W obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się oczekiwań konsumentów, centra handlowe coraz częściej sięgają po strategie marketingu lokalnego i sentymentalnego. Autentyczność, bliskość, tożsamość miejsca i emocje stają się dziś filarami skutecznej komunikacji z klientem. Drogę tę obrały centra Gemini Park, które z powodzeniem wykorzystują motyw kultowego Fiata 126p oraz pasję do motoryzacji, tworząc angażujące wydarzenia i budując trwałe więzi ze społecznością.
Motoryzacja, a szczególnie Fiat 126p stał się punktem wyjścia do jednej z najbardziej angażujących strategii marketingowych realizowanych przez centra handlowe Gemini Park. To w Bielsku-Białej oraz Tychach powstały pierwsze fabryki produkujące samochód, który zmotoryzował Polaków i do dziś pozostaje ikoną oraz symbolem codzienności minionych dekad.
” Dla mieszkańców Tychów maluch to coś osobistego. Produkcja Fiata 126p i kolejnych modeli w Tychach dała impuls rozwojowy dla całego regionu, unowocześniając polski przemysł. Tyszanie dobrze znają tę inspirującą historię, a my czerpiemy z motoryzacyjnego dziedzictwa regionu, by rozwijać projekty, które odwołują się do lokalnych tradycji, skupiają się na budowaniu relacji czy wzmacnianiu lokalnej tożsamości” – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu Gemini Park Tychy.
Na gruncie tej historii Gemini Park Tychy zrealizował wystawę „Fiat 126p. Legenda Szos”, łączący dziedzictwo przemysłowe z kulturą popularną. Koncept, przygotowany we współpracy z Muzeum Miejskim w Tychach i renomowaną pracownią Wzorro Design, opowiadał historię „malucha” w sposób przystępny, wizualny i pełen anegdot. W przestrzeni centrum handlowego można było zobaczyć oryginalne modele Fiata 126p, archiwalne fotografie oraz ciekawostki z czasów, gdy Tychy były stolicą polskiej motoryzacji.
Z kolei Gemini Park Bielsko-Biała jako centrum rodzinne w nietypowy sposób połączyło lokalną historię motoryzacji z rozrywką i z okazji Dnia Dziecka wspólnie z biurem podróży ITAKA zorganizowała akcję specjalną. W pasażu centrum stanął Fiat 126p po sam sufit wypełniony kolorowymi plastikowymi piłeczkami, a osoba, która najtrafniej oszacowała ich liczbę wygrała voucher o wartości 15 tys. zł na wakacje z ITAKĄ. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem.
Integracja pokoleń
Gemini Park Tarnów gra na nutach sentymentalnych, już od trzech lat aktywnie współtworząc jeden z najważniejszych eventów motoryzacyjnych w regionie – Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych. To wydarzenie, które nie tylko promuje motoryzacyjną pasję, ale także przywraca pamięć o kultowych modelach aut, jednocześnie integrując lokalną społeczność. W tym roku – XI Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych, stanowiący III Rundę Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych odbył się na przełomie maja i czerwca. Uczestnicy mogli podziwiać zabytkowe samochody, w tym kultowe maluchy, zarówno na ulicach Tarnowa, jak i podczas specjalnych pokazów przed centrum handlowym. Rajd jest corocznym wielkim wydarzeniem na skalę miasta i regionu, w tym roku wzięło w nim udział ponad 30 załóg.
„W dobie silnego nakierowania na dostarczanie klientom zindywidualizowanych doświadczeń, udaje nam się tworzyć akcje, które jednocześnie docierają do zróżnicowanych grup odbiorów – zarówno tych, dla których pojazdy zabytkowe to wspomnienie młodości i tych, którzy widzą w nich stylową ikonę vintage. Wykorzystujemy motyw, który jest ważną częścią historii Polaków oraz źródłem wielu emocji, które są dziś jednym z kluczowych narzędzi tworzenia społecznego zaangażowania. Dlatego rozmaite działania, które realizujemy w centrach wokół tego motoryzacyjnego symbolu przynoszą fantastyczne efekty” – Joanna Rzepecka-Zienko, dyrektor marketingu Gemini Park Tarnów.
W ramach swojej strategii Gemini Park Tarnów poszedł o krok dalej i udostępnił unikatowe na mapie Tarnowa, a także wyjątkowe w skali kraju miejsca parkingowe dedykowane zabytkowym autom. Uroczysta inauguracja odbyła się w ramach tegorocznego XI Tarnowskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych i poprzedzona była ekspozycją kilku modeli zabytkowych aut w przestrzeni centrum. To nie tylko ukłon w stronę motoryzacyjnej historii, ale też nowoczesnego podejścia do customer experience.
CSR na kołach
Gemini aktywnie wspiera również Wielką Wyprawę Maluchów – ogólnopolską akcję charytatywną, której celem jest zbiórka środków na pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych oraz promowanie bezpieczeństwa na drogach. Legendy motoryzacji już po raz trzeci wyruszą w kilkuset kilometrową trasę po Europie, zbierając pieniądze do wirtualnej puszki.
Za kierownicą zasiądą kierowcy rajdowi, influencerzy, podróżnicy, jak m.in., Longin Bielak, Sobiesław Zasada, Maciej Wisławski, Kajetan Kajetanowicz, Remigiusz Wierzgoń, a także Rafał Sonik – prezes Gemini Holding, właściciel centrów handlowych Gemini Park. Zainspirowane akcją centra Gemini Park włączają się do jej promocji, w tym roku organizując prezentacje maluchów na terenie swoich obiektów i umożliwiając klientom wirtualne wsparcie projektu.
„Poprzez marketing sentymentalny możemy tworzyć miejsca ważne społecznie i emocjonalnie, oferujące nową jakość doświadczeń dla okolicznych mieszkańców. Osiągamy przy tym różne konteksty – m.in. sztukę, edurozrywkę, a także działania dobroczynne. Nie tylko przyciągamy uwagę, ale też nawiązujemy autentyczny dialog z lokalną społecznością. Wzmacniamy poczucie przynależności, budujemy wspólnotę i pokazujemy, że centrum handlowe może być czymś więcej niż miejscem zakupów – może być przestrzenią emocji, wspomnień i wspólnych przeżyć, czyli dokładnie taką, jakiej oczekuje współczesny klient” – podsumowuje Marcin Ochmański, dyrektor marketingu Gemini Park Bielsko-Biała.
Gemini Holding ma w portfolio trzy obiekty
Gemini Holding to zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od ponad 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Spółka jest jednym z pionierów rodzimego rynku handlowego, stojąc za projektami deweloperskimi takich marek jak m.in. Géant, Carrefour, Tesco, Lidl czy McDonald’s. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija także własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś trzy obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy.
Gemini Holding jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Awards.