współpracę ze swoim wieloletnim partnerem firmą JLL.
Głównym kryterium decydującym o wyborze lokalizacji centrum dystrybucyjnego Auchan w Wilczej Górze pod Warszawą (w powiecie piaseczyńskim) było zapewnienie jego bliskości do klientów platformy zakupowej sieci, którzy obsługiwani będą z tego magazynu. Ważne było również dogodne położenie w pobliżu trasy ekspresowej S7.
Prace budowlane i instalacyjne zakończone zostaną w drugiej połowie 2025 r.
Francuska sieć sprzedaży detalicznej
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce.
Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.