Stephen Borchert, Pepco Group: chcemy być jednym z czołowych detalistów dyskontowych w Europie

Po sprzedaży Poundland zakończonej 12 czerwca 2025 r. w III kw. nowa Grupa Pepco osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 1,1 mld euro, przy wzroście przychodów o 7,7% wobec zeszłego roku (przy stałym kursie walutowym). 45 otwarć netto sklepów Pepco i Dealz w III kw. r. obr. 2025 odzwierciedlało w dużej mierze otwarcia Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco na koniec III kw. miała 4 276 sklepów.

Przychody Nowej Grupy Pepco w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6% w III kw., w obu markach o Pepco odnotowało wzrost przychodów LFL w III kwartale o 2,4% – to trzeci z rzędu
kwartał wzrostu LFL dla tej marki. Wyniki były napędzane konsekwentną realizacją strategii, na którą złożyły się: lepsza dostępność towarów, większe skoncentrowanie się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszony asortyment, co przyczyniło się do wzrostu wolumenu sprzedaży w tym okresie.

Wynik na sprzedaży LFL Pepco w III kwartale – z wyłączeniem FMCG – wzrósł jeszcze bardziej, o 4,8%, co potwierdza naszą zapowiedzianą strategię podczas Dnia inwestora, dotyczącą wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025 o Dealz zanotował solidne wyniki w zakończonym kwartale, ze sprzedażą LFL rosnącą o 5,8 %, z dodatnią zmianą popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku.

Marża brutto Nowej Grupy Pepco w III kw. r. obr. 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych
rok do roku, dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco

Zarząd ogłosił rozpoczęcie realizacji programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro.

„Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „Nowej Grupy Pepco” oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 miliard euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto.

To wyjątkowe osiągnięcie – osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi – wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie. Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8% wzrostem sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku.

Nasz program transformacji i tworzenia wartości przynosi dobre rezultaty, a my jesteśmy wdzięczni
naszym klientom za to, że nagradzają nasze wysiłki rosnącą lojalnością.

Utrzymujący się rozwój Grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie
Zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy.

Po zakończeniu sprzedaży Poundland, w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco ma teraz prostszą
strukturę, co pozwala nam z optymizmem patrzyć w przyszłość. Chcemy wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby, zgodnie z naszą ambicją, stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie” – skomentował wyniki finansowe Stephen Borchert, prezes Pepco Group.

Pro-forma „Nowej Grupy Pepco

12 czerwca 2025 r. Grupa ogłosiła, że zakończyła proces sprzedaży Poundland firmie Gordon Brothers, w ramach strategicznego upraszczania struktury Grupy i zwiększania wartości dla akcjonariuszy, zgodnie z zapowiedziami podczas Dnia Inwestora (CMD). Wyłączenie Poundland ze struktury Grupy pozytywnie wpływa na wzrost przychodów Grupy oraz przyczynia się do osiągania wyższej rentowności i marż, a także do silniejszej generacji gotówki.

W celu ułatwienia analitykom i inwestorom oceny obecnego kształtu firmy, 25 września 2025 r.,
w ramach prezentacji wstępnych wyników operacyjnych za cały rok obrotowy, Zarząd przedstawi
rozszerzone informacje, w tym pełne dane pro-forma „Nowej Grupy Pepco” zawierające informacje
z marek Pepco i Dealz, dla roku obrotowego 2024 oraz dla 9 miesięcy roku obrotowego 2025.

Grupa Pepco, sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, która prowadzi ponad 3 900 sklepów pod marką Pepco w całej Europie.

Skup akcji

Podczas Dnia Inwestora (CMD), 6 marca 2025 r., Zarząd zatwierdził możliwość skupu akcji własnych
(buyback) o wartości 200 mln EUR, który może być realizowany w latach obrotowych 2025 – 2027.
Pozwoliło to Zarządowi rozważać możliwość okresowego skupu akcji własnych, zgodnie z odpowiednim upoważnieniem udzielonym przez Walne Zgromadzenie.

Zarząd ogłosił, że rozpocznie pierwszy etap programu skupu akcji do wartości 50 mln euro, który rozpocznie się od lub około 17 lipca. Zarząd jest przekonany, że obecna cena akcji w istotnym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw Grupy ani jej wewnętrznego potencjału zysków, a także że wesprze to dalsze zwiększanie wartości dla akcjonariuszy.

Zmiany w Radzie Dyrektorów

W trakcie raportowanego kwartału, nastąpiło kilka zmian w Radzie Dyrektorów. Paul Soldatos, Andy
Bond i Neil Brown ustąpili ze stanowisk dyrektorów niewykonawczych w Radzie. Rada ogłosiła także
nominację Dirka Van den Berghe na stanowisko Obserwatora Rady, wyznaczonego na to stanowisko
przez IBEX Group, większościowego akcjonariusza firmy. Nominacja ta będzie poddana pod formalne
głosowanie na przyszłym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Dirk wnosi do Rady swoje szerokie
doświadczenia kierownicze ze swoich poprzednich stanowisk menadżerskich w branży handlowej, m.
in. w Walmart oraz Delhaize Group. Rada aktywnie analizuje kolejne kandydatury i będzie informować o kolejnych zmianach w tym obszarze.

Perspektywy

Marki Pepco i Dealz osiągają solidne wyniki zgodnie ze swoimi celami. Wcześniej przegstawione zostały założenia, zgodnie z którymi marka Pepco osiągnie w roku obrotowym 2025 wzrost r/r przychodów i bazowej EBITDA (MSSF 16) na wysokim, jednocyfrowym poziomie, co firma podtrzymuje. Dealz analogicznie ma osiągnąć wyniki zgodne ze wcześniejszymi informacjami, z całorocznym wynikiem EBITDA (MSSF 16) w wysokości ok. 30 mln euro. W zakresie liczby sklepów, Grupa wciąż spodziewa się ok. 250 nowych otwarć netto w roku obrotowym 2025.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz