Mimo trudnych warunków na rynku zdrowia i urody, marka Hebe zdołała w pierwszym półroczu 2025 roku zwiększyć sprzedaż o 9,4% w ujęciu euro, osiągając 297 mln euro. W pierwszym półroczu otwarto 9 nowych sklepów w Polsce i jeden w Czechach. Obecnie Hebe posiada 388 placówek, w tym także pierwsze sklepy w Słowacji.
Pierwsze półrocze 2025 roku Grupa Jerónimo Martins zakończyła wzrostem sprzedaży o 6,7% do 17,4 mld euro i wzrostem EBITDA o 10,3%, która osiągnęła poziom 1,1 mld euro. Zysk netto Grupy wyniósł 269 mln euro, co stanowi 6,6% wzrost rok do roku.
Priorytetowe traktowanie programu inwestycyjnego doprowadziło do otwarcia 196 nowych sklepów i modernizacji 71 lokalizacji w pierwszym półroczu.
Na koniec czerwca, po wypłacie 371 mln euro dywidendy, bilans Grupy (bez IFRS16) wykazał pozycję gotówkową netto 213 mln euro.
Hebe zanotowało wzrost sprzedaży
Mimo trudnych warunków na rynku zdrowia i urody, marka Hebe zdołała zwiększyć sprzedaż o 9,4% w ujęciu euro, osiągając 297 mln euro. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 7,3%, choć wzrost LFL wyniósł 1,3%. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 7,2% w euro. Jednak EBITDA spadła o 7% (w lokalnej walucie o 8,8%), a marża wyniosła 6,2% (7,3% rok wcześniej).
„Wyniki całej Grupy potwierdzają skuteczność naszych działań we wszystkich segmentach i geografiach, mimo niskiej inflacji żywności i presji kosztowej. Hebe, działając w otoczeniu silnej deflacji i rosnącej konkurencji, skutecznie broniło swojej pozycji rynkowej poprzez inwestycje w ceny i dyscyplinę kosztową” – powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Grupy.
W odpowiedzi na rosnącą konkurencję i presję cenową, Hebe zintensyfikowało działania promocyjne oraz programy oszczędnościowe, aby chronić marże. W pierwszym półroczu otwarto 9 nowych sklepów w Polsce i jeden w Czechach. Obecnie Hebe posiada 388 placówek, w tym także pierwsze sklepy w Słowacji.
Dalsze inwestycje
Sieć planuje w 2025 roku otworzyć około 30 nowych sklepów w Polsce, koncentrując się jednocześnie na rozwoju kanału e-commerce i ekspansji zagranicznej.
„Stawiamy na długoterminowy rozwój Hebe poprzez selektywną ekspansję, innowacje produktowe oraz cyfryzację – kanał online pozostaje kluczowym elementem naszej strategii” – podkreślił Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Jerónimo Martins.
Jeromino Martins rozwija sieć Hebe
Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja jest właścicielem sieci drogerii Hebe rozwijanych w Polsce od 2011 r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi z ofertą produktów zawsze w niskiej cenie. Unikalny wystrój wnętrza, spójna wizualizacja i komfort zakupów są jednym z czynników wyróżniających Hebe. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.
Hebe to sieć oferująca starannie wyselekcjonowany, różnorodny asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność, m.in. marek Gosh, Hean czy Karl Lagerfeld. Hebe posiada bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, koreańskich, dermo oraz profesjonalnych, a także szeroki wybór wysokiej jakości produktów do makijażu i akcesoriów, m.in. Hebe Professional.