Jan Skowron, KiK: otworzyliśmy nowy etap historii KiK w Polsce

Marzec był dla KiK Polska okresem rozwoju oraz wzmacniania relacji wewnątrz organizacji. Z powodzeniem otworzono trzy nowe sklepy, które powiększyły powierzchnię handlową sieci o blisko 1.500 mkw.

Nowe lokalizacje w Mrągowie, Kostrzynie nad Odrą i Ciechanowie to kolejny krok w stronę umocnienia pozycji rynkowej KiK. Zgodnie z przyjętym standardem, sklepy prezentują wprowadzony w 2024 roku koncept aranżacyjny. Co więcej, nowym otwarciom towarzyszyły dodatkowe atrakcje – takie jak przecięcie wstęgi, specjalne rabaty, obowiązujące w dniu otwarcia, muzyka czy strefa gastronomiczna z hot dogami, które stanowiły dla klientów dodatkową motywację do odwiedzenia nowych sklepów KiK.

KiK otwiera nowy rozdział

„Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby zakupy w KiK były atrakcyjne dla naszych klientów. Kluczowym punktem styku klienta z marką są nasi pracownicy. To oni stoją „na pierwszej linii frontu” w walce o pozycję na rynku, dlatego tym bardziej cieszę się, że wreszcie udało nam się zorganizować wydarzenie, na którym doceniliśmy tych z najlepszymi wynikami. Podsumowaliśmy rok z perspektywy sprzedaży, ale też inicjatyw HR-owych.

Śmiało mogę powiedzieć, że właśnie otworzyliśmy nowy etap historii KiK w Polsce – niezwykle ważny z perspektywy naszej organizacji. Z uwagi na rozproszoną strukturę właściwie nie mamy możliwości zebrania się w tak szerokim gronie. Po sukcesie zeszłorocznych spotkań wewnątrz regionów sprzedażowych wszyscy mieli apetyt na więcej. Tak zrodził się pomysł jednego, wspólnego spotkania. Wysoka frekwencja i niezwykła atmosfera Gali Gwiazd KiK to ogromny motywator do organizacji kolejnych takich wydarzeń”podczas Gali Gwiazd KiK mówił dyrektor zarządzający Jan Skowron.

KiK: ponad 2,5 miliona uczestników programu lojalnościowego myKiK

Sieć sklepów KiK, po niemal dwóch latach od uruchomienia programu lojalnościowego myKiK, odnotowała już ponad 2,5 miliona jego uczestników. Osiągnięcie tak imponującej liczby rejestracji świadczy o tym, że wzmacnianie doświadczeń klientów oraz szybkie odpowiadanie na ich potrzeby, to klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku.

KiK działa w kilkunastu krajach Europy i posiada ponad 4000 punktów handlowych. Program lojalnościowy myKiK dotychczas zdobył popularność w takich krajach jak Niemcy, Austria czy Holandia. Polscy klienci mogą korzystać z niego i związanych z nim korzyści od końca czerwca 2023 roku. 

„W krajach, w których myKiK pojawił się wcześniej, program szybko zdobył ogromną popularność. Wiedzieliśmy, że w Polsce również spotka się z dużym zainteresowaniem, ale skala tego sukcesu przerosła nasze oczekiwania. Tempo, w jakim osiągnęliśmy 2,5 miliona użytkowników, robi ogromne wrażenie i potwierdza, jak bardzo klienci doceniają nasze podejście do ich potrzeb. To dla nas ogromna motywacja do dalszego wzmacniania customer experience, ponieważ satysfakcja kupujących to dla nas podstawowa wartość” – mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci sklepów KiK.

„Robimy zresztą bardzo wiele, by być w czołówce, jeśli chodzi o sektor value retailers i prokonsumenckie działania. Przypomnę tylko, że w 2023 roku uruchomiliśmy sklep internetowy KiK, rozpoczynając tym samym rozdział e-commerce w Polsce. Popularność tego formatu zakupów stale rośnie wśród naszych klientów, poszukujących jak najlepszej relacji jakości do ceny oraz szybkich i wygodnych rozwiązań zakupowych.

myKiK, czyli korzyści dla każdego

Uczestnictwo w programie lojalnościowym myKiK wiąże się z dostępem do szeregu wymiernych korzyści dla tych, którzy zdecydują się ściągnąć aplikację na smartfona czy wyrobić tradycyjną plastikową kartę. Kupon ze zniżką 20% na jeden produkt po każdorazowym dokonaniu pięciu zakupów. Oferty miesiąca z rabatem 15% czy 20% zniżki na koszty wysyłki w sklepie internetowym to te kluczowe. 

Klienci sieci, którzy decydują się dołączyć do myKik, mogą ponadto rezerwować w sklepach produkty, które wpadły im w oko, a także zapomnieć o konieczności okazania papierowego paragonu w przypadku chęci wymiany towaru. Do tego dochodzą konkursy czy specjalne urodzinowe niespodzianki po podaniu daty urodzenia.

Plany ekspansji

KiK nadal konsekwentnie i dynamicznie poszerza sieć swoich sklepów stacjonarnych, lokowanych w retail parkach i galeriach handlowych. Perspektywa otwarcia 500. punktu z logo marki staje się coraz bliższa. Jeśli chodzi o średnioterminowe plany ekspansji, apetyt brandu jest jednak znacznie większy. W ciągu najbliższych lat na mapie Polski może bowiem funkcjonować łącznie nawet 650 sklepów KiK. Również sama oferta sieci, obejmująca tekstylia dla całej rodziny, artykuły do wystroju wnętrz czy małe AGD, cały czas jest rozwijana.

KiK ma około 460 sklepów w Polsce

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii.

Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce. Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz