Lego uruchamia w Krakowie swój 8. sklep w Polsce
22 maja pierwszych klientów przyjmie ósmy sklep LEGO w Polsce. Na jego lokalizację został wybrany Kraków. Sklep zajmie 300 metrów kwadratowych powierzchni.
Sklep będzie zlokalizowany w Centrum Handlowym Bonarka. Pozostałe sklepy LEGO mieszczą się w Katowicach, Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu.. Sieć sprzedaży stacjonarnej Grupy LEGO obejmującej ponad 1 000 placówek na całym świecie.
Nowy sklep będzie oferował wciągające wrażenia, takie jak stoły do zabawy, stanowisko do budowy minifigurek i ścianę z cegły, a także wyjątkowe lokalne akcenty, w tym zaskakujący duży budynek i grafikę okienną upamiętniającą kultowe zabytki Krakowa.
„Wysłuchaliśmy apeli fanów i jesteśmy bardzo podekscytowani, że w końcu możemy zaprosić ich do sklepu Lego w Krakowie. Miasto ma tak bogatą historię i kreatywną energię, że nie możemy się doczekać, aby powitać budowniczych w każdym wieku, którzy odwiedzą nas, będą odkrywać i bawić się. Otwarcie kolejnego sklepu to potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój stacjonarnego kanału sprzedaży i tworzenia przestrzeni, w których wyobraźnia nie ma granic” — mówi Maciej Seliński, general manager w Grupie Lego na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie.
8 flagowych salonów Lego w Polsce
Sieć Lego zadebiutowała na polskim rynku ze sklepami własnymi w 2021 roku. Od tego czasu otworzyła 7 flagowych salonów – dwa w Warszawie (Galeria Westfield Mokotów, Galeria Westfield Arkadia) oraz po jednym we Wrocławiu (wroclavia), Łodzi (Manufaktura), Poznaniu (Posnania) i Gdańsku (Forum Gdańsk), w Katowicach (Galeria Katowicka}. Teraz marka otworzy kolejny, ósmy salon, tym razem w Krakowie.
Na lokalizacje salonów własnych Lego wybiera duże miasta i flagowe galerie handlowe natomiast produkty można znaleźć w różnych dyskontach, supermarketach czy innych, mniejszych punktach sprzedaży. Optymalna wielkość sklepów własnych to 300 mkw.
Dobre wyniki finansowe
Grupa LEGO osiągnęła rekordowe przychody i zysk operacyjny w 2024 roku, znacznie wyprzedzając rynek zabawek i zwiększając swój udział w tym segmencie. Przychody wzrosły w porównaniu z rokiem 2023 o 13% do 74,3 mld DKK, co było spowodowane wysokim popytem na obszerne, zróżnicowane portfolio produktów, które są skierowane do budowniczych w każdym wieku i o różnych zainteresowaniach. Sprzedaż konsumencka wzrosła o 12%.
Ponad 90 lat na rynku
Firma LEGO powstała w 1932 roku w małym miasteczku Billund w Danii. Założycielem był stolarz Ole Kirk Christiansen, który zaczął produkować drewniane zabawki zgodnie ze swoją dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”. Nazwa LEGO jest zbitką wyrazów LEg GOdt, czyli po duńsku „baw się dobrze”. Budowle LEGO są niezwykle stabilne, a nieograniczone możliwości zespalania elementów pozwalają na tworzenie niesamowitych wręcz konstrukcji. Dzięki temu klocki LEGO rozwijają kreatywność dzieci, ich wyobraźnię, zdolności manualne, koncentrację, samodzielność i poczucie własnej wartości.
W ofercie LEGO jest ponad 20 różnych serii m.in. LEGO® Star Wars™, LEGO® Friends, LEGO® City, LEGO® DUPLO®. Są sprzedawane w ponad 130 krajach i szacuje się, że po świecie „chodzi” 5 miliardów minifigurek LEGO. Klocki LEGO już dawno wyszły poza pokoje dziecięce i wykorzystywane są przez ludzi sztuki, filmu, architektów czy nauczycieli akademickich.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter