Grupa Eurocash nawiązała strategiczną współpracę z technologicznym gigantem

Grupa Eurocash i Google Cloud Polska łączą siły w zakresie transformacji cyfrowej. Wspólne działania obejmują m.in. migrację kluczowych systemów do chmury Google oraz budowę nowoczesnej infrastruktury IT, stanowiącej fundament dalszych technologicznych wdrożeń. Partnerstwo, oparte na długofalowej współpracy, wpisuje się w strategię cyfryzacji Grupy Eurocash i wspiera transformację tradycyjnego handlu w Polsce.

Współpraca Grupy Eurocash z Google Cloud Polska polega na wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w szczególności w obszarze chmury obliczeniowej GCP (Google Cloud Platform). Dotychczas zrealizowane działania obejmują m.in. migrację systemu SAP do środowiska chmurowego oraz budowę nowoczesnej infrastruktury będącej fundamentem pod kolejne projekty z obszaru cyfryzacji.

Wypracowane rozwiązania pozwalają Grupie Eurocash na kompleksową modernizację systemów IT, optymalizują procesy operacyjne i zwiększają elastyczność technologii. Spółki podkreślają, że współpraca ma strategiczny, długofalowy charakter. Prowadzone są rozmowy na temat szerszych obszarów współpracy i kolejnych innowacyjnych projektów.

„Stworzenie skalowalnej i bezpiecznej architektury wielochmurowej umożliwia optymalne i zwinne zarządzanie zasobami, co przekłada się na lepsze zarządzanie operacjami oraz sprawniejszy przepływ informacji w całej organizacji. Ważnym elementem przyszłej współpracy jest rozwijanie infrastruktury wspierającej efektywne zarządzanie danymi, co pozwoli m.in. na redukcję kosztów oraz poprawę jakości danych. Dzięki podejściu data-oriented możliwe będzie lepsze podejmowanie decyzji biznesowych, opartych na zaawansowanej analizie i przewidywaniu kluczowych zmian na rynku – mówi Robert Ciechomski, Dyrektor IT w Grupie Eurocash.

Transformacja cyfrowa to kluczowy element strategii Grupy Eurocash. Spółka konsekwentnie dąży, aby technologie nie tylko usprawniały wewnętrzne procesy, ale także wspierały handel tradycyjny, dostarczając klientom i partnerom nowoczesne narzędzia.

„Od lat inwestujemy w rozwój narzędzi wspierających zarządzanie biznesem, takich jak EuroPlatform, równocześnie korzystając z doświadczenia i rozwiązań liderów technologicznych. Google Cloud Polska, jako nasz partner technologiczny, wnosi do współpracy niezbędne know-how oraz infrastrukturę, co pozwala realizować projekty na dużą skalę i zwiększać efektywność rynku handlu tradycyjnego w Polsce – podkreśla Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Zarówno Eurocash, jak i Google Cloud Polska podkreślają strategiczną wagę tej współpracy, widząc w niej fundament dla przyszłych innowacji i dalszego wzmacniania pozycji Grupy Eurocash na rynku. Partnerstwo to ma na celu nie tylko optymalizację bieżących operacji, ale również otwieranie nowych możliwości w dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym.

– Współpraca z Grupą Eurocash ma dla Google Cloud strategiczne znaczenie. Dotychczasowe działania, obejmujące migrację kluczowych systemów do chmury Google, już teraz przynoszą Eurocash wymierne korzyści, wspierając efektywność operacyjną i elastyczność technologiczną spółki. To jednak dopiero początek naszej wspólnej drogi – z niecierpliwością czekamy na kolejne etapy cyfrowego rozwoju Eurocash, w których Google Cloud będzie kluczowym partnerem, wspierającym innowacje i dalszą transformację – zauważa Magdalena Dziewguć, Country Director Google Cloud Polska.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców.

Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz