Sieć The Body Shop wycofuje się z Polski

26 stycznia zostanie zamknięta większość sklepów stacjonarnych marki The Body Shop w Polsce. Ostatecznie zakończy działalność w naszym kraju z dniem 22 lutego 2025 roku.

„To był zaszczyt dzielić się z Wami kosmetykami pełnymi dobra i naturalnych składników. Niestety The Body Shop Polska kończy działalność na rynku polskim w dniu 22.02.2025.

Z dniem 26.01.2025 sklep internetowy thebodyshop.pl oraz program lojalnościowy Love Your Body Club przestają działać. Sprzedaż w centrach handlowych: Galeria Krakowska, Centrum Handlowe Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk zostanie zakończona w dniu 26.01.2025″ – czytamy w komunikacie na stronie internetowej firmy.

Problemy finansowe

Marka The Body Shop ma problemy finansowe już od dłuższego czasu. W 2024 roku ogłosiła upadłość w kilku krajach świata, chociaż w niektórych z nich sklepy są jeszcze otwarte. 

Pierwsze zamknięcia sklepów dotyczyły rynku brytyjskiego. W Wielkiej Brytanii sieć zamknęła 75 swoich sklepów i zwolniła ponad 700 pracowników.

Potem amerykański oddział The Body Shop ogłosił również upadłość i całkowicie zakończył swoją działalność. Zlikwidowano również 33 sklepy ze 105 sklepów w Kanadzie. W listopadzie 2024 r. marka wycofała się z Holandii, gdzie zamknęła 27 sklepów.

Pierwszy sklep stacjonarny The Body Shop otworzył się w Polsce w lutym 2007 roku. Marka działała w naszym kraju dzięki spółce Alshaya Poland, która obsługuje również markami Victoria’s Secret i Bath & Body Works. Sieć The Body Shop na koniec 2023 roku obejmowała 15 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych m.in. w Złotych Tarasach, Galerii Bałtyckiej i Silesia City Centre oraz sklep internetowy.

Obecnie The Body Shop posiada sklepy w centrach handlowych: Galeria Krakowska, Centrum Handlowe Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk,, których działalność zostanie zakończona w dniu 26 stycznia 2025 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z prawie 50-letnia historią

Firma została założony w 1976 roku w Anglii przez Anitę Roddick. W 2006 roku The Body Shop stał się częścią koncernu L’Oreal, a następnie kilkakrotnie zmieniał właściciela. Ostatecznie, jesienią 2023 roku, marka została przejęta przez niemiecki fundusz inwestycyjny Aurelis, który odkupił ją od brazylijskiej firmy Natura & Co.

The Body Shop jest oryginalną, naturalną oraz etyczną marką kosmetyczną. Szeroka gama produktów The Body Shop obejmuje kosmetyki pielęgnacyjne do ciała, twarzy oraz makijażu, a wśród nich także produkty wegetariańskie i wegańskie.

W ofercie można znaleźć kultowe masła, pachnące żele pod prysznic, balsamy do ciała, peelingi, olejki zapachowe etc. oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy dla każdego typu cery, zawierające unikatowe i starannie wyselekcjonowane składniki z całego świata.

The Body Shop poszukuje unikatowych i naturalnych składników do produkcji kosmetyków w każdym zakątku Ziemi, dążąc jednocześnie do mądrego wykorzystywania zasobów naturalnych. Ponadto, The Body Shop jako pierwszy wprowadził opakowania, które w całości mogą zostać poddane procesowi recyklingu. Marka jest zaangażowana w liczne akcje na rzecz ratowania środowiska naturalnego.

Inne „wyjścia” z rynku

W lipcu ub.r. Eurocash podjął decyzję o zamknięciu ostatnich 15 stacjonarnych sklepów sieci drogerii Kontigo. Marka zaprzestała też działalności poprzez e-commerce.