Eurocash dokonał zmiany w zarządzie. Z dniem 1 września dołączy do niego Paweł Trocki, który obejmie odpowiedzialność za obszar cyfryzacji Grupy. Zastąpi w tej roli Szymona Mitoraja, który złożył rezygnację ze stanowiska ze skutkiem na 31 sierpnia 2025 roku.
Paweł Trocki to manager z 20-letnim doświadczeniem na stanowiskach związanych z transformacją cyfrową. W toku kariery zawodowej był związany m.in. z PwC, Euronetem i Allegro, a także z G2A.com, gdzie w latach 2022-2024 jako Chief Product Officer kierował strategią produktową firmy na globalnym rynku cyfrowym. Ostatnio związany z sektorem energetycznym i spółką Respect Energy, w której jako Head of Product & Technology odpowiadał za wypracowanie roadmapy i modelu zarządzania procesami technologicznymi. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie.
Jako nowy członek zarządu Grupy Eurocash, Paweł Trocki obejmie odpowiedzialność za transformację cyfrową spółki – w tym Innowacyjną Platformę Handlu i supermarket internetowy Frisco.
„Niezależny handel potrzebuje dziś narzędzi, które pozwolą mu konkurować z największymi graczami – szybko, elastycznie i w oparciu o dane. Dlatego cyfryzacja to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju Grupy Eurocash. Cieszę się, że dołącza do nas Paweł Trocki, lider z dużym doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań, który potrafi łączyć technologię z realnymi potrzebami biznesu. Jednocześnie dziękuję Szymonowi Mitorajowi za ogromny wkład w rozwój obszaru cyfrowego w Grupie” – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
Paweł Trocki przejmie odpowiedzialność za pion cyfryzacji w Eurocash po Szymonie Mitoraju, który w ubiegłym miesiącu, po ponad dwóch latach współpracy z Grupą, złożył rezygnację ze stanowiska z przyczyn osobistych.
Eurocash zarządza 15,5 tys. placówek
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep.
Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Grupa oferuje z jednej strony efektywne modele biznesowe, a z drugiej skalę zakupową, logistykę, wsparcie marketingowe, dostęp do wiedzy oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające prowadzenie i rozwój sklepu. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży.
Dąży do tego, by wyznaczać trendy także w zakresie odpowiedzialności. Do 2030 r. Grupa zamierza zmniejszyć swoją emisję CO2 o 42 proc. w ramach strategii dekarbonizacji, jaką przyjęła w 2022 r. – w zgodzie z celami Porozumienia Paryskiego, w ramach ścieżki określonej przez Science Based Targets Initiative* (SBTi).