W pierwszej połowie 2025 r. polski rynek centrów handlowych zanotował widoczne spadki – ogólna liczba klientów zmniejszyła się o blisko 7%, a liczba wizyt o 14,5% względem analogicznego okresu 2024 r. – informuje raport Proxi.cloud i Grupy Blix. Na tle tego trendu wyróżnia się sieć obiektów handlowych Karuzela, które w tym samym czasie odnotowały średni wzrost liczby odwiedzających o 8%.
Karuzela Holding jest wystawcą targów #scf2025fall, które odbędą się w Warszawie, w dniach 24-25 września tego roku.
Wzrosty w projektach Karuzela dotyczą zarówno obiektów działających od ponad dekady, jak i tych otwartych w 2023 r. Szczególnym sukcesem może pochwalić się Karuzela w Białej Podlaskiej, gdzie liczba klientów w pierwszej połowie 2025 zwiększyła się aż o 36% względem poprzedniego roku.
Projekty Karuzeli to parki handlowe i małe galerie o średniej powierzchni ok. 12 tys. mkw., które w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyciągnęły łącznie 15,5 mln wizyt klientów. Zdaniem zarządu spółki, rosnąca popularność obiektów to efekt konsekwentnej strategii rozwoju, elastycznego dostosowania oferty do lokalnych potrzeb oraz uzupełniania tenant-mix o sieci sklepów szczególnie poszukiwane przez klientów.
Projekty Karuzela to 11 istniejących parków handlowych i obiektów typu „convience” o łącznej powierzchni ponad 130 tys. mkw. Obiekty są realizowane przez join-venture zawiązane sześć lat temu przez Karuzela Holding i belgijski fundusz zarządzany przez Mitiska REIM. Poprzez swoje biura w Warszawie i Poznaniu realizuje cały proces deweloperski koncentrując się na budowie parków handlowych i małych galerii w miastach o wielkości 20 tys. – 90 tys. mieszkańców.
Nowa inicjatywa
W ostatnim czasie Karuzela Holding ruszyła z nowym programem wspierający lokalny biznes w postaci inicjatywy budowy wolnostojących pawilonów i stoisk dla lokalnych handlowców i producentów.
„W punktach które są lokalizowane na parkingach i w częściach wspólnych znajdujemy miejsce dla handlowców i rolników którzy sprzedają swoje produkty zaczynając od hot dogów poprzez produkty rolne po artykuły rzemieślnicze. Chcemy, żeby Karuzela była częścią społeczności – nie tylko przez ofertę handlową, ale przede wszystkim przez realne działania wspierające lokalną tożsamość” – mówi przedstawiciel Karuzela Holding Sonia Cupiał.
Ponadto, w ramach nowego programu, przestrzenie zewnętrzne Karuzeli będą jeszcze bardziej otwarte na inicjatywy społeczne. Dzięki temu, Karuzela staje się nie tylko miejscem zakupów, ale również przestrzenią spotkań i integracji mieszkańców.
„Zależy nam aby klienci mieli szansę kupić produkty lub skorzystać z usług tych firm i dostawców których znają z lokalnego rynku ” – dodaje Sonia Cupiał.
Nowy program Karuzeli to krok w stronę budowania trwałych więzi – między biznesem a społecznością, między tradycją a nowoczesnością.