Apsys: najemcy Galerii Katowickiej stawiają na customer experience
Nowe koncepty sklepów to coraz powszechniejszy trend wśród najemców centrów handlowych. Marki odpowiadają na rosnące oczekiwania konsumentów i decydują się na wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań tam, gdzie widzą potencjał. Reserved dostrzegł go w Galerii Katowickiej, w której uruchomił swój pierwszy w Polsce flagowy salon w nowej aranżacji. Spektakularnych metamorfoz w zarządzanym przez Apsys Polska obiekcie jest dużo więcej, wśród nich m.in. otwarty w tym miesiącu Douglas.
Innowacyjne, modne, instagram-friendly – salony w galeriach handlowych przekształcają się w showroomy, które mają wzbogacić doświadczenia obcowania z marką. „Kupują” klientów nie tylko coraz szerszym asortymentem, ale klimatem i estetyką miejsca, dbałością o komfort i pozytywne wrażenia, łączeniem sprzedaży tradycyjnej z e-commerce. Inspirują, doradzają i angażują. Nowe koncepty często oznaczają też wychodzenie naprzeciw wartościom, które są ważne dla świadomych konsumentów, jak np. zrównoważony rozwój czy inkluzywność.
„W Galerii Katowickiej mamy boom na salony w nowych konceptach. Od drogerii, poprzez sklepy z asortymentem wnętrzarskim czy kulinarnym, po marki modowe. To, że najemcy podejmują decyzje o metamorfozach salonów czy punktów gastronomicznych, świadczy o tym, że z wielu względów jesteśmy dla nich miejscem rozwojowym.
Duże znaczenie mają tu na pewno atrakcyjna lokalizacja Galerii w centrum miasta i regionu, bardzo dobre wskaźniki odwiedzalności i obrotów, inicjowanie akcji specjalnych czy nasza ekologiczna i społeczna wrażliwość. To współpraca win-win – my zapewniamy dotarcie do klientów, a każdy nowy koncept wnosi do centrum nową wartość i zwiększa naszą atrakcyjność na rynku” – mówi Joanna Bagińska, dyrektorka Galerii Katowickiej.
Tu jest więcej niż komfortowo
Salony po metamorfozach oferują inną jakość obcowania z kolekcjami. Nowe aranżacje zapewniają klientom swobodę przemieszczania się i znacznie poprawiają wygodę zakupów. Nowoczesne oświetlenie, naturalne materiały, neutralna kolorystyka, przemyślane ekspozycje – to wszystko podnosi przyjemność przebywania w salonie i zwiększa doznania estetyczne.
Nowy design salonów często idzie w parze, jak w sklepie Inglot, z rebrandingiem produktów. Najemcy w nowych konceptach zyskują przestrzeń do poszerzenia asortymentu, wydzielania stref testowania produktów czy wychodzenia naprzeciw klientom omnichannelowym.
Przykładem jest wyremontowany w ubiegłym roku w Katowickiej salon Reserved – pierwszy w Polsce według nowego konceptu – który po metamorfozie zajął dwa piętra Galerii i poszerzył ofertę. W salonie tej marki pierwsze skrzypce grają estetyka, zrównoważony rozwój i ekologiczne rozwiązania oraz podążanie za trendem integracji sprzedaży online i offline. Dostosowując się do oczekiwań konsumentów, Reserved wprowadził cyfrowe udogodnienia, takie jak kioski informacyjne, możliwość zamówień online z odbiorem w sklepie, ekrany dotykowe czy narzędzia do szybkiego sprawdzania dostępności produktów.
Podobną drogą idzie, otwarty po remoncie w marcu tego roku, Douglas. W nowym koncepcie sklep poszerzył asortyment, oferując niedostępne wcześniej marki, jak np. kosmetyki do makijażu od Giorgio Armaniego. Proponuje też szereg udogodnień i innowacyjnych rozwiązań, które znacznie podnoszą komfort zakupów. Klienci mają możliwość złożenia zamówienia z pomocą konsultanta lub konsultantki w sklepie online i odebrania go zarówno w perfumerii, jak i w domu z opcją darmowej dostawy. Nowym rozwiązaniem jest usługa Click&Collect Express, które umożliwia zamówienie produktu online z odbiorem w perfumerii w ciągu dwóch godzin.
Sprzedawcy wrażeń
Wrażenia to słowo-klucz, jeśli chodzi o nowe koncepty salonów w centrach handlowych. W strefie makijażu w salonie Inglot klienci mogą przetestować kolorowe kosmetyki, dobierając te najbardziej pasujące do typu urody i temperamentu, a w Douglasie skorzystać ze szkoły makijażu albo diagnozy skóry i porady pielęgnacyjnej. Pandora po metamorfozie oferuje możliwość wykonania spersonalizowanego graweru na biżuterii.
W salonie LEGO fani kultowych klocków integrują się przy ściance Pick a Brick i wieży do budowania minifigurek. Aranżacja witryny powiększonego salonu Home&You inspiruje pomysłami na urządzenie przestrzeni. W każdym przypadku przyjście do salonu w nowoczesnym koncepcie niesie ze sobą wartość dodaną – marka wciąga klienta w swoją opowieść i buduje z nim głębszą relację. Pojawiają się nowe, nie tylko zakupowe, powody do odwiedzin galerii handlowej, która w ślad za tym staje się też miejscem ciekawego i wartościowego spędzenia czasu.
„Dzisiejszego odbiorcę trzeba przede wszystkim zaintrygować, co w świecie bombardujących zewsząd bodźców nie jest łatwe. Dlaczego ma zrobić zakupy akurat u nas? Między innymi dlatego, że razem z nimi dostanie coś więcej. Spędzi miło czas, poczuje się zainspirowany, zrelaksuje się, skorzysta z darmowej porady, znajdzie u nas coś, czego nie oferuje żadne inne centrum handlowe w okolicy. Nowe koncepty salonów wpisują się w takie właśnie podejście do budowania relacji. Przewagę konkurencyjną budujemy razem z naszymi najemcami, a ten efekt synergii sprawia, że jesteśmy bliżej klientów i bardziej świadomie spełniamy ich potrzeby” – podsumowuje Joanna Bagińska.
Ponad 200. najemców
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro RTV AGD, Douglas, eobuwie.pl i MODIVO. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny.
Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills Investment Management. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter