W pierwszym półroczu Action otworzył 125 nowych obiektów

Action odnotował wzrost sprzedaży netto o 7,3 miliardów euro w pierwszych sześciu miesiącach 2025 r., co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z 2024 r. Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniósł 6,8%. Action otworzył 125 nowych obiektów i zakończył półrocze z łączną liczbą 3043 sklepów w 13 krajach.

Każdego tygodnia średnio 20,2 milionów klientów odwiedza sklepy Action, aby zaopatrzyć się w artykuły codziennego użytku. W Niemczech, obecnie drugim co do wielkości rynku Action po Francji, otwarto 600. sklep. Obiekt zlokalizowany jest w Bremie. W Polsce otwarto 400. sklep Action w Poznaniu. Marka realizuje cel strategiczny polegający na otwieraniu średnio jednego nowego sklepu dziennie, planując łącznie około 370 nowych otwarć do końca 2025 roku.

„W obliczu wciąż trudnych warunków gospodarczych klienci niezmiennie wybierają Action jako ulubione miejsce codziennych zakupów w najniższych cenach” – komentuje Hajir Hajji, CEO Action.

„Widzimy wzrost liczby klientów odwiedzających zarówno istniejące, jak i nowe sklepy. Wielu z nich ustawia się w kolejkach przed otwarciem – jak choćby w Szwajcarii, gdzie zadebiutowaliśmy w kwietniu i już przekroczyliśmy wszelkie oczekiwania.”

Ekspansja w Szwajcarii i Rumunii

Pierwszy sklep w Szwajcarii został otwarty 4 kwietnia, przyciągając tysiące klientów już pierwszego dnia. Do dziś uruchomiono tam już pięć lokalizacji, które cieszą się równie dużym zainteresowaniem.

Sieć przygotowuje się także do wejścia na rynek rumuński. Pierwszy sklep w Rumunii, zlokalizowany w Pitești, w południowej części kraju, zostanie otwarty jeszcze w tym roku, 24 września.

Świętowanie otwarcia 3 000. sklepu

5 czerwca Action otworzył 3000. sklep, który znajduje się we Włoszech. Wydarzenie zostało uczczone w każdej lokalizacji sieci – wspólnie z klientami, zespołami pracowników, dostawcami i partnerami. Pracownicy Action otrzymali z tej okazji premię w wysokości do 300 euro netto oraz jubileuszowy upominek jako wyraz uznania za ich zaangażowanie. Podczas spotkania z europejskimi dostawcami Action zaprezentował postępy w ekspansji oraz realizacji Programu Zrównoważonego Rozwoju Action.

Inwestycje w logistykę i zrównoważony rozwój

Firma oficjalnie otworzyła 16. centrum dystrybucyjne w Europie – pierwsze w Hiszpanii, zlokalizowane w Illescas, trzy lata po debiucie sieci na tym rynku. Obiekt powstał zgodnie z najwyższymi wymogami środowiskowymi – zarówno pod względem materiałów budowlanych, jak i zastosowanych technologii – i otrzymał prestiżowy certyfikat BREEAM na poziomie „Outstanding”. Taki standard będzie obowiązywał we wszystkich nowo budowanych centrach dystrybucyjnych Action.

W ramach zaangażowania społecznego sieć wspiera długofalowe partnerstwa na rzecz dzieci i młodzieży. Z okazji otwarcia 3000. sklepu Action przekazał po sto tysięcy euro na rzecz organizacji: SOS Wioski Dziecięce oraz Fundacji Johana Cruyffa. Firma Action nawiązała również nową długoterminową współpracę międzynarodową z fundacją Prinses Máxima Centrum Foundation, aby wspierać jej misję leczenia wszystkich dzieci chorych na raka i zapewnienia im optymalnej jakości życia.

Action jest obecny na 13. rynkach

Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień gości miliony klientów w ponad 3 000 sklepach w 13 krajach Europy. Klienci kochają Action za zaskakującą ofertę 6 000 produktów w 14 kategoriach – od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają i umilają codzienne życie – zawsze w najniższej cenie.

Co tydzień wprowadza 150 nowych produktów, aby oferta zawsze była aktualna. Poprzez Program Zrównoważonego Rozwoju Action (ASP) nieustannie inwestuje w poprawę jakości i zrównoważony rozwój w czterech obszarach: Ludzie, Produkt, Planeta i Partnerstwo.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz