Smart Park Poland uzyskał pozwolenia na budowę nowego parku handlowego w Jaworze. Inwestycja będzie realizowana w dwóch fazach: w pierwszej powstanie około 8 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu (GLA), a w drugiej kolejne 3 000 metrów kwadratowych GLA. Prace budowlane rozpoczną się w pierwszym kwartale 2025 roku, a otwarcie pierwszej fazy planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku.
Kluczowym elementem sukcesu inwestycji będą dwaj duzi najemcy: Biedronka, jedna z największych sieci spożywczych w Polsce oraz Brico Marche, lider rynku DIY.
Dynamiczny rozwój w 2024 roku
W mijającym roku Smart Park zrealizował dwa znaczące projekty: park handlowy w Sycowie o powierzchni 8 000 metrów kwadratowych GLA oraz obiekt w Zgorzelcu o powierzchni 5 400 metrów kwadratowych GLA – obydwa sprzedane. W grudniu nastąpi również otwarcie Smart Parku w Węgrowie, który oferuje 6 500 metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni handlowej. Co w sumie daje 20 000 metrów kwadratowych.
Plany na przyszłość
PARTNER PORTALU
„W ciągu najbliższych dwóch lat Smart Park dostarczy na rynek około 85 000 m² nowoczesnej powierzchni handlowej, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na przestrzeń komercyjną w Polsce. – To ogromny sukces tak młodej organizacji jak nasza” – podkreśla Paweł Żerański, CEO Smart Park Poland.
„Obecnie pięć naszych projektów jest w fazie budowy, a ich otwarcia zaplanowano na drugi i trzeci kwartał 2025 roku. Do końca 2024 roku rozpoczniemy prace przy kolejnych dwóch inwestycjach, z otwarciem również przewidzianym na przyszły rok” – mówi Paweł Bartosiak, odpowiedzialny za komercjalizację obiektów Smart Park w RG Leasing.
Rynek parków handlowych ma się dobrze
Jak wynika z raportu opracowanego przez analityków BNP Paribas Real Estate Poland rynek nieruchomości handlowych w Polsce w III kwartale 2024 roku urósł o kolejne 116 tys. mkw. Spadek średniego poziomu pustostanów w obiektach handlowych w największych polskich miastach oraz wzrost obrotów najemców pozwalają również stwierdzić, że prognozy rychłego końca galerii handlowych w Polsce były przedwczesne.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Okres pomiędzy lipcem a wrześniem, to ponownie intensywny czas dla polskiego sektora nieruchomości handlowych. W tym okresie rynek wzbogacił się o 116 tys. mkw. nowej powierzchni w postaci aż siedmiu nowych parków handlowych, rozbudowy trzech parków handlowych i jednej przebudowy obiektu po Tesco.
To pierwszy taki kwartał w rozwoju polskiego rynku, kiedy jeden format całkowicie zdominował nową podaż.
Warto zauważyć, że rynek do tej pory głównie rozwijał się w oparciu o obiekty, których powierzchnia oscylowała wokół 10 tys. mkw., zaś w tym kwartale oddano do użytku aż trzy duże parki handlowe: BIG Gorzów Wielkopolski (25 tys. mkw., BIG Shopping Centres), BIG Ostróda (24 tys. mkw., BIG Shopping Centers/Acteeum Group) oraz San Park Piaseczno w Mysiadle (18 tys. mkw., ED SAN III Sancak).