Marka Mohito zadebiutowała ze swoim narzędziem na czwartym rynku i jest już dostępna mobilnie dla klientek na Słowacji. To kolejny krok w realizacji strategii, której celem jest tworzenie nowoczesnego, zintegrowanego doświadczenia zakupowego – łączącego świat offline z cyfrowymi rozwiązaniami.
Z aplikacji Mohito korzystają także klientki z Polski, Czech i Rumunii, a dzięki niej mogą: z łatwością przeglądać kolekcje i odkrywać nowości, korzystać z ekskluzywnych promocji i ofert specjalnych,
wygodnie odbierać zamówienia w wybranym sklepie stacjonarnym, mieć zawsze pod ręką historię zakupów i e-paragony.
Od premiery apka została pobrana już ponad 3 miliony razy, a jej rola w sprzedaży online stale rośnie – dziś odpowiada za blisko 70% przychodów e-commerce marki.
Wejście na rynek słowacki to kolejny ważny etap w ekspansji zagranicznej i umacnianiu modelu omnichannel, w którym to klientka i jej wygoda są zawsze na pierwszym miejscu.
Dobre wyniki Grupy LPP
W pierwszym kwartale LPP zanotował mocne, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym (+19,9 proc. r/r), jak i online (+25,1 proc. r/r). Celem LPP na 2025 r. pozostaje stabilny i rentowny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej realizowany w oparciu o skalowalny koncept Sinsay oraz jakościowe formaty i lokalizacje. W drugim kwartale spółka zapowiada kolejnych 300 otwarć nowych salonów.
Wykorzystanie potencjału omnichannelowego modelu sprzedaży oraz pozytywne przyjęcie kolekcji wiosennych marek LPP przełożyło się na wypracowanie w okresie od lutego do kwietnia 5 mld zł przychodu, co oznacza wzrost o 24 proc. r/r. w walutach stałych. Dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej oraz racjonalnemu podejściu do realizacji planu rozwoju, spółka powróciła do dwucyfrowych wzrostów zysków, wypracowując 938 mln zł EBITDA (+18 proc. r/r) oraz 464 mln zł zysku operacyjnego (+13 proc. r/r). Dwucyfrowe dynamiki sprzedaży to także efekt rekordowych wzrostów w e-commerce. Sprzedaż online w 1Q2025 osiągnęła blisko 1,5 mld zł, odpowiadając tym samym za prawie 30 proc. sprzedaży Grupy.
Celem LPP na 2025 r. pozostaje stabilny i rentowny rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej realizowany w oparciu o skalowalny koncept Sinsay oraz jakościowe formaty i lokalizacje. W drugim kwartale spółka zapowiada kolejnych 300 otwarć nowych salonów.
Po udanym debiucie w Albanii i Kosowie w pierwszym kwartale br., kolejnym kierunkiem tegorocznej ekspansji Grupy będzie Azja Centralna, w tym wzmocnienie pozycji Sinsay w Kazachstanie i otwarcie pierwszych salonów marki w Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Gruzji.
Wsparciem w realizacji trzyletniego planu podwojenia przychodów oraz powiększenia sieci sprzedaży będą technologie wykorzystujące algorytmy AI, a także rozwój w obszarze logistyki, w tym m.in. inwestycje w robotyzację i zwiększanie powierzchni magazynowej.
LPP działa na 42 rynkach
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 42 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć blisko 3000 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,5 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.