InPost: cztery razy większy CIT niż cała konkurencja

Firma InPost w 2024 roku miał 9,85 mld złotych przychodu i zapłacił 375 mln złotych podatku CIT – to o ponad 100 mln złotych więcej niż rok wcześniej. Podatek wyniósł 3,8% przychodów – to po raz kolejny rekordowa kwota w historii firmy. Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce za rok 2024 w sumie odprowadziły tylko 89,8 mln zł podatku dochodowego.

InPost jest wystawcą  targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.

„Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce za rok 2024 w sumie zapłaciły CIT na poziomie 89,8 miliona zł. To kolejny rok, w którym Grupa InPost płaci większy podatek niż cała zagraniczna konkurencja razem – i to ponad 4 razy więcej! Dla przykładu DHL eCommerce, prowadzący działalność bezpośrednio konkurencyjną wobec InPost, przy przychodach w wysokości 2 miliardy 814 milionów złotych, zapłacił okrągłe zero złotych podatku CIT. UPS z kolei, do dziś nie złożyło do Krajowego Rejestru Sądowego sprawozdania finansowego za rok 2024” – powiedział Rafał Brzoska, CEO Grupy InPost.

Brzoska podkreśla, że InPost od zawsze odprowadza podatki w Polsce i nadal będzie to robił.

„Płacenie podatków w Polsce to wyraz dbałości o nasz kraj. Natomiast wyprowadzanie przez naszą zagraniczną konkurencję podatków z Polski jest nie tylko nieuczciwe, ale oznacza miliardowe straty dla całego państwa. Dziwie się, iż są na rynku polskie podmioty e-commerce, które preferują zagraniczną konkurencję, nie płacącą podatków w kraju”.

Dane za rok 2024

Zagraniczne firmy kurierskie działające w Polsce zapłaciły łącznie 89,8 mln zł podatku CIT za rok 2024. Polskie spółki należące do niemieckiego DHL, przy przychodach sięgających 5,5 mld zł, odprowadziły tylko 20,2 mln zł CIT – co stanowi zaledwie 0,4% ich przychodów. W skali globalnej Grupa DHL zapłaciła 6 mld zł podatków, z czego na Polskę przypadło jedynie 0,3%. Tymczasem polskie przychody stanowiły 1,3% globalnych wpływów koncernu.

Francuski DPD, osiągając 4,6 mld zł przychodów w Polsce, zapłacił 30,4 mln zł podatku, co odpowiada 0,7% jego przychodów. Z kolei amerykański UPS wciąż nie opublikował danych finansowych za 2024 rok, co stanowi naruszenie obowiązujących przepisów w Polsce.

Za 375 mln zł można np. sfinansować: 2 polskie satelity przemysłowe SAT-AIS-PL, 194 drony FlyEye, 1875 placów zabaw, 125 orlików, 39 000 rocznych świadczeń 800+ , 468 nowoczesnych karetek pogotowia, 557 km ścieżek rowerowych czy roczny budżet dużego szpitala.

Lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2025 roku dysponowała ponad 83 000 punktami out-of-home, w tym ponad 50 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 33 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek, a w Q1 2025 r. wolumen paczek wyniósł 272 mln (+12% r/r).

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz