Kappahl zajał czwarte miejsce w rankingu ESG

Kappahl zajął wysokie czwarte miejsce wśród 74 przebadanych firm w Polsce, w najnowszym raporcie ESG przygotowanym przez redakcję Bankier.pl i Monte Vero Audit and Advisory. Marka zdobyła 195 punktów w rankingu oceniającym wpływ przedsiębiorstw na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, plasując się także na drugim miejscu wśród firm odzieżowych.

Kappahl zdobył 82 punkty w kategorii ochrony środowiska, co odzwierciedla dążenie firmy do minimalizacji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacyjne rozwiązania w procesie produkcji odzieży. Jako pionier zrównoważonej mody, firma od 1993 roku wdraża inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. Od 2020 roku Kappahl używa wyłącznie certyfikowanej bawełny, a obecnie 86% ubrań tworzonych przez markę pochodzi z materiałów o niższym wpływie na środowisko, w tym bawełny organicznej i materiałów z recyklingu.

W obszarze odpowiedzialności społecznej Kappahl uzyskał 60 punktów, co świadczy o zaangażowaniu firmy w kwestie związane z pracownikami, lokalnymi społecznościami oraz promowaniem równości. Firma wprowadziła m.in. system śledzenia TrusTrace, który zapewnia pełną identyfikowalność materiałów, umożliwiając klientom świadome wybory dotyczące produktów. Kappahl planuje osiągnąć pełną identyfikowalność swoich produktów do 2026 roku.

„Prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny i zrównoważony to nie tylko obowiązek, ale nasza misja. Cieszymy się, że nasze wysiłki zostały docenione, a nasza rola w promowaniu zasad ESG w przemyśle odzieżowym jest zauważona. Będziemy kontynuować nasze działania na rzecz ochrony środowiska i wspierania odpowiedzialności społecznej” – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta, marketing & e-com manager w Kappahl.

Raport ESG opracowany przez redakcję Bankier.pl i Monte Vero Audit and Advisory ocenia 74 firmy w Polsce. Ranking opiera się na analizie raportów zgodnych z międzynarodowymi standardami GRI i ESRS. W ocenach uwzględniono dane dotyczące oddziaływania firm na środowisko, ich relacji społecznych oraz praktyk zarządzania, a także stopień realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Z nagrodą za omnichannel

Google i IMPACT Commerce opublikowały „Omnichannel Index 2024”. Międzynarodowy raport ocenia ponad 360 sprzedawców detalicznych pod kątem płynności i integracji doświadczeń zakupowych oferowanych konsumentom we wszystkich kanałach. Wśród najlepszych graczy omnichannel w Szwecji i Norwegii wyróżniono firmę Kappahl.

Badanie obejmowało 6 rynków (Holandia, Belgia, Szwecja, Norwegia, Finlandia i Dania), ponad 360 firm, 12 kategorii, 8 obszarów analizy i 70 punktów styku z konsumentem na 5 etapach jego ścieżki zakupowej – od świadomości marki, poprzez proces obsługi klienta, zakup, aż po budowanie lojalności.

W tegorocznym raporcie wyróżniono Szwecję jako lidera wśród badanych rynków, jeśli chodzi o doświadczenia zakupowe. Wśród najlepszych graczy omnichannel w Szwecji na czwartej pozycji uplasowała się firma Kappahl, natomiast w Norwegii marka zajęła szóste miejsce. W kategorii Moda w Szwecji, Kappahl zajął piąte miejsce.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z blisko 360. sklepami

Założona w 1953 roku w Mölndal, na południu Szwecji, Kappahl Group jest wiodącą siecią odzieżową w krajach skandynawskich i jedną z czołowych w Europie Północnej.

Posiada blisko 360 sklepów stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz rozbudowaną platformę e-commerce.