Alensa rozszerza działalność w Polsce, otwierając w tym roku showroomy w dwóch miastach. Czeska firma optyczny, obecny stacjonarnie i online w 25 krajach europejskich, obsługuje miesięcznie ok. 100 tys. zamówień, gwarantując realizację 97 proc. z nich w dniu złożenia.
Alensa to czeska marka, która od 2007 roku przekształciła się z internetowego sklepu z soczewkami kontaktowymi w jednego z europejskich liderów na rynku optycznym, obecnego w 25 krajach Unii Europejskiej, a także w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwajcarii, Ukrainie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma od początku stawia na jakość, innowacyjność i dostępność. W jej ofercie znajduje się ponad 19 tys. modeli okularów korekcyjnych, przeciwsłonecznych, sportowych oraz komputerowych, zarówno marki własnej Alensa, jak i 80 marek renomowanych, a także soczewki kontaktowe. Od trzech lat z powodzeniem łączy działalność online i offline.
„W 2022 roku stworzyliśmy unikalny koncept biznesowy, który łączy świat online ze sklepami stacjonarnymi. Model ten z sukcesem wprowadziliśmy w życie, otwierając nasz pierwszy showroom optyczny w Pradze, w Czechach. W 2023 roku przedstawiliśmy ten koncept na rynku słowackim, w 2024 roku na Węgrzech, a teraz chcemy wejść na rynek w Polsce. Dziś możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że każdego miesiąca ufa nam coraz więcej klientów” – wyjaśnia Jan Jacina, dyrektor sprzedaży detalicznej Alensa.
Otwarcie dwóch showroomów w Polsce
Marka prowadzi cztery salony optyczne w Czechach, a jesienią 2024 roku zadebiutowała na węgierskim rynku, otwierając trzykondygnacyjny salon optyczny w centrum Budapesztu. W tym miesiącu otwarto kolejny showroom w Győr, a wkrótce planowane jest otwarcie w Peszcie oraz dalsza ekspansja showroomów w Europie.
Ten sam model działa z powodzeniem na Słowacji – w Bratysławie, Koszycach i Żylinie. Alensa posiada wyspecjalizowany zespół optometrystów i optyków, a każdy salon optyczny wyposażony jest w nowoczesne narzędzia diagnostyczne i pomiarowe, które umożliwiają pomiary wzroku z precyzją do jednej setnej dioptrii. W salonach wykorzystywane są także innowacyjne rozwiązania, takie jak metki z kodem QR oraz interaktywne kioski, które występują w dwóch wariantach: samoobsługowych, umożliwiających klientom „przymierzanie” okularów online na dużym ekranie i składanie zamówień, oraz obsługiwanych przez optometrystów, gdzie tworzone są profile klientów z zapisem dioptrii, historii zamówień i innych informacji, co sprawia, że zakupy stają się szybsze i wygodniejsze.
W ramach dalszej ekspansji Alensa planuje otwarcie dwóch nowych showroomów w Polsce.
„Polska to rynek o ogromnym potencjale – ponad połowa jej mieszkańców nosi okulary korekcyjne lub soczewki kontaktowe. Dzięki dobrze rozwiniętemu rynkowi handlowemu oraz dostępowi do wykwalifikowanej kadry kraj ten oferuje idealne warunki do inwestycji. Od wielu lat oferujemy w Polsce nasze produkty na stronie www.alensa.pl i zyskaliśmy dużą grupę lojalnych klientów, którzy bardzo wysoko oceniają naszą ofertę produktową i cenową. Naturalnym, kolejnym krokiem w rozwoju marki jest rozszerzenie naszej obecności poza e-commerce” – mówi Alexandra Makal-Młynarska, dyrektor regionalny na rynek polski.
100 tys. zamówień każdego miesiąca
Alensa w samym sklepie internetowym obsługuje ok. 100 tys. zamówień miesięcznie. Wiele modeli można spersonalizować, dostosowując je do indywidualnych potrzeb i stylu życia. Wśród dostępnych opcji znajdują się filtry światła niebieskiego, samoprzyciemniające się szkła, okulary dla kierowców oraz przeciwsłoneczne z korekcją wzroku. W ofercie znajdują się również soczewki multifokalne oraz dioptryczne dla osób z astygmatyzmem.
Jeden z europejskich liderów dysponuje magazynem z 500 tys. opakowań soczewek kontaktowych, co pozwala na realizację 97 proc. zamówień w dniu ich złożenia. Klienci mogą również skorzystać z wirtualnego lusterka, które umożliwia „przymierzenie” wybranego modelu okularów online, korzystając z kamery internetowej lub telefonu. Narzędzie sprawia, że dobór oprawek jest prostszy i bardziej intuicyjny.
Alensa jest obecna na 25. rynkach
Alensa prowadzi działalność w ponad 40 sklepach internetowych, oferujących soczewki kontaktowe, okulary korekcyjne i okulary przeciwsłoneczne w 25 krajach Unii Europejskiej, a także w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwajcarii, Ukrainie oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W większości krajów, w których działa, Alensa należy do trójki największych internetowych sprzedawców soczewek kontaktowych, a na poziomie całej Europy zajmuje pozycję lidera w tym segmencie.
W Polsce marka prowadzi sklep internetowy Alensa.pl, a wkrótce otworzy swoje pilotażowe showroomy w Katowicach i Warszawie. Firma sprzedaje wyłącznie oryginalne soczewki kontaktowe i okulary pochodzące od autoryzowanych i renomowanych dystrybutorów.
Obecnie Alensa oferuje ponad 17 000 modeli okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych, a 99% wszystkich możliwych kombinacji soczewek kontaktowych jest dostępnych od ręki. Właścicielem firmy jest RODI INVESTMENT s.r.o., założona przez Radka Hejla, oraz JSK EyeCare s.r.o., należąca do Jaromíra i Simony Kijonková, którzy do 2023 roku byli również współwłaścicielami firmy technologiczno-logistycznej Zásilkovna.