Nowe Miasto Lubawskie będzie miało nowy park handlowy

KRAM Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian – firmę Konstrpol, która wybuduje Park do końca I kwartału 2026 r.
KRAM Investment zabezpieczyła już grunt pod tą inwestycję, a na przełomie maja i czerwca rozpoczną się prace budowlane. Obiekt jest już skomercjalizowany w 60%. Równolegle trwa pre-kampania crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo, której celem jest weryfikacja zainteresowania inwestorów przed emisją akcji o wartości do 5 mln euro.
Inwestycja powstanie w odległości zaledwie 4 km od centrum Nowego Miasta Lubawskiego, w pobliżu drogi krajowej nr 15 (Olsztyn–Toruń). W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się popularne sieci handlowe, takie jak Biedronka i Dino, a także planowana restauracja McDonald’s, której budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku. Projekt zakłada budowę obiektu o powierzchni 3950 m² GLA, z możliwością dalszej rozbudowy o kolejny etap obejmujący 7000 m² GLA. Firma wybrała generalnego wykonawcę polską firmę, która ma który ma na koncie realizację kilkudziesięciu podobnych obiektów.
„Wybór doświadczonego generalnego wykonawcy to kluczowy krok w realizacji projektu. Dzięki współpracy z firmą z bogatym doświadczeniem mamy pewność, że Park Handlowy Bratian powstanie zgodnie z najwyższymi standardami. Równocześnie prowadzimy intensywne rozmowy z najemcami – zainteresowanie jest bardzo duże, a wśród negocjowanych umów znajdują się renomowane marki – mówi Jerzy Maliszewski, prezes zarządu KRAM Investment SA.
Równolegle z postępami w realizacji inwestycji, KRAM Investment prowadzi pre-kampanię crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo. Inwestorzy mogą składać niezobowiązujące deklaracje zainteresowania udziałem w projekcie, który ma na celu zebranie do 5 mln euro. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na realizację Retail Park Bratian oraz przygotowanie kolejnych inwestycji w ramach strategii ekspansji KRAM Investment.
„Dzięki crowdfundingowi nie tylko pozyskujemy kapitał, ale także budujemy społeczność inwestorów zaangażowanych w naszą długoterminową strategię rozwoju. Zależy nam na transparentności i bliskiej współpracy, dlatego chcemy, aby nasi partnerzy mieli realny wpływ na przyszłe inwestycje. Wierzymy, że takie podejście nie tylko wzmacnia nasze możliwości finansowe, ale także buduje zaufanie i zaangażowanie zarówno wśród inwestorów, jak i lokalnych społeczności, w których działamy – komentuje Andrzej Krauze, dyrektor ds. rozwoju biznesu Kram Investment SA.
Oprócz Retail Park Bratian, w 2025 r. spółka zamierza rozpocząć realizację kolejnych dwóch inwestycji. Będą one zlokalizowane w województwach warmińsko-mazurskim i mazowieckim. Długofalowe plany spółki obejmują rozwój nowoczesnych, zeroemisyjnych parków handlowych, które będą wykorzystywać fotowoltaikę, systemy odzysku energii oraz innowacyjne materiały budowlane zmniejszające ślad węglowy.
KRAM Investment to spółka nieruchomościowa, której misją jest dostarczanie nowoczesnych parków handlowych odpowiadających na potrzeby lokalnych społeczności i inwestorów. Firma właśnie rusza z pierwszą inwestycją, a w planach ma budowę sieci małych parków typu convenience w całej Polsce. Zgodnie z zapowiedziami, Kram Investment zamierza w przyszłości rozwijać także większe projekty zeroemisyjne, wyznaczając nowe standardy na rynku nieruchomości komercyjnych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter