W swojej strategii LPP stawia na mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay. Marka otworzyła właśnie 60. lokalizację w Chorwacji. Ekspansja w regionach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej wpisuje się w plan rozwoju sieci sklepów.
Marka jest już obecna m.in. w Splicie, Puli, Rijece, Zadarze czy na wyspie Krk. Pozostałe brandy z portfolio Grupy LPP – Reserved, Cropp, House i Mohito – też posiadają sklepy w najważniejszych miastach i popularnych kurortach Chorwacji. Zadebiutowała na tym rynku w 2014 roku, a pięć lat później uruchomiona została sprzedaż online. Dziś może się pochwalić ponad setką sklepów w całym kraju.
Ekspansja w regionach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej to ważna część strategii. Chorwacja wraz z jej dynamicznie rozwijającym się rynkiem i milionami turystów pozostaje jednym z naszych kluczowych punktów na mapie.
Przyśpieszenie rozwoju Sinsay
W nowej strategii biznesowej LPP stawia na mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay. Marka stanie się motorem napędowym Grupy i do 2027 r. ma odpowiadać za 75 proc. jej przychodów. Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł LPP zamierza przeskalować swój biznes i w ciągu trzech lat podwoić przychody do 40 mld zł.
Strategia LPP opiera się na wykorzystaniu przewagi konkurencyjnej marki Sinsay, z najsilniejszą na rynku platformą omnichannelową, która integruje rozbudowaną sieć sprzedaży i rosnący na znaczeniu kanał online, w tym najpopularniejszą w branży aplikację mobilną i program lojalnościowy.
W nowej strategii LPP skupia się na mniejszych miejscowościach i odpowiada na obecne oczekiwania klientów, tworząc unikalną kategorię rynkową – Design&Value.
Sinsay jako jedyna marka na rynku łączy w sobie najważniejsze cechy nowoczesnego handlu: bliskość dobrze zaprojektowanych sklepów, silną obecność online, szeroką ofertę markowych produktów oraz przystępną cenę.
Skalowalność Sinsay i niskie nasycenie rynku otwiera przed spółką potencjał dotarcia do 300 mln klientów na 27 rynkach docelowych.
Do końca 2027 r. sieć stacjonarna Sinsay zwiększy się do ok. 6000 salonów. Już teraz LPP zabezpieczyło ponad 1100 nowych lokalizacji, co świadczy o dobrym przygotowaniu spółki do szybkiej ekspansji.
Debiut na nowym rynku
Grupa LPP otworzyła pierwszy salon Sinsay w Albanii. W pierwszej połowie kwietnia polski brand otworzył dwa salony w Durres i Tiranie. Do końca roku spółka planuje łącznie ponad dziesięć lokalizacji w Albanii, w tym cztery w stolicy kraju. W bieżącym roku ma zostać uruchomiona również sprzedaż internetowa na tym rynku.
LPP intensywnie rozbudowuje swoją sieć na Bałkanach, a albański debiut wpisuje się w założenia największego jak dotąd planu rozwojowego Grupy.
LPP ma 5 marek w portfolio
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 42 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć ponad 2800 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,4 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 54 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.