Polski Stół – nowa marka gastronomiczna zadebiutowała w food courtach

W kwietniu i maju br. na mapie polskiego rynku gastronomicznego zadebiutowała nowa marka – Polski Stół. Koncept kulinarny, który łączy tradycję polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do serwowania posiłków, otworzył swoje kolejne dwa lokale w formule food court w centrach handlowych: Galerii Nowe Czyżyny w Krakowie (kwiecień) oraz Galerii Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim (maj).

Za rozwój marki odpowiada firma Gastromall Group, operator konceptów gastronomicznych działających w największych galeriach handlowych w Polsce. Polski Stół to autorska odpowiedź grupy na zauważalny wzrost zainteresowania konsumentów kuchnią domową, produktami lokalnymi oraz potrzebą swobodnego komponowania posiłków.

Polski smak w nowej odsłonie

Koncept Polski Stół koncentruje się na daniach inspirowanych klasyczną kuchnią polską – takich jak pierogi, gołąbki, placki ziemniaczane, kotlet mielony czy zupy – serwowanych w nowoczesnym otoczeniu, w oparciu o model sprzedaży wagowej. Każdy klient samodzielnie komponuje swój talerz, wybierając spośród kilkudziesięciu pozycji w ladzie ekspozycyjnej. System wagowy z jedną, transparentną ceną za 100 g umożliwia precyzyjną kontrolę porcji oraz kosztu posiłku, co wpisuje się w aktualne potrzeby klientów galerii – szczególnie w porze lunchowej.

Dania przygotowywane są na miejscu, w oparciu o sprawdzone receptury oraz lokalne składniki. Uzupełnieniem oferty są domowe napoje, takie jak kompoty i lemoniady.

„Polski Stół to współczesna interpretacja tego, co wielu klientów zna z domów rodzinnych. Zależało nam na tym, by połączyć jakość i smak kuchni polskiej z nowoczesnym, przystępnym formatem – i właśnie to oferujemy naszym gościom” – komentuje zespół marki.

Wyróżniająca się identyfikacja i koncept komunikacyjny

Marka wyróżnia się także spójną identyfikacją wizualną. Logo przypomina etykietę ze słoika z przetworami, a elementy graficzne – jak ilustracje emaliowanych garnków czy wałków – pojawiają się w materiałach POS, komunikacji oraz w działaniach social media. Charakterystycznym elementem komunikacyjnym jest hasło „P.S. Smaki, które kochasz”, stanowiące jednocześnie bazę do storytellingu oraz działań promocyjnych online i offline.

Lokalne działania wizerunkowe skupiają się wokół zaangażowania klientów – w tym m.in. przez akcje kreatywne, aktywacje z udziałem gości, konkursy z wykorzystaniem materiałów graficznych nawiązujących do klimatu domowych wspomnień i mądrości pokoleń.

Plany rozwoju – nowe lokalizacje i ekspansja w galeriach handlowych

Marka zapowiada kontynuację ekspansji w kolejnych miesiącach. Obecnie trwają rozmowy dotyczące kolejnych lokalizacji w wybranych centrach handlowych, zarówno w największych aglomeracjach, jak i w miastach średniej wielkości.

„Format food court w galeriach handlowych nadal oferuje ogromny potencjał rozwoju, szczególnie dla konceptów, które łączą wygodę z jakością i lokalnością. Obserwujemy rosnące zainteresowanie ofertą Polskiego Stołu – co potwierdzają wyniki sprzedaży i reakcje klientów” – informuje operator.

Model rozwoju zakłada zarówno powstawanie kolejnych lokali własnych, jak i możliwość współpracy franczyzowej w wybranych regionach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz