Dołącz do 1600 uczestników
SCF 2025 Fall!

Kaufland rusza z platformą marketplace w kolejnym kraju

Od 12 sierpnia Kaufland Marketplace jest dostępny we Francji. Klienci mogą zamawiać ponad trzy miliony produktów z ponad 6400 kategorii. Produkty dostarczane są bezpośrednio do domu klienta. To zapewnia polskim sprzedawcom dodatkową platformę – zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym – w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Austrii, a teraz także we Francji. Za kilka tygodni Kaufland Marketplace wystartuje również we Włoszech.

Obecnie 13 000 sprzedawców w całej Europie prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Kaufland Marketplace, a 2800 już dołączyło do platformy Kaufland.fr.

„We Francji obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony sprzedawców krajowych i międzynarodowych, którzy chcą oferować swoje produkty na naszym nowym marketplace. Francuscy klienci zyskają dostęp do milionów nowych ofert i kategorii produktów.

Naszym celem jest zapewnienie we Francji asortymentu porównywalnego do tego, jaki oferujemy w Niemczech, gdzie dostępnych jest już 45 milionów artykułów. Chcemy także stać się wiodącą europejską platformą dla sprzedawców w tym kraju, umożliwiając im łatwą, wygodną i skuteczną sprzedaż zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym” – mówi Gerald Schönbucher, dyrektor generalny Kaufland e-commerce.

Z Europy dla Europy

Kaufland Marketplace to europejska alternatywa dla globalnych gigantów e-commerce – z Europy dla Europy. Jako część Grupy Schwarz – jednego z liderów handlu detalicznego w branży spożywczej, obejmującej sieci Kaufland i Lidl – platforma przestrzega europejskich przepisów i zasad ochrony danych. Marketplace stawia na konkurencyjność cenową i uczciwe warunki.

Opracowane specjalnie rozwiązanie „all-in-one” – Kaufland Global Marketplace – zapewnia sprzedawcom idealną bazę do wejścia w e-commerce i ekspansji na inne rynki europejskie. Obecnie platforma dostępna jest na siedmiu rynkach. Celem jest maksymalne uproszczenie procesu sprzedaży międzynarodowej w ramach Kaufland Global Marketplace. Sprzedawcy mają m.in. dostęp do dodatkowych, bezpłatnych usług, takich jak tłumaczenie opisów produktów i tekstów prawnych czy indywidualne wsparcie opiekuna handlowego.

Francja jest szóstym krajem, w którym sprzedawcy mogą prowadzić sprzedaż poprzez Kaufland Marketplace, rejestrując się tylko raz w ramach rozwiązania „all-in-one”. Pod koniec tego lata platforma zostanie uruchomiona także we Włoszech.

Dzięki ofercie online Kaufland jest już jednym z największych marketplace’ów w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Po udanym starcie w Austrii i Polsce w ubiegłym roku, platforma jest jedną z najszybciej rozwijających się na tych krajach. Wszyscy, którzy prowadzą sprzedaż na platformach Kaufland Marketplace, mogą dotrzeć łącznie do 81 milionów klientów online w krajach, w których działa marketplace. Dodanie 37 milionów konsumentów z Francji oraz 22 milionów z Włoch zwiększy tę liczbę do niemal 140 milionów kupujących.

W Polsce Kaufland posiada 253 markety

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 253 markety i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz