WITTCHEN inwestuje w modernizację salonów

WITTCHEN nie tylko inwestuje w otwarcia nowych salonów, ale i modernizuje już te istniejące. od 2 lipca klienci mogą robić zakupy w nowym, odświeżonym i znacznie większym salonie marki w CH Avenida w Poznaniu. Znajduje się na poziomie 1 w centrum handlowym.

Po relokacji salon oferuje niemal podwojoną powierzchnię, pełną stylu i elegancji. W salonie klienci znajdą nowy asortyment: debiutują buty i odzież, wzbogacając dotychczasową ofertę torebek, walizek i dodatków. Ponadto klienci mogą skorzystać z komfortowej przymierzalnia. Beżowo-złoty koncept wnętrza tworzy elegancką przestrzeń.

„Nowy salon to nie tylko relokacja – to zupełnie nowy wymiar zakupowego doświadczenia z WITTCHEN. Więcej przestrzeni, większy wybór, ale ten sam styl i jakość, które znacie i cenicie od lat” – czytamy w komunikacie WITTCHEN na LinkedIn.

Dobre wyniki sprzedaży w drugim kwartale

Zgodnie z szacunkowymi danymi, w drugim kwartale 2025 roku Grupa WITTCHEN osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 113,4 mln zł. To oznacza wzrost o 0,5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż do klientów detalicznych w drugim kwartale przekroczyła 97 mln zł, co przekłada się na wzrost o 1,8% rok do roku. Natomiast przychody w segmencie B2B wyniosły 16,3 mln zł, to jest o 6,2% mniej r/r. W całym pierwszym półroczu łączna sprzedaż wyniosła 207,1 mln zł i była wyższa o 0,7% niż rok wcześniej.

Podobnie jak w poprzednim kwartale, zmiana wyniku rok do roku w segmencie sprzedaży hurtowej odzwierciedla wdrożoną w 2025 roku modyfikację modelu współpracy z platformami typu marketplace.

Obecnie część sprzedaży realizowanej za pośrednictwem jednej z wiodących platform dostarczana jest do klientów końcowych bezpośrednio przez spółkę, co klasyfikowane jest jako sprzedaż detaliczna. Taki model dystrybucji – oparty na dostawach bezpośrednio z magazynów Grupy WITTCHEN – pozwala na uzyskiwanie wyższych marż i większą kontrolę nad ofertą produktową.

„Drugi kwartał nie przyniósł istotnych zmian w nastrojach konsumentów, co potwierdzają dane o sprzedaży detalicznej w Polsce i w innych krajach Europy. W niektórych krajach, tak jak inni wiodący detaliści, widzieliśmy ponadto efekt wyjątkowo niskich temperatur notowanych w maju. Generujemy rosnące wolumeny i obserwujemy wzrosty sprzedaży w niektórych kanałach, jednakże wartość sprzedaży w przeliczeniu na złote pozostaje na poziomach zbliżonych do ubiegłorocznych. Częściowo to efekt większej sprzedaży produktów o jednostkowej niższej wartości, a częściowo wynik umocnienia się złotego wobec innych walut regionu. Stale pracujemy nad poprawą na sprzedaży poprzez marketplace’y oraz przyglądamy się rentowności sprzedaży salonów zagranicznych – skomentował Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

Grupa WITTCHEN ma w portfolio ponad 100 salonów

Grupa WITTCHEN zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Według stanu na koniec marca 2025 roku, Grupa WITTCHEN prowadziła sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami WITTCHEN i WITTCHEN Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka WITTCHEN S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz