W planach LPP, poza rozbudową sieci sklepów stacjonarnych, jest wzmocnienie e-commerce, głównie poprzez aplikacje. Od października ub.r. klienci z Polski mogą już korzystać z aplikacji mobilnych marek Cropp i House. To oznacza, że na naszym rodzimym rynku już wszystkie brandy LPP są dostępne w tym kanale. Spółka zamierza również zwiększyć zasięg aplikacji o kolejne kraje.
Reserved pojawi się w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i na Litwie, Mohito na rynku słowackim i węgierskim, natomiast Cropp i House w Czechach i Rumunii. Z kolei aplikacja Sinsay, która niedawno zadebiutowała w Niemczech i Grecji, wkrótce będzie dostępna we Włoszech i na Litwie. Na rynkach, gdzie już jest dostępna, generuje prawie 70 proc. sprzedaży online.
Logistyczne wsparcie
W ślad za inwestycjami w rozwój sprzedaży wielokanałowej spółka wzmacnia moce operacyjne logistyki.
Zagraniczne Centrum Dystrybucyjne spółki pod Bukaresztem zyskało dodatkowe 42 tys. mkw. Obiekt zaopatruje salony sprzedaży marek LPP oraz dwa rumuńskie fulfillment centers, dedykowane obsłudze zamówień internetowych w tym regionie.
PARTNER PORTALU
Strategiczną przewagą lokalizacji Centrum Dystrybucyjnego jest jego bliskie położenie względem czarnomorskiego portu Konstanca, który umożliwia LPP Logistics dywersyfikację ścieżek transportu morskiego i bezpośredni odbiór zamówień Grupy od azjatyckich dostawców.
Takie rozwiązanie pozwala też zoptymalizować trasy transportowe, co ma kluczowe znaczenie w turbulentnych czasach i w sytuacjach zakłóceń globalnych łańcuchów dostaw
Trwa również rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim o kolejne 85 tys. mkw. Zwiększone tym samym możliwości operacyjne obiektu stanowić będą istotne wsparcie ekspansji Grupy na rynkach Centralnej i Południowej Europy.
Do końca 2025 r. powierzchnia magazynowa Grupy LPP ma wzrosnąć do ponad 700 tys. mkw., a wydatki na ten cel w przyszłym roku sięgną ok. 1 mld zł.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Z 5. markami
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć ponad 2500 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.
Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.