Aplikacja Kameleon, multibrandowy program lojalnościowy Lagardère Travel Retail w Polsce, dostępna jest w nowej wersji z ulepszonym interfejsem, szybszą rejestracją oraz dostępem do nowych spersonalizowanych ofert. Zmiany mają budować jeszcze silniejsze relacje z klientami, wspierać strategię omnichannel oraz zwiększać konkurencyjność marek z portfolio spółki – zarówno w strefie miejskiej, jak i lotniskowej.
Nowa wersja aplikacji Kameleon to kolejny krok w stronę jeszcze lepszego doświadczenia zakupowego klientów sieci takich jak So Coffee, Inmedio, Relay, 1Minute, 1Minute Smacznego! czy Aelia Duty Free. Użytkownicy mogą teraz szybciej się rejestrować, łatwiej korzystać z kart lojalnościowych i bonów, a także sprawniej poruszać się po aplikacji dzięki odświeżonemu układowi i nowoczesnej, przejrzystej szacie graficznej.
Nowe spersonalizowane oferty
Już na etapie onboardingu użytkownik może wskazać swój ulubiony sklep oraz lokalizację lotniska, co pozwala aplikacji już od pierwszego uruchomienia prezentować oferty dopasowane do preferencji. Jednocześnie, dzięki możliwości łatwego przełączania się między strefą miejską a lotniskową, korzystający z aplikacji mogą czerpać z pełni benefitów multibrandowego programu lojalnościowego.
Jedną z kluczowych nowości jest wprowadzenie Stref Specjalnych, gdzie użytkownicy znajdą wyjątkowe oferty, m.in. promocje na wybrane produkty, rabaty partnerów programu, bony urodzinowe, aktywacje związane z wydarzeniami specjalnymi czy Strefę dla Palących z rabatami na produkty tytoniowe.
„Wprowadziliśmy szereg rozwiązań zgodnych z najlepszymi standardami UX i nawykami użytkowników mobilnych, tym samym znacząco poprawiając wygodę korzystania z aplikacji. Zmiany technologiczne obejmują szereg praktycznych udogodnień, takich jak automatyczne pobieranie kodów z SMS-ów, podświetlanie ekranu w momencie skanowania bonów, dostęp do kart w trybie offline czy historię transakcji.
Wisienką na torcie zmian jest jednak personalizacja – użytkownik od pierwszego kontaktu z aplikacją otrzymuje oferty skrojone na miarę – niezależnie od tego, czy kupuje prasę, napoje, ulubiony zestaw kawy z kanapką czy perfumy” – mówi Paweł Opałko, Dyrektor Działu Digital w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Aplikacja wesprze strategię omnichannel
Średnio 3 minuty i 55 sekund miesięcznie – tyle czasu spędza przeciętny użytkownik w aplikacji. Z programu lojalnościowego korzysta już ponad 850 tys. osób, najchętniej w takich punktach jak Inmedio, Relay, 1 Minute oraz So Coffee. Od momentu uruchomienia aplikacji z katalogu ofert skorzystano ponad 3 miliony razy, a ponad 2 miliony rabatów dotyczyło oferty hero, czyli najbardziej popularnych produktów – takich jak kawa, napoje energetyczne czy przekąski. To dowód na to, że Kameleon nie jest tylko dodatkiem do zakupów, ale staje się realnym punktem styku marki z konsumentem.
„Nowy Kameleon to nie tylko odświeżona szata graficzna i dodatkowe funkcje – to przede wszystkim konsekwentna realizacja strategii omnichannel, która w spójny i angażujący sposób łączy przestrzeń fizyczną z cyfrową. Współczesna lojalność konsumencka nie opiera się już wyłącznie na rabatach – coraz większe znaczenie ma całościowe, dobrze zaprojektowane doświadczenie, które zaczyna się w sklepie, a płynnie przenosi do świata online.
Kameleon wspiera ten proces, oferując dostęp do spersonalizowanych ofert i benefitów dopasowanych do indywidualnych preferencji. To odpowiedź na potrzeby dzisiejszego konsumenta, który oczekuje indywidualnego podejścia i wygody” – podkreśla Paweł Opałko.
Proces udostępniania nowej wersji aplikacji zakończył się w kwietniu 2025 r., a klienci zachęcani są do pobierania aktualizacji. W najbliższej przyszłości planowany jest dalszy rozwój aplikacji, który umocni pozycję Kameleona jako jednego z najbardziej kompleksowych programów lojalnościowych w branży retail.
Lagardère Travel Retail obecny jest na 42. rynkach
Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2024 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 7,6 mld euro.
W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów.
Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony. W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.