Warszawskie centrum handlowe Wola Park zamyka rok fiskalny z liczbą 13 milionów odwiedzających. Obroty wśród najemców galerii wzrosły o 8 proc. rok do roku, a kolejne 7 tys. mkw. powierzchni przeszło renowacje.
Warszawski Wola Park rozwija się na przestrzeni lat z sukcesem zmieniając się w nowoczesne miejsce spotkań. Dzięki udogodnieniom, które mają na celu poprawienie komfortu klientów, nowym najemcom, a także wydarzeniom specjalnym, stale przyciąga niemal 13 milionowe grono odwiedzających.
„Za nami kolejny rok sukcesów, od wysokich obrotów, po udane renowacje. Po raz kolejny udało nam się osiągnąć wysoki wynik odwiedzalności, bliski zeszłorocznemu rekordowi.
Ponadto, z sukcesem wdrażamy kolejne zmiany, które przybliżają Wola Park do transformacji w nowoczesne miejsce spotkań, z wielofunkcyjnymi strefami i przestrzeniami dla klientów.
Nie zapominamy jednak o strefie handlu i stale pracujemy nad ulepszaniem doświadczeń zakupowych naszych klientów, z nowymi najemcami i unikatowymi konceptami salonów” – mówi Emilia Szkudlarek, dyrektorka centrum handlowego Wola Park.
PARTNER PORTALU
Nowoczesne lokale i nowe koncepty
Wola Park przywitał w roku fiskalnym 2024 grono nowych najemców, wśród których były sklepy takie jak Ulla Popken, z pierwszym salonem w Polsce, czy marka biżuteryjna Lilou. Duża grupa marek zdecydowała się natomiast na renowację lub zmianę dotychczasowej przestrzeni, otwierając w centrum odnowione lokale czy wprowadzając innowacyjne koncepty.
Odświeżone zostały m.in salony Super-Pharm, Tous, Martes Sport i Homla. Polska marka modowa Reserved powiększyła powierzchnię sklepu do 2,3 tys. mkw.
Nowy punkt jako pierwszy w Polsce został otwarty w zmienionym, najnowszym koncepcie. Podobnej transformacji uległy powierzchnie należące do marki Kappahl, która uruchomiła w Wola Parku największy salon w Polsce, a także Sephora, która ponownie otworzyła się, jako pierwszy sklep sieci w kraju z nowym konceptem.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Łącznie, w tym roku fiskalnym, zmianom uległo blisko 7 tys. mkw powierzchni komercyjnej wewnątrz galerii.
Jak wskazuje centrum, renowacje i zmiany wpłynęły na popularność marek wśród odwiedzających. Nowe salony Super-Pharm i Sephory zyskały sympatię klientów, co wpłynęło na wzrost obrotów najemców z kategorii kosmetycznych o 17 proc. rok do roku. Najpopularniejszą kategorią pozostają sklepy modowe, jednak na popularności zyskuje również sektor obuwia i akcesoriów.
Transformacja w stronę miejsca spotkań
Kolejnym etapem trwającej transformacji galerii, która przemienia je z tradycyjnego centrum handlowego w miejsce spotkań, była renowacja food-courtu. Strefa gastronomiczna zlokalizowana we wschodniej części centrum zyskała większą liczbę miejsc siedzących.
Przestrzeń wzbogacono także o naturalną roślinność oraz meble wykonane z naturalnych surowców. Ponadto, na terenie food-courtu stworzono miejsca umożliwiające pracę zdalną oraz punkty do ładowania telefonów.
Wszystko w podziale na komfortowe strefy, które wprowadziły przytulną atmosferę. Transformacja była pierwszym etapem planowanych zmian, dzięki którym część gastronomiczna zyskała pierwszą, strategicznie wydzieloną strefę o jasnym przeznaczeniu.
Powstała „Urban Zone”, czy „Strefę Miejską” jest idealną lokalizacją dla młodych profesjonalistów, młodzieży czy innych osób, które szukają wygodnego miejsca z dostępem do hotspotu Wi-Fi oraz gniazdek do ładowania telefonów i laptopów, a jednocześnie łatwym dostępem do pełnej oferty gastronomicznej Wola Parku.
Ogrody Ulricha rosną o nowe lokale
Miniony rok był również dla Wola Parku okresem realizacji nowych inwestycji. Otwarte w 2022 r. Ogrody Ulricha przeszły renowację, w ramach której odświeżono wnętrza szklarni. Zyskały one nową kolorystykę, grafiki ścienne, a także, komfortowe meble i przytulny ogród zewnętrzny.
Zmianom uległ również kompleks Ogrodów Ulricha, w ramach którego na terenach zewnętrznych powstały dwa odrębne obiekty użytkowe, w przeszłości należące do rodziny właścicieli. Dawna Willa Ulricha, obecnie Willa Ogrodników przeszła w minionym roku transformację w stylową, komfortową restaurację, serwującą pyszne potrawy z południa Europy w nowoczesnych wnętrzach, nawiązujących do historycznego charakteru miejsca.
Otwarta wiosną tego roku restauracja Trattoria da Antonio, zajęła miejsce Zielonej Chaty, serwując specjały kuchni włoskiej w przytulnej przestrzeni.
Zgodnie z wartościami jakimi kieruje się w swojej działalności Wola Park, renowacja kompleksu została przeprowadzona zarówno z myślą o komforcie klientów, jak również z dbałością o aspekty zrównoważonego rozwoju, które zostały w październiku bieżącego roku docenione certyfikatami BREEAM.
Kolejne atrakcje czekają na klientów
Poza zmianami realizowanymi na przestrzeni galerii, Wola Park stale pracuje również nad ofertą rozrywkową dla klientów.
W tym roku, na terenie Ogrodów Ulricha mogli oni doświadczyć różnorodnych atrakcji – od spektakli Klubu Komediowego, po występy muzyki na żywo. Ponadto, w roku 2024 po raz drugi z sukcesem zrealizowano uwielbiany przez warszawiaków, unikalny koncept bezpłatnej plaży miejskiej, z szeroką ofertą dodatkowych letnich inicjatyw.
Z ponad 200. lokalami
Wola Park to przyjazne miejsce zakupów, spotkań i rozrywki dla całej rodziny. W swojej ofercie posiada ponad 200 punktów usługowych oraz sklepów z odzieżą, obuwiem, akcesoriami, kosmetykami, elektroniką, artykułami sportowymi, spożywczymi i wyposażeniem wnętrz.
W Wola Parku mieści się też Studio planowania i zamówień IKEA, Multikino, klub fitness Zdrofit, hipermarket Auchan, Castorama, a także komfortowa strefa co-workingu. Dodatkowymi udogodnieniami są bezpłatny parking na 3 000 miejsc, stacja benzynowa oraz stacja rowerowa Veturilo.
Wola Park jest jedynym centrum handlowym w Warszawie, przy którym zlokalizowany jest skwer – Park Ulricha, czyli dawny ogród pokazowy rodziny Ulrichów. Największą atrakcją tego miejsca są rzadkie gatunki drzew. Część z nich sadzona była jeszcze w XIX wieku. Park jest miejscem spotkań i odpoczynku mieszkańców dzielnicy.
Wola Park jest otwarty na potrzeby lokalnej społeczności. Chce być blisko codziennych spraw mieszkańców – w tym celu współpracuje z władzami dzielnicy i lokalnymi instytucjami kulturalnymi oraz aktywnie włącza się w życie Woli i Bemowa.
Od kilku lat priorytetowe dla Wola Parku są tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, ekologią, zmianami klimatu oraz zero waste. Od października 2021 roku na jego terenie działa Współdzielnik, czyli pierwsze w Polsce Miejsce Aktywności Lokalnej zlokalizowane w centrum handlowym. Powstał, aby edukować na temat zrównoważonej konsumpcji i ograniczania ilości wyrzucanych przedmiotów.
Już dwa lata
W październiku 2022 roku zakończył się proces rewitalizacji Ogrodów Ulricha, dzięki czemu przestrzeń dawnego gospodarstwa ogrodniczego, znajdującego się na terenie Wola Parku, odzyskała swój dawny blask. Włączone w proces inwestycyjny zostały zabytkowe: park, willa oraz szklarnie.
Firma Ingka Centres Polska, właściciel centrum handlowego Wola Park, stworzyła przestrzeń, która łączy społeczną użyteczność z funkcją handlowo-gastronomiczną. Ogrody Ulricha w nowej odsłonie to kompleks pełen zieleni, pysznego jedzenia i relaksu – niepowtarzalne miejsce spotkań dla młodszych i starszych mieszkańców Woli i nie tylko.
Współpracuje z ponad 3000 markami
Ingka Centres należy do Grupy Ingka (którego częścią są również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ma już ponad 50 lat doświadczenia w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi.
Aktualnie w swoim portfolio posiada ponad 3000 marek, które działają w 34 centrach handlowych firmy na 13 światowych rynkach. Każdego roku w swoich miejscach spotkań pod szyldem IKEA firma gości i obsługuje ponad 352 milionów odwiedzających.
Ingka Centers tworzy swoje miejsca spotkań we współpracy z lokalnymi społecznościami, najemcami i partnerami, dbając o zachowanie emocjonalnego charakteru miejsc, który buduje wartości i więzi między ludźmi.