Sprzedaż netto dyskontu niespożywczego Action w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 17,2% do 3,5 miliarda euro w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 6,2%. Action otworzył 49 nowych sklepów, co zwiększyło ich całkowitą liczbę do 2 967.
Firma realizuje cel, jakim jest otwieranie średnio co najmniej jednego sklepu dziennie w 2025 roku – co daje około 370 nowych lokalizacji w całym roku. Liczba otwarć przyspiesza w kolejnych miesiącach. Action spodziewa się osiągnąć kamień milowy 3 000 sklepów w drugim kwartale 2025 roku – wydarzenie to zostanie uczczone razem z klientami, współpracownikami i partnerami.
Sklepy odwiedza obecnie średnio 19,7 miliona klientów tygodniowo, to o 2,9 miliona więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
„Początek 2025 roku na świecie jest pełen niepewności i niestabilności. W tych warunkach widzimy, że konsumenci nadal wybierają Action jako miejsce zakupów artykułów codziennego użytku i gospodarstwa domowego. Nasza unikatowa formuła – produkty dobrej jakości w najniższych cenach – w połączeniu z postępami w zakresie zrównoważonego rozwoju, napędza nasz dynamiczny wzrost i sprawdza się w każdej lokalizacji. Widzieliśmy to ponownie przy otwarciu naszych pierwszych trzech sklepów w Szwajcarii, które odwiedziła rekordowa liczba klientów” – mówi prezes Action, Hajir Hajji.
Pierwsze sklepy w Szwajcarii
5 kwietnia Action otworzył swój pierwszy sklep w Szwajcarii – to już 13. kraj, w którym działa firma. Sklep w Bachenbülach, niedaleko Zurychu, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Otworzył się z rekordowo wysoką sprzedażą już pierwszego dnia, a wyniki te utrzymywały się również w kolejnych dniach. Szwajcaria zapowiada się równie obiecująco, jak dotychczasowe rynki Action.
Po otwarciu sklepu w Bachenbülach Action otworzyło już dwa kolejne sklepy, co daje łącznie trzy obiekty w Szwajcarii. Dodatkowo firma planuje otwarcie pierwszego sklepu w Rumunii jesienią tego roku.
Action ponownie Ulubioną Marką Francuzów
3 kwietnia firma EY Parthenon po raz kolejny ogłosiła Action ulubioną marką francuskich konsumentów we wszystkich sektorach handlu detalicznego („Enseigne Préférée des Français”) – trzeci rok z rzędu. Action, jako pierwsza firma spoza Francji, która otrzymała to wyróżnienie, osiągnęła w tym roku rekordowy wskaźnik popularności – 48,8%, najwyższy w historii badania. Pierwszy sklep Action we Francji otwarto w 2012 roku. Dziś Francja to największy rynek firmy – obecnie działa tam 862 sklepów, z czego 3 zostały otwarte w ostatnim kwartale.
Wydarzenie dotyczące zrównoważonego rozwoju Action
W ramach swojej strategii Action dąży do tego, aby zrównoważony rozwój był dostępny dla wszystkich. Poprzez Program Zrównoważonego Rozwoju firma osiąga postępy w czterech obszarach: ludzie, planeta, produkt i partnerstwo. 12 czerwca 2025 roku Action organizuje wydarzenie dla mediów, podczas którego zaprezentuje postępy swojego programu.
Action jest obecny na 13. rynkach
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień gości miliony klientów w niemal 3 000 sklepów w 13 krajach Europy. Klienci kochają Action za zaskakującą ofertę 6 000 produktów w 14 kategoriach – od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają i umilają codzienne życie – zawsze w najniższej cenie. Co tydzień wprowadza 150 nowych produktów, aby oferta zawsze była aktualna. Poprzez nasz Program Zrównoważonego Rozwoju Action (ASP), nieustannie inwestuje w poprawę jakości i zrównoważony rozwój w czterech obszarach: Ludzie, Produkt, Planeta i Partnerstwo. Obietnica Action: niskie ceny, duży uśmiech.