INTERSPORT zanotował wzrost jedynie w kanale e-commerce

Według wstępnych szacunków INTERSPORT Polska S.A. w roku obrotowym 2024/2025 tj. od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 185.220. tys. zł i były niższe o 2,0% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 189.077 tys. zł). W kanale e-commerce przychody netto ze sprzedaży wyniosły  36.371 tys. zł i były o 15,7% wyższe w stosunku do analogicznego okresu.

Spółka osiągnęła wyniki w poszczególnych kanałach: w sklepach stacjonarnych przychody netto ze sprzedaży wyniosły  106.704 tys. zł i były o 16,4%  niższe w stosunku do analogicznego okresu;  w kanale e-commerce przychody netto ze sprzedaży wyniosły  36.371 tys. zł i były o 15,7% wyższe w stosunku do analogicznego okresu.

W roku obrotowym 2024/2025 wg wstępnych szacunków wyników, spółka osiągnęła EBITDĘ na poziomie -9.257 tys. zł (w analogicznym okresie było: 497 tys. zł) i odnotowała stratę brutto w wysokości -42.352 tys. zł (było: strata brutto w wysokości 41.468 tys. zł).

Kapitał na inwestycje – elastyczność i priorytety rozwojowe

Zarząd INTERSPORT Polska podjął uchwałę o podwyższeniu kapitału do 5 milionów złotych poprzez emisję do 50 milionów akcji serii M po cenie 0,75 zł za akcję. Emisja odbędzie się w trybie prywatnym, umożliwiając szybkie pozyskanie środków od wybranych inwestorów.

„Pozyskane środki przeznaczymy na rozwój sieci sprzedaży, kanały online i offline w modelu omnichannel, digitalizację oraz podnoszenie jakości obsługi klienta” – podkreślał Zarząd INTERSPORT Polska S.A.

Rynek sportowy w Polsce – kontekst decyzji INTERSPORT

Decyzje właścicielskie INTERSPORT Polska zapadają w czasie dynamicznego rozwoju rynku sportowego, który rośnie o 6% rocznie (2023–2028). Wzrost popularności segmentów premium i outdoor oraz prognozowana wartość rynku sprzętu outdoorowego i fitness na poziomie 7 miliardów złotych do 2028 roku stwarzają przestrzeń do dalszych inwestycji.

„Nowe otwarcie to połączenie solidnego kapitału finansowego z jeszcze większym potencjałem ludzkim. To ambitny plan rozwoju, który przygotuje INTERSPORT Polska na przyszłe zmiany rynkowe” – podsumowuje Zarząd spółki.

Sieć specjalistycznych sklepów sportowych

INTERSPORT Polska S.A. to sieć specjalistycznych sklepów sportowych z markową odzieżą, obuwiem i sprzętem. Większość oferty stanowi asortyment największych światowych marek takich jak: Nike, Adidas, Asics, 4F, Under Armour, Salomon, The North Face, Viking, Uvex. Kolekcja wzbogacana jest markami uzupełniającymi oraz markami własnymi INTERSPORT takimi jak: McKinley, Pro Touch, Energetics, Fire Fly, Tecno Pro.

Sezonowo uruchamiany jest profesjonalny serwis: narciarski i rowerowy. INTERSPORT Polska S.A. prowadzi obecnie sprzedaż w 29 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy INTERSPORT, która posiada łącznie 5381 punktów sprzedaży w 42 krajach na pięciu kontynentach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz