Galeria Kazimierz zanotowała 4-proc. wzrost footfallu

Galeria Kazimierz zakończyła 2024 rok z 4% wzrostem odwiedzalności jako dynamicznie rozwijające się centrum handlowe, które wyznacza nowe standardy myślenia o przestrzeni handlowo-społecznej. Dzięki konsekwentnemu łączeniu funkcji zakupowej z usługową i gastronomiczną, ale także edukacyjną oraz kulturalną, jest miejscem spotkań mieszkańców Krakowa oraz odwiedzających miasto turystów.

Galeria Kazimierz w Krakowie w tym roku świętuje 20 lat działalności. Na przestrzeni dwóch dekad zdobyła uznanie mieszkańców i turystów zarówno ofertą handlową, tworzeniem przestrzeni dla lokalnej społeczności oraz zaangażowaniem w ochronę środowiska i kulturę.

To wyjątkowe centrum od wielu lat jest miejscem spotkań ceniącym indywidualność i różnorodność klientów. Z szeroką ofertą kawiarni i restauracji jest to przestrzeń, w której można spędzić czas między zakupami przy ulubionym posiłku lub filiżance kawy.

Na odwiedzających czeka także oferta Carrefour Market Premium, Cinema City, My fitness Place oraz jedynej w Krakowie szkoły tańca Egurrola Dance Studio.

Systematyczny wzrost liczby klientów oraz aktywne zaangażowanie w życie miasta i lokalnej społeczności przyczyniają się do rosnącego zainteresowania marek rozwijaniem lub rozszerzeniem działalności w Galerii Kazimierz.

Nowi najemcy

W minionym roku otworzyły się salony Rituals, Swiss, Alpine Pro czy Lu Fashion Brand oferujące klientom luksusowe kosmetyki, eleganckie zegarki, odzież i obuwie. Po kompleksowych modernizacjach działalność wznowiły sklepy H&M, Benetton & Sisley, Vision Express oraz KFC. Strefa gastronomiczna wzbogaciła się o nowe koncepty, w tym hiszpańską restaurację Arriva, specjalizującą się w tapas i paelli, a także kawiarnię Vespa Cafe.

„Galeria to przestrzeń, w której ludzie nie tylko realizują zakupy, ale także spotykają się, spędzają czas z bliskimi i korzystają z różnorodnych atrakcji. Naszym priorytetem jest budowanie miejsca, które harmonijnie łączy handel z działaniami społecznymi i kulturalnymi.

Zależy nam na wspieraniu lokalnych marek i artystów, edukowaniu najmłodszych oraz zachęcaniu do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Zbliżający się nasz jubileusz 20-lecia będzie wyjątkową okazją do celebracji tych ważnych dla nas wartości oraz dalszego wzmacniania pozycji Galerii Kazimierz jako miejsca pozytywnych doświadczeń” – mówi Beata Jankowska, dyrektor Galerii Kazimierz.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Lokalna społeczność w centrum uwagi

Galeria Kazimierz od lat angażuje się w życie lokalnej społeczności, a w realizowanych działaniach pokazuje, że jest miejscem bliskim mieszkańcom miasta.

Kolejna edycja Miasteczka Festiwalowego w ramach Festiwalu Muzyki Filmowej oraz Kazimierz Summer Festival, w trakcie których odbywały się liczne koncerty, warsztaty czy spektakle plenerowe, stały się wizytówką Galerii jako kulturalnego punktu na mapie Krakowa oraz miejsca spotkań i przestrzeni, w której chce się być.

Dostępna w czerwcu i lipcu Strefa Kibica na Placu przed Galerią Kazimierz, gdzie transmitowano wszystkie mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej, pokazała nie tylko, jak bardzo łączy nas sport, ale także jak bardzo potrzebujemy wspólnych doświadczeń i bycia częścią społeczności.

Galeria stale poszerza także ofertę skierowaną do najmłodszych gości, rozwijając między innymi cykl Mały Kazimierz, który łączył zabawę, kreatywność i edukację oraz organizując liczne atrakcje dla dzieci, co po raz kolejny zostało docenione certyfikatem „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi”.

Jesienią 2024 roku Plac Galerii Kazimierz zazielenił się jeszcze bardziej – oddano do użytku nowe ogródki restauracyjne oraz strefy relaksu, które nie tylko oferują przestrzeń do odpoczynku, ale także zachęcają do poznania gastronomicznej oferty Galerii Kazimierz.

„Współczesny klient galerii handlowej oczekuje przestrzeni, która łączy funkcje zakupowe z unikalnym doświadczeniem. Klienci cenią miejsca, które oferują szeroką gamę usług i udogodnień: od gastronomii i rozrywki po przestrzenie do relaksu czy pracy.

W Galerii Kazimierz staramy się sprostać oczekiwaniom przebywających tu osób również poprzez inwestycje w infrastrukturę, czego przykładem jest rewitalizacja przestrzeni wewnątrz oraz Placu przed Galerią – mówi Beata Jankowska, dyrektor Galerii Kazimierz.

Miejsce kultury i sztuki

W 2024 roku Galeria Kazimierz umocniła swoją pozycję jako centrum kulturalnych inspiracji, nie tylko organizując wydarzenia, ale także realizując projekty we współpracy z lokalnymi instytucjami i organami miasta.

W wyniku tych działań jako pierwsza prywatna instytucja Galeria zrealizowała projekt Smoka Kazimierza. Figura smoka trzymającego zakupy zaprojektowana przez znanego rysownika Andrzeja Mleczko, a wykonana przez Profesora Jana Tutaja, pojawiła się na Placu Zewnętrznym Galerii Kazimierz, dołączając tym samym do Smoczego Szlaku – popularnej atrakcji turystycznej umożliwiającej odkrywanie dziedzictwa miasta. Smok Kazimierz opowiada bogatą historię miejsca, w którym znajduje się Galeria Kazimierz oraz reprezentuje jej współczesne znaczenie dla mieszkańców.

W marcu 2024 roku Galeria Kazimierz otrzymała Certyfikat Kulturalny Biznes Złoty 3 korony, który jest zarówno symbolem uznania za styl prowadzenia działalności i zaangażowanie społeczne, a także gotowość do wspierania kultury – Zamku Królewskiego na Wawelu. W ramach współpracy popularne krakowskie centrum handlowe zostało Partnerem wystawy „Niech żyje król! Koronacje Sasów na Wawelu”.

Pomoc potrzebującym i zaangażowanie społeczne

2024 rok upłynął Galerii Kazimierz także pod znakiem inicjatyw charytatywnych i prospołecznych. We współpracy z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, zorganizowano kolejną edycję akcji „Podarki od Serca”, spełniając marzenia świąteczne podopiecznych fundacji. Podczas Finału WOŚP Galeria, już po raz kolejny, była gospodarzem dwóch wyjątkowych wydarzeń – Wiosłowania dla WOŚP oraz Biegu Wielkich Serc, które połączyły mieszkańców Krakowa we wspólnym celu niesienia pomocy.

W minionym roku galeria dołączyła do kampanii przeciwko dyskryminacji i przemocy „Jesteśmy tacy sami”, promując ideę równości i szacunku wobec każdego człowieka. Na uwagę zasługuje także zorganizowana we współpracy z Gazetą Wyborczą akcja „Łap za biust”, której celem było zwiększenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi i zachęcenie kobiet do regularnych badań.

Szczególną wartość miała także Ogólnopolska Akcja Krwiodawstwa „MOTOSERCE”, zorganizowana we współpracy z klubami zrzeszonymi w Kongresie Polskich Klubów Motocyklowych oraz współpraca z Krakowskim Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami, mająca na celu znalezienie domów dla bezdomnych zwierząt z lokalnych schronisk.

Nowe otwarcia i rozwój biznesowy

Galeria Kazimierz została otwarta w 2005 r. w miejscu, gdzie przez dekady funkcjonowała rzeźnia miejska. Zrewitalizowane budynki przemysłowe są harmonijnie wkomponowane w strukturę galerii, która od początku swojego istnienia dynamicznie ewoluuje, odpowiadając na zmieniające się potrzeby klientów.

Po 20 latach działalności Galeria Kazimierz młodnieje – inwestycje w modernizację wnętrz wzmacniają jej pozycję jako nowoczesnej przestrzeni tworzącej przyjazne środowisko biznesowe. Jesienią 2024 roku zrewitalizowano także Plac Zewnętrzny, nadając mu nowy wygląd i funkcjonalność – w porozumieniu z Konserwatorem Miejskim, w ramach zabytkowej architektury obiektu stworzona została klimatyczna alejka prowadząca do Galerii. Pojawiło się więcej zieleni oraz nowe miejsca do spędzania czasu wolnego, a ogródki restauracyjne zyskały jednolite donice i eleganckie zadaszenia w formie markiz.

Na wiosnę 2025 r. zostanie oddany do użytku nowy zewnętrzny plac zabaw, którego inauguracja zbiegnie się w czasie z obchodami jubileuszu 20-lecia działalności. W ramach dalszego rozwoju Galeria Kazimierz planuje otwarcie drugiej w Polsce lokalizacji Centrum Mądrej Zabawy realizowanego przez Smart Kids Planet, które zadebiutuje jesienią 2025 roku.

Z ponad 160. sklepami

Galeria Kazimierz to nowoczesne centrum handlowe, działające od 2005 roku, zlokalizowane w historycznym centrum Krakowa, przy ulicy Podgórskiej.

Na dwóch poziomach galerii znajduje się ponad 160 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek (m.in. Zara, H&M, Reserved, Empik, Smyk, RTVeuroAGD), liczne punkty usługowe i gastronomiczne: My Fitness Place, multipleks Cinema City z 10 salami kinowymi, jedyne w Krakowie studio tańca Egurrola Dance Studio oraz market Carrefour Premium.

Obiekt oferuje prawie 40 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej i 1500 miejsc parkingowych. Od 2014 roku właścicielem galerii jest Fundusz należący do Invesco Real Estate.

Za zarządzanie galerią odpowiedzialna jest firma CBRE. Za komercjalizację Galerii Kazimierz odpowiada firma Colliers.