Kaufland intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, modernizując instalacje chłodnicze w swoich sklepach. Do tej pory sieć wdrożyła ekologiczne zmiany już w 76 placówkach na terenie całego kraju. W miejsce systemów opartych na tradycyjnym czynniku chłodniczym, wprowadzone zostały innowacyjne, niskoemisyjne instalacje wykorzystujące naturalny czynnik CO₂.
Kaufland pokazuje, że można łączyć skuteczność biznesową z odpowiedzialnością za środowisko. To podejście znajduje odzwierciedlenie w realnych działaniach podejmowanych na poziomie operacyjnym i technologicznym. W ostatnim czasie sieć zmodernizowała instalacje chłodnicze w blisko 1/3 swoich marketów na terenie kraju, zastępując wykorzystywany dotychczas tradycyjny czynnik R404A o wysokim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego.
„Czynnik chłodniczy R404A, powszechnie stosowany w instalacjach, cechuje się wysoką skutecznością, jednak emisja 1 kilograma tego gazu do atmosfery odpowiada aż 3922 kilogramom dwutlenku węgla pod względem wpływu na globalne ocieplenie.
Eliminacja tej ilości czynnika z instalacji przekłada się na redukcję emisji porównywalną z przejechaniem 17 200 kilometrów samochodem, półrocznym ogrzewaniem domu, rocznym pochłanianiem CO₂ przez 157 drzew lub oszczędnością 3000 kWh energii elektrycznej – czyli rocznym zużyciem typowego małego gospodarstwa domowego. Nasze działania to znacznie więcej niż wypełnianie wymogów prawa – to świadoma inwestycja w przyszłość środowiska i krok w stronę nowoczesnego, zrównoważonego handlu” – mówi Arkadiusz Kot, Ekspert ds. Chłodnictwa w Pionie Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.
Zrównoważone innowacje w praktyce
Dotychczas stosowane instalacje zawierały średnio ok. 400 kg czynnika chłodniczego R404A. W ostatnim czasie zostały one zastąpione instalacjami z ekologicznym i naturalnym czynnikiem chłodniczym CO₂ (R744). W ramach modernizacji sklepy Kaufland zyskały nie tylko nowoczesne instalacje CO₂, ale również energooszczędne meble chłodnicze wyposażone w drzwi ograniczające straty energii oraz oświetlenie LED. Co więcej, odzyskiwane z instalacji chłodniczych ciepło odpadowe wykorzystywane jest do ogrzewania pomieszczeń sklepowych, co pozwala na znaczące ograniczenie zużycia energii.
Zrównoważony rozwój fundamentem strategii
Ekologiczna transformacja wpisuje się w długofalową strategię sieci, która łączy odpowiedzialność środowiskową z efektywnością operacyjną. Kaufland konsekwentnie udowadnia, że działania biznesowe mogą – i powinny – iść w parze z troską o planetę.
Kaufland ma 253 markety w Polsce
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.