Sieć Kaufland inwestuje w zrównoważony rozwój

Kaufland intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, modernizując instalacje chłodnicze w swoich sklepach. Do tej pory sieć wdrożyła ekologiczne zmiany już w 76 placówkach na terenie całego kraju. W miejsce systemów opartych na tradycyjnym czynniku chłodniczym, wprowadzone zostały innowacyjne, niskoemisyjne instalacje wykorzystujące naturalny czynnik CO₂.

Kaufland pokazuje, że można łączyć skuteczność biznesową z odpowiedzialnością za środowisko. To podejście znajduje odzwierciedlenie w realnych działaniach podejmowanych na poziomie operacyjnym i technologicznym. W ostatnim czasie sieć zmodernizowała instalacje chłodnicze w blisko 1/3 swoich marketów na terenie kraju, zastępując wykorzystywany dotychczas tradycyjny czynnik R404A o wysokim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego.

„Czynnik chłodniczy R404A, powszechnie stosowany w instalacjach, cechuje się wysoką skutecznością, jednak emisja 1 kilograma tego gazu do atmosfery odpowiada aż 3922 kilogramom dwutlenku węgla pod względem wpływu na globalne ocieplenie.

Eliminacja tej ilości czynnika z instalacji przekłada się na redukcję emisji porównywalną z przejechaniem 17 200 kilometrów samochodem, półrocznym ogrzewaniem domu, rocznym pochłanianiem CO₂ przez 157 drzew lub oszczędnością 3000 kWh energii elektrycznej – czyli rocznym zużyciem typowego małego gospodarstwa domowego. Nasze działania to znacznie więcej niż wypełnianie wymogów prawa – to świadoma inwestycja w przyszłość środowiska i krok w stronę nowoczesnego, zrównoważonego handlu” – mówi Arkadiusz Kot, Ekspert ds. Chłodnictwa w Pionie Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.

Zrównoważone innowacje w praktyce

Dotychczas stosowane instalacje zawierały średnio ok. 400 kg czynnika chłodniczego R404A. W ostatnim czasie zostały one zastąpione instalacjami z ekologicznym i naturalnym czynnikiem chłodniczym CO₂ (R744). W ramach modernizacji sklepy Kaufland zyskały nie tylko nowoczesne instalacje CO₂, ale również energooszczędne meble chłodnicze wyposażone w drzwi ograniczające straty energii oraz oświetlenie LED. Co więcej, odzyskiwane z instalacji chłodniczych ciepło odpadowe wykorzystywane jest do ogrzewania pomieszczeń sklepowych, co pozwala na znaczące ograniczenie zużycia energii.

Zrównoważony rozwój fundamentem strategii

Ekologiczna transformacja wpisuje się w długofalową strategię sieci, która łączy odpowiedzialność środowiskową z efektywnością operacyjną. Kaufland konsekwentnie udowadnia, że działania biznesowe mogą – i powinny – iść w parze z troską o planetę.

Kaufland ma 253 markety w Polsce

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz