Grupa Dino w ubiegłym roku otworzyła 283 sklepy

W 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1% wyższe niż w 2023 r. Na koniec 2024 r. sieć posiadała 2688 sklepów. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,6 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 8 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2024 r. 49,9 tys. pracowników.
W IV kw. sieć Dino uruchomiła 116 nowych marketów, a narastająco od początku roku zwiększyła się o 283 sklepy. Na koniec 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2688 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację codziennych zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.
Powierzchnia handlowa Grupy Dino
Na koniec 2024 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych i była o 12,0% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w 2024 r. 1,6 mld zł. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęła poziom 6,6 mld zł.
Wzrost przychodów ze sprzedaży
Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1% wyższe niż rok wcześniej. Blisko 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją dłużej niż rok (like-for-like; LfL) osiągnęła w 2024 r. poziom 5,3%.
Zgodnie z ESG
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec 2024 r. posiadało je 2476 sklepów, co stanowiło 92% całej sieci Dino. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec 2024 r. 98,9 MW. Dino Polska uzyskała w 2024 r. 86,6 GWh energii ze słońca, o 30,5% więcej niż w 2023 r.
Z pierwszym autonomicznym sklepem
W lipcu został otwarty pierwszy automatyczny sklep spożywczy sieci Dino. Jest on czynny przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Znajduje przy siedzibie marketu w Sośnicowicach.
Proces zakupowy w sklepie autonomicznym wygląda podobnie, jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie są kategorie produktów. Po wybraniu tych, które interesują klienta i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzi on do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co można śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient.
Towary w automatycznym sklepie spożywczym będą zmieniane w zależności od np. aktualnej pory roku czy zbliżających się weekendów, świąt, wakacji.
Z 283. nowymi sklepami
Dino to ogólnopolska sieć w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na koniec 2024 roku sieć Dino liczyła 2688 sklepów. W 2024 roku otworzyła 283 nowe sklepy.
Powierzchnia sprzedaży sklepów sieci Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych wobec 947,9 tys. metrów kwadratowych rok temu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter