Krajowy rynek nieruchomości wzbogacił się o kolejny park handlowy

Nowy park handlowy został otwarty 28 stycznia w Michałowicach. Wybudowała go krakowska firma Benefit Creators. Dwoma, pierwszymi najemcami, którzy rozpoczną działalność w nowym obiekcie jest marka Market Point oraz Pepco.

Park handlowy w Michałowicach pod Krakowem znajduje się niedaleko skrzyżowania z S7.

Jak podaje portal love.krakow.pl inwestor przy wyborze lokalizacji kierował się przede wszystkim jej optymalnym położeniem i dogodnym skomunikowaniem z Krakowem oraz okolicznymi miejscowościami. Przeprowadzona została również analiza potrzeb lokalnej społeczności.

Pierwszymi, znanymi najemcami nowego obiektu są marki Market Point oraz Pepco. Market Point, jest polską marką handlową, która rozwija się dynamicznie na rynku małopolskim.

W nowym obiekcie pojawi się tez lokal sieci Pepco. W perspektywie krótko- i długoterminowej sieć stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25%, w Polsce.

„Większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach” – powiedział Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej 

Na razie nie została data, kiedy nastąpi otwarcie sklepu Pepco w nowym parku handlowym pod Krakowem.

Sektor obiektów handlowych ma się dobrze

Jak podał w swoim raporcie Cushman & Wakefield w ubiegłym roku deweloperzy ukończyli ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej, co jest najlepszym wynikiem, jaki zanotował polski rynek od 2015 roku. Wysokiej aktywności deweloperskiej towarzyszyło rosnące zainteresowanie nowych marek handlowych i, co ważne, poprawiające się nastroje konsumentów, które przełożyły się na wzrost sprzedaży detalicznej.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Uwzględniając zamknięcia obiektów, baza powierzchni handlowych w 2024 roku zwiększyła się o 481 000 mkw., ponieważ 49 000 mkw. zniknęło z rynku.

Sam czwarty kwartał przyniósł zakończenie budowy dwunastu parków handlowych zlokalizowanych zarówno w dużych aglomeracjach, jak i miastach do 50 000 mieszkańców. Tym samym całkowita nowoczesna powierzchnia handlowa w Polsce sięga już ok. 16,8 mln mkw.

Na koniec grudnia deweloperzy byli w trakcie budowy 375 000 mkw. powierzchni w ramach 50 nieruchomości handlowych, z czego 34 z nich to zupełnie nowe budynki, natomiast trzynaście przypada na rozbudowy, a trzy – na przebudowy istniejących już obiektów.