Polska Rada Centrów Handlowych ogłasza nowe kategorie konkursowe w ramach PRCH Retail Awards – najbardziej prestiżowego i merytorycznego konkursu branży nieruchomości handlowych w Polsce. Tegoroczna edycja to odpowiedź na dynamicznie zmieniający się rynek i rosnącą rolę parków handlowych, które stają się coraz istotnym ogniwem krajowego handlu nowoczesnego.
W odpowiedzi na rozwój i popularność parków handlowych – zwłaszcza w miastach średniej i mniejszej wielkości oraz w otoczeniu aglomeracji – Polska Rada Centrów Handlowych zdecydowała się na zwiększenie liczby kategorii poświęconych temu formatowi. Nowe kategorie pozwolą docenić wysiłki deweloperów, zarządców i właścicieli w sposób dostosowany do specyfiki tych obiektów.
„Od lat jestem wielkim entuzjastą PRCH Retail Awards – w przeszłości miałem zaszczyt pełnić rolę jurora, a nawet przewodniczącego jury w kategoriach marketingowych. Z bliska obserwowałem, jak konkurs dynamicznie się rozwija, a poziom zgłoszeń systematycznie rośnie. Dziś, choć nieco z boku, nadal kibicuję tej inicjatywie, reprezentując sektor parków handlowych.
Tym bardziej cieszy mnie fakt, że organizatorzy otwierają się na ten segment rynku, co doskonale pokazują nowe kategorie dedykowane retail parkom, szczególnie w obszarze biznesu. To dla nas szansa, by szerzej prezentować nasze projekty i dobre praktyki. Dlatego w tej edycji planujemy zgłosić rekordową liczbę aplikacji z ramienia LCP Poland, part of M Core, i gorąco zachęcam innych przedstawicieli rynku retail parków do udziału w konkursie. Naprawdę warto!”– Przemysław Wardęga, PR & Marketing Director, LCP Poland, part of M Core.
W ramach kategorii dla parków handlowych uczestnicy mogą zgłaszać się m.in. w następujących obszarach:
- Nowy park handlowy roku – dla inwestycji otwartych w 2023 i 2024 roku, z oceną m.in. rozwiązań architektonicznych, procesu deweloperskiego i wyników biznesowych po otwarciu.
- Park handlowy roku – best performance – dla obiektów z najlepszymi parametrami ekonomicznymi i zarządczymi.
- Przebudowa / rozbudowa / modernizacja – nowość dostosowana do działań prowadzonych w retail parkach, nagradzająca skutecznie przeprowadzone zmiany.
- Rekomercjalizacja roku – wyróżniająca najbardziej trafne i efektywne zmiany w tenant mix.
- Osiągnięcia ESG roku – dla obiektów wdrażających kompleksowe i mierzalne działania w obszarach środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego.
Rozbudowany został również segment nagród indywidualnych, które premiują osoby mające realny wpływ na wartość, jakość i konkurencyjność obiektów handlowych:
- Asset Manager roku – za strategie zwiększające wartość obiektów i ich wyniki biznesowe.
- Leasing Manager roku – za skuteczność w doborze najemców, negocjacji warunków i budowaniu atrakcyjnego tenant mix.
- Manager / dyrektor techniczny roku – za wdrażanie rozwiązań optymalizacyjnych, proekologicznych i wspierających dekarbonizację.
W każdej z tych kategorii oceniane będą konkretne efekty działań – od wzrostu NOI i OCR
po poziom wynajęcia czy redukcję kosztów operacyjnych. Zgłoszenia będą weryfikowane
nie tylko na podstawie formularzy, ale też w rozmowach z Jury – co podtrzymuje renomę PRCH Retail Awards jako najbardziej rzetelnego i eksperckiego konkursu branżowego w Polsce.
„Wprowadzenie nowych kategorii to naturalny krok, który odzwierciedla rozwój i dojrzałość rynku nieruchomości handlowych. Asset managerowie, leasing managerowie i dyrektorzy / managerowie techniczni odgrywają kluczową rolę w codziennym funkcjonowaniu obiektów handlowych, choć często pozostają w cieniu. Te zmiany są odpowiedzią na realne potrzeby branży – chcemy docenić profesjonalistów średniego szczebla, których decyzje mają bezpośredni wpływ na efektywność i sukces obiektów. To ważny sygnał, że branża zauważa i nagradza kompetencje oraz zaangażowanie na każdym poziomie zarządzania” – mówi Justyna Kur, Vice-President / Head of Property and Rental Management, APSYS Polska oraz Członkini Zarządu PRCH.
Zgłoszenia do tegorocznej edycji można składać do 15 lipca 2025 r. Więcej o sposobie aplikowania na stronie internetowej.
Zrzeszenie not-for-profit
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, od ponad 20 lat działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca
i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.