Lagardère Travel Retail rozwija sieć Salad Story

Do trzech punktów Salad Story prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce na lotniskach właśnie dołączył kolejny – tym razem w Poznaniu. W ciągu kolejnych pięciu lat podobnych otwarć będzie jeszcze sześć. Spółki zawarły umowę, z której wynika, że do 2029 r. w polskich portach lotniczych będzie działać w sumie dziesięć punktów Salad Story w ramach masterkoncesji.

Powstały też plany dotyczące wspólnego rozwoju sieci na dworcach kolejowych.

Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi już cztery punkty Salad Story na lotniskach. Zarządza dwoma lokalami w Warszawie i jednym w Gdańsku, a teraz także nowo otwartym lokalem w Poznaniu. W wyniku zawartej niedawno umowy masterkoncesji, do 2029 r. lider travel retail w Polsce wprowadzi markę Salad Story do niemal wszystkich krajowych portów lotniczych.

„Salad Story jest naszą marką partnerską od 2022 roku, kiedy otworzyliśmy pierwszy „wspólny” lokal na lotnisku Chopina w Warszawie. Te kilka lat tylko ugruntowało w nas przekonanie, że chcemy rozwijać tę współpracę. Marka cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów portów, jako format świetnie się sprawdza w tym segmencie.

W 2024 r. przekroczyliśmy założenia budżetowe dla wszystkich trzech lotniskowych lokalizacji aż o 15 proc. Jestem przekonany, że w innych portach Salad Story będzie generować równie dobre wyniki, podobnie jak na dworcach, gdzie także mamy do czynienia z klientem w drodze” – zaznacza Maciej Gajkowski, Head of Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Plany rozwoju

Spółki rozmawiają też o wspólnym rozwoju sieci na dworcach kolejowych. Zakładają sukcesywne wzmacnianie obecności marki Salad Story w tym segmencie. Pierwszym krokiem w tym kierunku będzie przejęcie przez Lagardère Travel Retail w Polsce zarządzania istniejącym lokalem Salad Story na Dworcu Centralnym w Warszawie na początku 2025 r.

„Współpraca z Lagardère Travel Retail w Polsce, która od wielu lat specjalizuje się między innymi prowadzeniu punktów na lotniskach, to nowo rozwijany (od dwóch lat) obszar naszej działalności, w zakresie miejsc obsługi podróżnych. Od pierwszego otwarcia jesteśmy bardzo zadowoleni z tej gałęzi biznesu. Marka Salad Story okazała się być w tych miejscach bardzo potrzebna, a nasz partner wnosi do naszej współpracy ogromne doświadczenie w operowaniu w tych lokalizacjach”komentuje Anna Krajewska, prezeska zarządu i założycielka Salad Story.

Warto nadmienić, że punkty Salad Story prowadzone przez Lagardère Travel Retail w Polsce na lotniskach różnią się od tych w mieście. Obok klasyki obejmującej sałatki, bowle, wrapy, soki i produkty sezonowe, w kilku lokalizacjach jest testowana oferta śniadań i kanapek. Menu obejmuje też napoje gorące z ekspresu ciśnieniowego.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Na dworcach Lagardère Travel Retail w Polsce chce wprowadzić podobną ofertę.

Nie tylko lotniska

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro.

W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami, takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne.

Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony.

W 2019 r. sspółka Lagardère Travel Retail przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.