Lagardère Travel Retail inwestuje w sieć kawiarni Costa Coffee

Lagardère Travel Retail przyspiesza z rozwojem sieci Costa Coffee w Polsce. W planach na 2025 r. jest otwarcie 6 nowych kawiarni oraz modernizacja 24 istniejących lokalizacji. Pierwszy lokal w tym roku otworzył się dla klientów w galerii handlowej Wola Park w Warszawie. Spółka stawia na rozwój w centrach handlowych oraz dalsze umacnianie segmentu travel.

Spółka Lagardère Travel Retail w Polsce, zarządzająca polską i łotewską siecią Costa Coffee, ma ambitne plany inwestycyjne na rozwój marki w 2025 r. Plany obejmują zarówno otwarcia nowych kawiarni, jak i modernizacje istniejących lokalizacji. W nadchodzących miesiącach do sieci dołączy sześć nowych lokali – pierwsza nowa kawiarnia w tym roku została już otwarta w warszawskim centrum handlowym Wola Park.

Nowy lokal znajduje się na parterze i oferuje 40 miejsc siedzących, zapewniając zarówno przestrzeń do pracy, jak i relaksu podczas zakupów. Kawiarnia została zaprojektowana w nowym standardzie – UPLIFT design, który łączy pastelowe barwy z elementami drewna i zieleni, nadając wnętrzu przytulny, a zarazem nowoczesny charakter.

Dodatkowo w 2025 r. aż 24 istniejące kawiarnie Costa Coffee przejdą gruntowne remonty, które dostosują je do nowego konceptu wizualnego. W odświeżonych wnętrzach kawę wypiją goście kawiarni w m.in. na ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie, na Rynku Głównym w Krakowie czy podróżni na Dworcu PKP we Wrocławiu.

„Od momentu przejęcia kawiarni Costa Coffee w Polsce wprowadzamy wiele zmian, które pozwalają nam rozwijać markę w nowym kierunku. Rozbudowujemy sieć, wybierając najlepsze lokalizacje, a także modernizujemy istniejące kawiarnie, bo zależy nam, aby nasi goście czuli się świetnie, a wnętrza odpowiadały współczesnym trendom i preferencjom.

Kluczowe dla naszego rozwoju są lokalizacje z wysokim trafficiem, takie jak centra handlowe oraz lokalizacje z segmentu travel, przede wszystkim lotniska i dworce kolejowe. Dzięki nim docieramy do szerokiego grona gości, a jednocześnie realizujemy naszą misję – tworzymy unikalne doświadczenia, serwując ulubioną kawę w podróży i nie tylko” – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.

W 2024 roku sieć Costa Coffee wzbogaciła się o trzy nowe kawiarnie: na Lotnisku Modlin, w Galerii Katowickiej oraz na Dworcu PKP w Gdańsku. Równocześnie przeprowadzono remonty 10 istniejących już lokali, w tym m.in. w Złotych Tarasach, na Dworcu PKP Warszawa Centralna, w łódzkiej Manufakturze czy w katowickiej Silesii.

W portfolio ponad 5 tys. sklepów

Lagardère Travel Retail to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne.

Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony.

W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.