Sieć drogerii Hebe dynamicznie rozwija swoją obecność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Od 23 lipca klienci w Czechach mogą odwiedzać nową placówkę w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové – to już piąty sklep Hebe w tym kraju.
Od wejścia na rynek czeski w 2022 roku obecność sieci Hebe w Czechach stale się umacnia – po sukcesie sklepów w Pradze i Ostrawie, rozszerza działalność o kolejne miasto.
Hebe w ramach ekspansji w Czechach do tej pory otworzyło trzy placówki w Pradze. W listopadzie 2024 r. sieć otworzyła drogerię w centrum handlowym Arkády Pankrác. Poprzednie dwie drogerie Hebe zostały otwarte w grudniu 2023 r. Pierwsza z nich została otwarta w Galerii Harfa, zaś druga mieści się w centrum handlowym Westfield Černý Most. 7 lutego została otwarta czwarta placówka sieci w tym kraju. Mieści się na parterze centrum handlowego Nová Karolina w Ostravie.
Sieć Hebe otwiera również swoje placówki na Słowacji. Zadebiutowała tam 17 października i otworzyła swój pierwszy sklep w prestiżowym centrum handlowym Eurovea w sercu Bratysławy. Rok 2024 Hebe zakończyło otwarciem drugiego sklepu Hebe na Słowacji. Zlokalizowany jest w centrum handlowym Eperia w Prešovie.
Hebe broni swojej pozycji rynkowej
Mimo trudnych warunków na rynku zdrowia i urody, marka Hebe zdołała zwiększyć sprzedaż o 9,4% w ujęciu euro, osiągając 297 mln euro. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 7,3%, choć wzrost LFL wyniósł 1,3%. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 7,2% w euro. Jednak EBITDA spadła o 7% (w lokalnej walucie o 8,8%), a marża wyniosła 6,2% (7,3% rok wcześniej).
„Wyniki całej Grupy potwierdzają skuteczność naszych działań we wszystkich segmentach i geografiach, mimo niskiej inflacji żywności i presji kosztowej. Hebe, działając w otoczeniu silnej deflacji i rosnącej konkurencji, skutecznie broniło swojej pozycji rynkowej poprzez inwestycje w ceny i dyscyplinę kosztową” – powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Grupy.
W odpowiedzi na rosnącą konkurencję i presję cenową, Hebe zintensyfikowało działania promocyjne oraz programy oszczędnościowe, aby chronić marże. W pierwszym półroczu otwarto 9 nowych sklepów w Polsce i jeden w Czechach. Obecnie Hebe posiada 388 placówek, w tym także pierwsze sklepy w Słowacji.
Dalsze inwestycje
Sieć planuje w 2025 roku otworzyć około 30 nowych sklepów w Polsce, koncentrując się jednocześnie na rozwoju kanału e-commerce i ekspansji zagranicznej.
„Stawiamy na długoterminowy rozwój Hebe poprzez selektywną ekspansję, innowacje produktowe oraz cyfryzację – kanał online pozostaje kluczowym elementem naszej strategii” – podkreślił Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Jerónimo Martins.
Jeromino Martins rozwija sieć Hebe
Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja jest właścicielem sieci drogerii Hebe rozwijanych w Polsce od 2011 r. w ramach projektu biznesowego Grupy Jeronimo Martins w Polsce. Koncepcja drogerii opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi z ofertą produktów zawsze w niskiej cenie. Unikalny wystrój wnętrza, spójna wizualizacja i komfort zakupów są jednym z czynników wyróżniających Hebe. W kolejnych latach JMDiF planuje dalszy rozwój w oparciu o dotychczasowe doświadczenia z rynku drogeryjnego i farmaceutycznego.
Hebe to sieć oferująca starannie wyselekcjonowany, różnorodny asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność, m.in. marek Gosh, Hean czy Karl Lagerfeld. Hebe posiada bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, koreańskich, dermo oraz profesjonalnych, a także szeroki wybór wysokiej jakości produktów do makijażu i akcesoriów, m.in. Hebe Professional.