Lagardère Travel Retail podsumowuje sprzedaż przedświąteczną

W okresie od 1 do 19 grudnia 2024 r. sprzedaż perfum i kosmetyków była wyższa o 15,6 proc. niż w analogicznym okresie 2023 r. Dużą popularnością cieszyły się też produkty polskich producentów.

Najchętniej kupowane prezenty na lotniskach to zapachy i kosmetyki pielęgnacyjne – często w specjalnych, świątecznych zestawach. W obu tych kategoriach sklepy prowadzone przez Lagardère Travel Retail na polskich lotniskach odnotowały w grudniu dwucyfrowy wzrost sprzedaży vs. 2023 rok. Wzrost w kategorii perfum to aż 17,9 proc., kosmetyków – blisko 11 proc. Klienci lotniskowi zainteresowani są głównie bestsellerami oraz nowościami, a także takimi produktami, które ciężko jest znaleźć na rynku lokalnym – jak np. zestawy miniatur zapachowych.

– Wartość sprzedaży w grudniu tego roku była o niemal 13 proc. wyższa niż średnia z poprzednich miesięcy. Wzrosła też wartość koszyka. Te wyniki cieszą, bo to znak, że nasza oferta odpowiada na potrzeby pasażerów. Zawsze staramy się, żeby była atrakcyjna w stosunku do tego, co jest oferowane na rynku lokalnym. Nie tylko cenowo, ale również z uwagi na asortyment niedostępny nigdzie indziej. W tym roku przygotowaliśmy też dla klientów specjalną kampanię inspirowaną „Dziadkiem do orzechów”. Stawiamy też na personalizację: klienci mogą komponować własne zestawy, które pakujemy na prezent, grawerować flakony perfum – zaznacza Małgorzata Soboń-Barca, Senior Category Manager w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Największą popularnością wśród pasażerów wracających do domu na święta cieszą się zapachy znanych marek, w szczególności, gdy można je kupić w zestawach świątecznych z dodatkowym prezentem w postaci mini niespodzianki. Często wybierane są również zestawy do pielęgnacji ciała, w których prym wiodą marki kąpielowe i domowych rytuałów SPA, jak Rituals czy Stara Mydlarnia. W sumie zestawy świąteczne stanowią blisko 20 proc. grudniowej sprzedaży perfum i kosmetyków w sklepach Lagardère Travel Retail na lotniskach.

Prezenty z Polski często są… z Polski

PARTNER PORTALU

Kaufland

Warto podkreślić, że dużą popularnością wśród klientów lotniskowych kupujących prezenty na święta cieszy się oferta polskich firm. Dla Lagardère Travel Retail w Polsce i rodzimych producentów to dobra okazja do ich promowania. Powstają specjalne, limitowane świąteczne edycje – przykładowo, zestaw do pielęgnacji ciała o zapachu pomarańczy z cynamonem lub jabłka z cynamonem marki Mokosh czy kultowe już muffinki do kąpieli ze świątecznymi ozdobami od Starej Mydlarni. Na listy świątecznych zakupów często trafiają też polskie słodycze i alkohole.

– Stawiamy na współpracę z lokalnymi dostawcami, regionalizację produktów i sense-of-place – nie tylko od święta. Zapewniamy atrakcyjną oprawę marketingową w naszych sklepach. Tworzymy specjalne ekspozycje i animacje z udziałem naszych partnerów. Wsparcie lokalnego rzemiosła i promowanie polskiej kultury wpisuje się w szerszą strategię firmy – podkreśla Magdalena Winconek, Kierownik ds. Marketingu w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro. W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.).

W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz