Grupa CCC w Q2 2025 (maj’25 – lipiec’25) odnotowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale (481 mln PLN). Przychody Grupy wzrosły o 11% rdr do poziomu 2,9 mld PLN. Q2 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika wyniosła +17% rdr. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już ósmy kwartał z rzędu.
Przychody Grupy CCC w Q2’25 wzrosły rdr o 11% i wyniosły 2,9 mld PLN (LFL +4% w walutach stałych), w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż – HalfPrice o 22%, w CCC wzrost wyniósł 16%, a w Grupie Modivo 2%.
„Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
„Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School. W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych”.
W Q2’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – w Q2’25 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w Q1’25. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
„Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana będzie w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez Klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox.
Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym rdr poziomie (49%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.
W Q2’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 313 mln PLN, co oznacza wzrost o 19% rdr. Grupa wypracowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale: 481 mln PLN (+18% rdr). Po raz kolejny poprawiła też swoją rentowność EBITDA – o ok. 1 p.p. do 17%. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 p.p.
„Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24% – niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
CCC ma 6 szyldów w portfolio
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Na 23 rynkach Grupa rozwija unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, opierający się o ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce, pod szyldami CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. CCC S.A. wchodzi w skład indeksu giełdowego WIG20 i jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.