Nhood, Wilanów Park, Globalworth, Echo Investment i Galeria Libero oraz Galeria Sekunda są partnerami czerwcowego wydania SCF Magazine, który będzie dystrybuowany także podczas wrześniowych targów #scf2025fall. Czasopismo jest dostępne także w formie elektronicznej.
Edytorial otwierający czerwcowy numer SCF Magazine poświęcony jest Wilanów Park – projektowi, który jest odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów.
Wilanów Park to 52 tys. mkw. i 140 lokali handlowych
– Zgodnie z naszymi założeniami Wilanów Park będzie wielofunkcyjnym obiektem, który zdefiniuje nowe doświadczenia klientów. Dlatego naszym celem jest zbudowanie bogatej oferty zakupowej zarówno z rozpoznawalnymi markami, jak i również takimi, których nie można spotkać w innych lokalizacjach. Poszukujemy również najemców, którzy zapewnią różnorodne propozycje spędzenia czasu dostosowane do potrzeb poszczególnych grup odbiorców – na łamach czerwcowego SCF Magazine mówi Marcin Matysiak, dyrektor komercjalizacji Nhood Services Poland.
W ramach inwestycji Wilanów Park powstanie nowoczesne centrum handlowe o powierzchni ponad 52 tys. mkw. z około 140 lokalami handlowymi, które zajmą, m.in. sklepy z różnorodnych segmentów, restauracje, rozrywka, usługi i wielosalowe kino. Zespół Nhood Services Poland od wielu miesięcy buduje ofertę zakupową tego obiektu.
– Prowadzimy proces komercjalizacji Wilanów Park, uwzględniając potrzeby i oczekiwania lokalnej społeczności oraz analizując całą strefę zasięgu. Zależy nam, żeby było to miejsce tętniące życiem, o różnorodnych funkcjach i wyróżniające się pod wieloma względami na warszawskim rynku. Obecnie prowadzimy rozmowy z najemcami reprezentującymi zarówno uznane marki obecne już na polskim rynku, jak i tymi, które dopiero planują zaistnienie w Polsce – dodaje Hubert Oleksiak, Senior Leasing Manager Nhood Services Poland odpowiedzialny za Wilanów Park.
Renoma we Wrocławiu zawsze wyprzedza czas
„Od domu handlowego do wielofunkcyjnego centrum doświadczeń — to droga, którą przebyliśmy.” – w wywiadzie dla SCF Magazine mówi Barbara Wójcik, Asset Management & Retail Leasing Director w Globalworth Poland, dyrektorka Renomy.
“Renoma nie przeszła radykalnej metamorfozy – to raczej proces nieustannej ewolucji: od wrażeń, jakich dostarczają zakupy do wydarzeń budujących wspomnienia. Kiedyś kupowaliśmy – dziś chcemy doświadczać. Budynek dopasowuje się do zmieniających się trendów i zachowań – rynku i konsumentów. Przestrzenie gastronomiczne przestały być kantynami, a stały się miejscami spotkań, rozmów, jakościowego spędzania czasu przy stole, poza domem, co obserwujemy jako standard w innych europejskich metropoliach.
Dziś Renoma to złożony ekosystem – łączący modę (często tę niedostępną w innych obiektach we Wrocławiu), gastronomię w formule dining i street food, powierzchnie biurowe na wynajem długoterminowy oraz, już w czerwcu tego roku, autorski projekt Ace of Space, który przyciągnie nowych użytkowników. Na tym oczywiście nie poprzestajemy. Planujemy wprowadzić funkcje rozrywkowe, wystawiennicze, edukacyjne – bo wierzymy, że miejsce może żyć tylko wtedy, gdy jest w pełni kompatybilne ze stylem życia i potrzebami wielu grup użytkowników” – dodaje Barbara Wójcik
Libero Katowice liderem zrównoważonego rozwoju
Libero Katowice wyznacza nowe standardy odpowiedzialnego zarządzania obiektami handlowymi. Galeria uzyskała certyfikat BREEAM In-Use
– Zrównoważony rozwój oznacza dla nas konkretne działania. Wdrażamy realne rozwiązania, takie jak inteligentne harmonogramy pracy instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, instalacje fotowoltaiczne czy zaawansowane systemy zarządzania energią, które ograniczają wpływ obiektu na środowisko i jednocześnie generują wymierne oszczędności operacyjne. Dzięki temu Libero to miejsce nowoczesne, komfortowe, a przede wszystkim przyjazne środowisku. Przyznanie certyfikatu BREEAM In-Use z najwyższą oceną OUTSTANDING oznacza korzyści nie tylko dla najemców, ale i użytkowników – na łamach SCF Magazine mówi Grzegorz Filipczyk, Dyrektor Libero Katowice.
Dzięki systemowi retencji wody deszczowej i jej wykorzystywaniu do nawadniania terenów zielonych Libero obniżyło zużycie wody nawet o 40%. Zieleń wokół budynku została zaprojektowana z myślą o bioróżnorodności, a zielony dach dodatkowo wspiera naturalną izolację i bilans wodny. Obiekt zainstalował również budki lęgowe dla jerzyków, których obecność w miejskim ekosystemie to dowód na przyjazne środowisku otoczenie. Integralnym elementem strategii ESG Libero jest również skuteczna gospodarka odpadami. Wszystkie kosze na pasażach są dostosowane do selektywnej zbiórki, a najemcy również aktywnie uczestniczą w tym procesie. Prasokontenery na odpady zmieszane i makulaturę są obsługiwane wyłącznie w określonych godzinach, co pozwala na większą kontrolę i efektywność.
Quantum/VANSTAR buduje portfel nieruchomości handlowych
Na łamach czerwcowego wydania SCF Magazine czytelnicy poznają Centrum Handlowe Sekunda i jego inwestora. Quantum/VANSTAR, polska firma, która wywodzi się z branży motoryzacyjnej, stawia na rozwój nowoczesnych centrów handlowych, które będą odpowiadały na rosnące potrzeby współczesnych konsumentów. Właśnie z tej inicjatywy powstaje kolejne centrum handlowe w Włoszczowie, które ma być wzorem dla przyszłych inwestycji w Polsce. Obiekt w Włoszczowie, podobnie jak w Sekunda w Jędrzejowie, będzie wyróżniał się nietuzinkowym wyglądem oraz dbałością o jakość na każdym etapie realizacji.
Ale to nie wszystko – Quantum/VANSTAR stale poszukuje nowych, atrakcyjnych gruntów, a obecnie planuje budowę kolejnych centrów handlowych w trzech innych miastach powiatowych, które będą charakteryzowały się nowoczesnym designem i dbałością o każdy szczegół, od przestrzeni wspólnych po ofertę najemców. Przykład Sekundy w Jędrzejowie pokazuje, że takie inwestycje nie tylko odpowiadają na potrzeby zakupowe mieszkańców, ale również wpływają na rozwój całych miast, tworząc przestrzenie, które stają się istotnym elementem życia społecznego i gospodarczego.
Zapraszamy do lektury czerwcowego SCF Magazine, który będzie dystrybuowany także podczas wrześniowych targów #scf2025fall