Benefit Systems ma w Polsce już 243. kluby fitness

Grupa Benefit Systems zakończyła 2024 rok z ponad 2 164 tys. kart sportowych, co oznacza wzrost aż o 245 tys. sztuk (13% rdr), natomiast liczba sprzedanych karnetów w Polsce osiągnęła poziom 271 tys. sztuk. W czwartym kwartale wstępne przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 913 mln zł (wzrost o 20% rdr), a zysk operacyjny 183 mln zł (bez wpływu programu motywacyjnego; wzrost o 14% rdr).

Dobrze dla Grupy Benefit Systems rozpoczął się także 2025 rok – szacunkowa liczba kart w lutym to ponad 2,2 mln, co oznacza przyrost w pierwszych dwóch miesiącach o 71 tysięcy kart (48 tys. w Polsce i 23 tys. na rynkach zagranicznych). Pod koniec 2024 r. Grupa zaprezentowała strategię rozwoju na lata 2025-2027, a pod koniec stycznia br. ogłosiła ustanowienie programu emisji obligacji o wartości do 1 mld zł.

Wstępne przychody Grupy Benefit Systems wzrosły w 2024 roku o 22% do poziomu 3 394 mln zł, a wstępny zysk operacyjny (bez wpływu programu motywacyjnego) wyniósł 763 mln zł i był wyższy o 17% w porównaniu do 2023 r. Na koniec czwartego kwartału 2024 spółka Benefit Systems posiadała, mimo wypłaty rekordowej dywidendy, 153 mln zł gotówki netto.

„Za nami dobry kwartał i rok, który zakończyliśmy z wynikami powyżej oczekiwań. Wstępne dane pokazują, że nasza strategia gwarantuje Grupie dynamiczny rozwój i rosnące zyski. W tym roku zakładamy dalszą poprawę wyników we wszystkich segmentach operacyjnych.

Pracujemy także nad programem emisji obligacji, by zwiększyć dostępność finansowania w zakresie rozwoju sieci własnych klubów fitness w Polsce oraz na pozostałych rynkach. Planujemy otwarcie kilkudziesięciu nowych obiektów, w tym ponad 45 zagranicą. Zamierzamy również kontynuować analizę rynków pod kątem możliwości akwizycyjnych” – komentuje Marcin Fojudzki, członek Zarządu Benefit Systems.

Segment Polska

Na koniec czwartego kwartału 2024 roku karty sportowe posiadało 1 592 tys. osób. W pierwszych dwóch miesiącach br. liczba kart wzrosła do 1 641 tys. co stanowi wzrost o 171 tys. rdr. Wstępne przychody segmentu Polska wyniosły 663 mln zł, co stanowi wzrost o 20% względem analogicznego okresu w 2023 r. EBIT wyniósł 174 mln zł, a EBITDA 251 mln zł (wzrost odpowiednio o 31% i 24% względem czwartego kwartału 2023 r.).

W portfolio Grupy w Polsce na koniec minionego roku znajdowały się 243 kluby fitness. Łącznie, w całym 2024 roku, spółka powiększyła własną sieć o 25 lokalizacji – 15 klubów w ramach akwizycji (Active Point (obecnie Fabryka Formy): 1 klub, Good Luck (obecnie Zdrofit): 4 kluby, Artis: 1 klub, Gym World: 1 klub, Organic Fitness: 8 klubów) oraz otwarcia w Warszawie (5 lokalizacji), w Krakowie (3 lokalizacje), po dwa kluby w Katowicach i Lublinie, a także jednym w Łodzi.

Partnerzy programu MultiSport prowadzą obecnie blisko 5,5 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych na terenie całego kraju.

„Wstępne przychody Segmentu Polska były w czwartym kwartale 2024 roku wyższe o 20% w stosunku do analogicznego okresu w 2023 roku. Grono korzystających z kart sportowych powiększyło się o ponad 168 tys. osób i na koniec 2024 roku z naszego benefitu korzystało blisko 1,6 mln osób.

W tym roku stawiamy sobie cel na zwiększenie bazy użytkowników kart sportowych o kolejne 130 tys. sztuk. Program MultiSport stanowi w Polsce kluczowy benefit dla pracodawców i ich pracowników w obszarze profilaktyki zdrowotnej i dbania o dobrostan.

Z naszej oferty korzysta obecnie ponad 25 tys. pracodawców, którzy oprócz kart sportowych, korzystają także z pozostałych produktów spółki, czyli z kafeterii MyBenefit oraz programu MultiLife, skupiającego się na dobrostanie i rozwoju pracowników. Sukcesywnie rozwijamy naszą ofertę, stawiając na dostępność, wolność wyboru, dopasowanie do indywidualnych potrzeb oraz na możliwości wynikające z rozwoju technologii.

W związku z tym planujemy dalszy rozwój produktów i ich oferty w zakresie dobrostanu pracowników i narzędzi wspierających HR oraz inwestycje w rozwiązania IT” – mówi Emilia Rogalewicz, członek Zarządu Benefit Systems.

Segment Zagranica

Na rynkach zagranicznych na koniec grudnia 2024 r. aktywnych było łącznie 572 tys. kart sportowych. W pierwszych dwóch miesiącach br. liczba kart wzrosła do 594 tys. co stanowi wzrost o 115 tys. rdr. Wstępne przychody Segmentu Zagranica wyniosły w czwartym kwartale ub.r. 249,4 mln zł, co oznacza wzrost o 23% rdr. Obecnie Grupa Benefit Systems posiada 79 klubów fitness (19 nowych klubów w czwartym kwartale 2024 roku – 2 kluby przejęte w Chorwacji, nowe otwarcia: 4 obiekty w Czechach, 3 w Słowacji, 9 w Bułgarii, 1 w Chorwacji).

Twórca Programu MultiSport

Benefit Systems działa na polskim rynku od ponad dwóch dekad i należy do liderów w dostarczaniu benefitów pozapłacowych, które wspierają dobrostan pracowników. Spółka jest twórcą Programu MultiSport, który umożliwia podejmowanie aktywności fizycznej w obiektach sportowych w całym kraju. W portfolio Benefit Systems jest także platforma kafeteryjna MyBenefit oraz program wellbeingowy MultiLife.

Od kilku lat oferta sportowa spółki jest rozwijana na rynkach zagranicznych: w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i w Turcji. Grupa Benefit Systems jest także operatorem klubów fitness (w Polsce odpowiada m.in. za sieci: Zdrofit, Fabryka Formy, FitFabric, Fitness Academy, Organic Fitness, My Fitness Place; na pozostałych rynkach zarządza ponad 70 obiektami).

Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. Cele te realizowane są m.in. przez Fundację MultiSport.

Od 2018 roku Benefit Systems jest częścią globalnej inicjatywy B Corp, zrzeszającej spółki działające i angażujące się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz