Carrefour staruje w Warszawie z pierwszym w Polsce kids-shopem

Sieć Carrefour przejęła sklep od Biedronki, unowocześniła i urządziła zgodnie z najnowszą wizją kids-shopu przyszłości, aby poprzez zabawę, uczyć najmłodszych jak być świadomymi konsumentami, zdrowo się odżywiać i dbać o środowisko naturalne. Placówka mieści się w Smart Kids Planet – pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w Warszawie,
W najnowszym Carrefourze, który został właśnie otwarty w Smart Kids Planet – pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w Warszawie, znajdziemy wiele rozwiązań znanych klientom z klasycznych hipermarketów sieci. Są wśród nich, m.in. strefa Targu Świeżości z owocami, warzywami, rybami oraz mięsem, strefa Diet Specjalnych i Funkcjonalnych z asortymentem BIO, vege oraz bezglutenowym czy strefa Kas, w której skanowane są zrobione w sklepie zakupy.
Mimo, iż nowa placówka przypomina prawdziwy sklep sieci Carrefour, została ona zbudowana w taki sposób, aby najmłodsi mogli w każdym z jej działów, poprzez “zabawę w dorosłych” – klientów lub pracowników, uczyć się i zdobywać nowe umiejętności, które będą im pomocne w życiu dojrzałych konsumentów.
W kids-shopie do dyspozycji dzieci oddane zostały podobne działy i produkty, jak w tradycyjnych sklepach. Carrefour wspólnie z ekspertami i psychologami z Centrum Mądrej Zabawy, przygotował dla nich również dedykowane ścieżki edukacyjne, które pomogą zrozumieć, czym powinny kierować się jako świadomi konsumenci.
Na przykład w sadzie jabłkowym lokalnego rolnika, zlokalizowanym w pobliżu sklepu, dzieci mogą zbierać owoce, aby potem w specjalnej maszynie znajdującej się w centrum sklepu wyciskać z nich zdrowe i smaczne soki owocowe. Po wypiciu takiego soku muszą pamiętać, aby jego opakowanie wyrzucić do odpowiedniego pojemnika w recyklomacie, gdzie po przetworzeniu, możliwe będzie wyprodukowanie nowego opakowania. Z kolei podczas skanowania zakupów przy kasie za pomocą specjalnej wersji aplikacji “Mój Carrefour”, dodatkowo punktowane są zakupy produktów BIO.
„Gdy pojawiła się na rynku możliwość przejęcia sklepu Biedronki w Centrum Mądrej Zabawy, nie wahaliśmy się ani chwili. Carrefour, realizując od 2018 roku swoją strategię transformacji żywieniowej, której wyrazem jest globalny program “Act For Food”, aktywnie działa w Polsce na rzecz promocji zdrowego odżywiania i troski o środowisko naturalne.
Otwarcie tego wyjątkowego kids-shopu przyszłości jest kolejnym z działań, dzięki którym pomagamy klientom zrozumieć, jak ważna jest jakość produktów i sposób ich wytworzenia Od wielu lat wiadomo bowiem, że żywność BIO, od lokalnych dostawców czy wytworzona z troską o naszą planetę, ma nie tylko pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ale jest także znacznie smaczniejsza” – mówi Agata Kopytyńska, członkini Komitetu Wykonawczego i Dyrektorka Nieruchomości, Ekspansji i Aktywów Carrefour Polska.
Pierwszy w Polsce kids-shop Carrefoura powstał w Smart Kids Planet, które jest innowacyjnym i interaktywnym miejscem zabaw dla dzieci w wieku od 0 do 10 lat. Zlokalizowane jest w Warszawie w Fabryce Norblina, gdzie na powierzchni prawie 1600 mkw, oferuje 9 stref mądrej zabawy i ponad 50 angażujących atrakcji.
„Wszystkie elementy nowej Strefy Mądrych Zakupów powstały w duchu idei mądrej zabawy – to fundament naszej koncepcji w Smart Kids Planet. Wspólnie z Carrefour stworzyliśmy zupełnie nową przestrzeń pełną interaktywnych, edukacyjnych stanowisk, które nie tylko uczą dzieci w wieku 4–10 lat odpowiedzialnych i ekologicznych wyborów, ale też inspirują je do samodzielności i świadomego podejmowania decyzji. To zabawa, która rozwija, bawi i uczy – wspierając przy tym kluczowe kompetencje przyszłości. Stawiamy na ciągłe nowości, bo dzieci zasługują na miejsce, które nieustannie zaskakuje, inspiruje i rośnie razem z nimi” – powiedział Adam Kowalczyk, pomysłodawca i współwłaściciel Smart Kids Planet.
Smart Kids Planet już trzykrotnie (w latach 2023, 2024 i 2025) otrzymało Nagrodę Główną w konkursie Świat Przyjazny Dziecku, a także zostało ogłoszone Odkryciem Turystycznym Roku 2024 w rankingu Dziecko w Podróży.
Carrefour ma portfolio 6 formatów
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter