Nowe otwarcia napędzają obroty w centrach handlowych z portfolio G City

W pierwszej połowie 2025 roku G City Europe zakończył procesy komercjalizacyjne dla blisko 12 tysięcy mkw. powierzchni. Zdecydowaną dynamikę zanotowały obiekty stołeczne, które stanowią kluczowy rynek dla spółki. Wśród nowych otwarć znalazły się zarówno nowe marki, jak i relokacje i powroty dotychczasowych najemców.

G City jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się we wrześniu tego roku, na terenie EXPO XXI w Warszawie.

Komercjalizacja portfela G City nie jest celem samym w sobie, lecz narzędziem szerszej strategii rozwoju obiektów handlowych, której fundamentem jest budowanie wartościowych relacji z najemcami oraz zapewnienie klientom realnych korzyści. Spółka opiera swoją strategię na dwóch filarach: wzroście obrotów najemców i tworzeniu tenant mixu, który zaskakuje i inspiruje. Zamiast powielać schematy, G City stawia na indywidualne podejście do każdego obiektu i jego otoczenia rynkowego, budując przewagi na poziomie jakości usług, wygody i spójnego customer experience.

Warszawa pozostaje najważniejszym rynkiem w portfelu spółki – zarówno pod względem ilości obiektów, jak i skali prowadzonych działań komercjalizacyjnych. Powierzchnia nowych lokali w stołecznych centrach handlowych przekroczyła 5 tysięcy mkw., a ponad połowa tej powierzchni przypadła na G City Targówek. Pozostałe zmiany dotyczyły Promenady – jednego z flagowych obiektów spółki oraz Reduty – idealnego miejsca dla marek z szeroko rozumianego smart shoppingu.

Te różnorodne lokalizacje wspólnie odpowiadają na potrzeby szerokiego spektrum warszawskiego rynku. Działania komercjalizacyjne przełożyły się bezpośrednio na wzrost odwiedzalności centrów.

Nowe otwarcia w Warszawie

Wśród najważniejszych otwarć w Warszawie można wymienić: dwupoziomowy salon CCC w najnowszym formacie marki oraz studio planowania i projektowania IKEA (Promenada), marki wpisujące się w rosnącą siłę mody męskiej oraz potrzebę wygodnej i wielokanałowej konsumpcji, takie jak IUMAN Intimissimi Uomo, Green Caffè Nero czy eobuwie (Targówek), debiut marki TEDi i rozbudowa oferty gastronomicznej istotna dla odbudowy footfallu i czasu spędzonego w centrum (Reduta).

Nowe otwarcia w centrach handlowych poza Warszawą

Równolegle do działań w stolicy, spółka rozwijała ofertę również w innych częściach kraju. W CH Biała skomercjalizowano blisko 2,5 tysiąca mkw., a wśród największych otwarć wymienić można: Homla, Medicine i Douglas. W CH Kasztanowa na powierzchni niemal 2 tysięcy mkw. otwarto m.in.: Eurolider oraz salony Hebe, Quiosque, Leger i Verona. W Galerii Dominikańskiej pojawiła się m. in. nowa piekarnia LUCA, a perfumeria Douglas otworzyła się ponownie w lokalu o dwukrotnie większej powierzchni. Z kolei w bydgoskim Focusie zagościły marki Pandora, Verona, Rituals oraz Pasibus, wzmacniając segment fashion & beauty oraz ofertę gastronomiczną. Zarówno w Galerii Dominikańskiej, jak i w CH Focus do grona najemców dołączył również sklep z elektroniką RTV EURO AGD.

„Ze względu na skalę oraz tempo zmian w oczekiwaniach klientów i najemców, Warszawa jest dla nas najbardziej dynamicznym i konkurencyjnym rynkiem. Jednak do rozwoju każdego obiektu w naszym portfolio podchodzimy z należytą starannością dokonując selekcji najemców w oparciu o lokalne potrzeby i potencjał handlowy każdej lokalizacji. Komercjalizację naszych obiektów traktujemy jako istotne narzędzie strategiczne wspierające rozwój centrów handlowych i sukces naszych partnerów. Na końcu zawsze najważniejsze są atrakcyjna oferta, wzrost obrotu najemców i pozytywne doświadczenia klientów” – mówi Szymon Mińczuk, Retail Director, G City Europe.

G City ma portfolio 13 obiektów

G City Europe jest częścią G City oraz właścicielem, zarządcą i deweloperem nieruchomości handlowych i mieszkaniowych na wynajem w Europie Środkowej. G City Europe specjalizuje się w centrach handlowych z szeroką ofertą gastronomiczną, modową i rozrywkową, położonych w najlepszych miejskich lokalizacjach, w szczególności koncentrując się na Warszawie. Rozwój portfela nieruchomości handlowych G City opiera się na proaktywnych działaniach asset management, w zgodzie z motto „retail is detail”.

Obecnie portfolio G City Europe obejmuje 13 nieruchomości (w tym trzy nieruchomości mieszkaniowe na wynajem) o łącznej wartości rynkowej około 1,7 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA) ponad 358,000 mkw.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz